Ile zarabia nauczyciel...

401. Data: 2009-05-27 20:41:35

Temat: Re: Ile zarabia nauczyciel...
Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomcioW" <t...@b...maila.bez> napisał w wiadomości
news:gvk7gc$drr$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Ja swoje podałem, Twoich nie znam.
> Bez sensu, po cholerę mnie pytasz o swoje zarobki?
Skoro twierdzisz że mam marną pensyjkę to wygląda że znasz jaką.
Jeżeli myślisz że napisałem tu choć jedno zdanie z zawiści o pieniądze to
jesteś w grubym błędzie.
> Nie znasz ich czy jak?
Znam. Ale chciałem żebyś przybliżył jak ty jesteś zorientowany w temacie w
którym właśnie głos zabierasz.

--
PawełJ

402. Data: 2009-05-27 20:44:55

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1erbuztwoxjcu.9a96nyl5ytu4.dlg@40tude.net waruga
<w...@o...peel> pisze:

> Można, można, Normalnie z etatu i 5 godzin domowego wyjątkowo po raz
> pierwszy i jedyny w tym semestrze.
> Oraz z pensji męża.
No właśnie - i to wszystko wyjaśnia (pisałem juz o tym).
A facet nauczyciel (zarabia wg tych samych stawek, co kobieta) to skąd ma
brać? Z pensji żony?
A nauczyciel nie posiadający dostarczyciela kasy w postaci dobrze
zarabiającego współmałżonka (np. początkujący) to skąd ma brać? Od rodziców?
Jak ma zapewnić sobie dach nad głową?

> Co przy jednym
> dziecku na konieczne utrzymanie wystarcza.
Dlaczego pracując w zawodzie, który w cywilizowanych krajach nie należy być
może do lukratywnych, jednak plasuje wykonujących go w grupie klasy średniej
miałoby się zarabiać środki wystarczające jedynie na "konieczne" elementy
utrzymania? Zresztą u nas one nawet na to nie pozwalają, czy ty tego nie
widzisz?

> Nie rozumiem celu tego pytania.
Celem zadania pytania jest zwykle uzyskanie odpowiedzi.
Ściganie ideału to fajna zabawa, jak się ma byt zapewniony.
Trochę inaczej to wygląda, jak o byt trzeba walczyć.

> Czyli co, dlatego, że uważam, iż moja
> pensja powinna być wyższa mam zrezygnować ze swoich zasad, olać wszystko,
> bo mi źle płacą? To może naiwna jestem, ale nie potrafię.
Ale potrafisz spokojnie żyć za cudze. Fajna zasada.
Pozwolę sobie jednak na supozycję, że nie mając na chlebuś potrafiłabyś tej
niewyobrażalnej rezygnacji dokonać.
Mylę się?

> No widzisz, niby taka zwykła rzecz, a jednak niektórym się to w głowie nie
> mieści.
Mnie się mieści.

> Niestety potem obraz takich właśnie nauczycielek wyrabia nam
> opinię- odbębnić swoje 18 zabrać taszeczkę i do domu.
A co w tym dziwnego, że człowiek po pracy idzie do domu?

--
Jotte

403. Data: 2009-05-27 20:48:49

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga" <w...@o...peel> napisał w wiadomości

> Nauczyciel przedszkola, klas I-III, świetlicy również?
NIe.
jak również pominąłem nauczycieli szkół wyższych itd itp.
Nie pierwszy raz tu piszę że odnoszę się do czasu pracy i zarobków
nauczyciela z pensum 18 godzin.

> Kurczę, jakąś fajną gminę macie skoro masz same szkoły gdzie ludzie mają
> więcej niż 20 godzin albo po dwa etaty. U nas leży stos podań o przyjęcie
> do pracy, od nowego roku trzy zwolnienia i większość ludzi ma tzw. "gołe"
> etaty. Kilka osób łączone w dwóch szkołach.

I takie też znam
Znam też gminy w ktorych dodatek wiejski jest płacony w wys 15%.
Znam gminy w których dodatek mieszkaniowy jest płacony w wysokości 80
gr,1zł,1,20zł. ( adokładniej to tak był płacony dwa lata temu).
Znam też gminę która płaciła podwójną zasadniczą dla nauczyciela języka
obcego.

Ale czy to coś zmienia?
Nadal pozostają nauczyciele pracujący na dwa etaty.

--
PawełJ

404. Data: 2009-05-27 20:54:03

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Troll szuka żywności, chce gadać.
Dostałeś pożywkę i przemówiłeś?
> Reinkarnacja czy co?

o czym ty mówisz?
Przeczytałem sobie właśnie definicję trolla.
"Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu
ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni)
poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych
przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych"

Nic tylko jakby twoje zachowanie opisali.

--
PawełJ

405. Data: 2009-05-27 20:56:33

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co w tym dziwnego, że człowiek po pracy idzie do domu?
I potem się ciska, że jednak sporo w domu pracuje. I jeszcze mówi że inni
kłamią.
Ech pogubiłeś się w tych swoich prawdach najprawdziwszych.

--
PawełJ

406. Data: 2009-05-27 21:59:56

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj napisal:
> jak również pominąłem nauczycieli szkół wyższych itd itp.

Hm, gdzie ty w szkolach wyzszych spotkales nauczycieli?
Chyba tylko w studium jezykow obcych.

> Nadal pozostają nauczyciele pracujący na dwa etaty.

I nadal pozostaje moje pytanie: jaki widzisz w tym problem?

Jacek

407. Data: 2009-05-27 22:06:18

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga napisal:
> Nie rozumiem celu tego pytania. Czyli co, dlatego, że uważam, iż moja
> pensja powinna być wyższa mam zrezygnować ze swoich zasad, olać wszystko,
> bo mi źle płacą? To może naiwna jestem, ale nie potrafię.

Moze, ale w moim odczuciu Jottemu chodzilo o dobrze znana w biznesie
zasade 'good enough'. Ty kreujesz nadjakosc niewspolmierna do wynagrodzenia.
W efekcie przyczyniasz sie do stagnacji wynagrodzen na niskim poziomie,
bo zwierzchnicy, skadinad racjonalnie, dochodza do wniosku, ze nie ma po co
podnosic zarobkow nauczycielom skoro i tak swoje zadania wykonuja. Wladza
od dawna manipuluje nauczycielami bezwzglednie wykorzystujac do tego etos,
mit powolania, poczucie odpowiedzialnosci itd. Szuja polityczna wszystko
wykorzysta.

> Niestety potem obraz takich właśnie nauczycielek wyrabia nam
> opinię- odbębnić swoje 18 zabrać taszeczkę i do domu.

A mozesz racjonalnie uzasadnic, dlaczego mialyby ZA DARMO robic cokolwiek
wykraczajacego poza ustalony umowa zakres obowiazkow? Bo w biznesie nikt
palcem nie kiwnie, jezeli nie dostanie na to zlecenia. A tu tacy Judymowie
i inne Silaczki sie trafiaja. Co za fuks!

Jacek

408. Data: 2009-05-28 03:59:22

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga napisał(a):

> A jakie znaczenie dla istnienia tejże szkoły ma ich stosunek do pracy
> (raczej trudny do zaobserwowania podczas kilkugodzinnej wizyty).

Ciekawość. Pracują czy są pozatrudniane.

> Stwierdzam fakt, że np. w takich Czechach małe wiejskie szkoły sobie
> spokojnie funkcjonują i inikt ich nie zamyka. Byłam tam już wcześniej
> i okazuje się, że nawet w takie szkoły inwestują, bo jest akurat po
> remoncie. Odnowiona świetlica, stołówka.

I tu znowu ciekawość podpowiada pytanie o sposób finansowania, który
takie działania umożliwia.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

409. Data: 2009-05-28 14:56:45

Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 May 2009 22:44:55 +0200, Jotte napisał(a):

> A nauczyciel nie posiadający dostarczyciela kasy w postaci dobrze
> zarabiającego współmałżonka (np. początkujący) to skąd ma brać? Od rodziców?

A przepraszam bardzo, czy ja napisałam że mam dobrze zarabiającego męża? A
może też jest nauczycielem i zarabia mniej ode mnie ;) (nie, nie jest).
Dlaczego z góry zakładasz, że współmałżonek jest dobrze zarabiający? Jedni
mają tych dobrze zarabiających, inni średnio, a są i tacy, których mężowie
akurat szukają pracy.
--
waruga

410. Data: 2009-05-28 15:07:33

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1lf70d0mxnxs0$.yspmfxjtya3n.dlg@40tude.net waruga
<w...@o...peel> pisze:

> A przepraszam bardzo, czy ja napisałam że mam dobrze zarabiającego męża? A
> może też jest nauczycielem i zarabia mniej ode mnie ;) (nie, nie jest).
> Dlaczego z góry zakładasz, że współmałżonek jest dobrze zarabiający?
Bo napisałaś, że środki utrzymania czerpiesz (oprócz swojej nauczycielskiej
pensji, która wiadomo na co wystarczy) z pensji męża.
Nie przyszło mi do głowy, że biedaka doisz. ;)

> Jedni
> mają tych dobrze zarabiających, inni średnio, a są i tacy, których mężowie
> akurat szukają pracy.
Raz na wozie, raz pod wozem.

--
Jotte

kurs ARR
Matura 2010 - jak to jest z przedmiotami dodatkowymi?
Glupi, glupszy, najglupszy czyli Dzien Kobiet w Liceum w Łukowie
prawda - istotączłowieczeństwa
nauka i prawda