Ilość godzin lekcyjnych dla zerówkowicza?

1. Data: 2006-09-27 13:21:38

Temat: Ilość godzin lekcyjnych dla zerówkowicza?
Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do znawców "branży" :)
Czy jest jakieś zarządzenie określające ile godzin lekcyjnych może być
maksymalnie dla zerówkowicza?
Markowi zmienili po raz kolejny plan i jednego dnia ma 4 lekcje a kolejnego
7. Wydaje mi się, że dla takich 6-latków to 5 godzin jest maksymalnie ile
moga wysiedzieć na zajęciach.
W szkole są 2 klazy 0 i dla A plan jest łaskawszy a B kombinują jak koń pod
górę... Niebawem zbliża się pierwsze zebranie i chciałabym poruszyć ten
temat. Ja rozumiem, że to trzeba wszystko zgrać i nie jest to takie łatwe,
ale czy obowiązują jakieś normy czasowe które w tym przypadku zostały
przekroczone?

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
Marek (27.02.2000) i Majka (22.04.2005)

2. Data: 2006-09-27 17:52:44

Temat: Re: Ilość godzin lekcyjnych dla zerówkowicza?
Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kolejnego
> 7. Wydaje mi się, że dla takich 6-latków to 5 godzin jest maksymalnie ile

Ale jestem zdziwiona...:-) 5 godzin? Moj Kuba ma zajecia od 8.00 do 11.00
lub 11.30...

Marta + chlopcy

3. Data: 2006-09-28 07:15:21

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta W. wyklikał(a):
> Ale jestem zdziwiona...:-) 5 godzin? Moj Kuba ma zajecia od 8.00 do
> 11.00 lub 11.30...
5 godzin lekcyjnych czyli np. od 8 do 12:20 (z przerwami) w tym czasie też
mają posiłki (drugie śniadania i obiad).

W piątek będzie od 8 do 14:30...

4. Data: 2006-09-28 13:10:26

Od: "ptysiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

U nas 8.15-13.15 codziennie:)
Gosia, Mateo, Klaudia

5. Data: 2006-09-28 13:13:45

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 5 godzin lekcyjnych czyli np. od 8 do 12:20 (z przerwami) w tym czasie też
> mają posiłki (drugie śniadania i obiad).

> W piątek będzie od 8 do 14:30...

Alka ma zajęcia codziennie od 8.30 do, w poniedziałek 14.35, reszta
tygodnia do 13.40.
W tym zajęć/ćwiczeń tzw. dydaktycznych nie ma wiele, góra półtora godz.
dziennie w sumie, reszta to zabawa, spacery, przerwa śniadaniowa, + zajęcia
typu rytmika, angielski, religia, gimnastyka korekcyjna, zajęcia z logopedą
( średnio 30 min., rytmika chyba trwa 40 min.)
W sumie nie widzę żadnej różnicy między tym co było w przedszkolu a jest w
zerówce - no dziecko trzeba wcześniej odbierać. Za to z przerażeniem
obserwuję coraz większe znudzenie u Alki.
A przed nami cały rok owej powtórki z rozrywki a potem w sumie to samo za
rok w pierwszej klasie. :/

Sowa

6. Data: 2006-09-28 13:34:53

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wyklikał(a):
> Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Alka ma zajęcia codziennie od 8.30 do, w poniedziałek 14.35, reszta
> tygodnia do 13.40.

Aha, czyli niepotrzebnie panikuję ;)

Niby ma się wprawiać już w życie szkolne, ale tak mnie trochę zmroziło na
myśl, że raz krótko, raz długo i do tego raz na popołudnie a raz na rano...

> W sumie nie widzę żadnej różnicy między tym co było w przedszkolu a
> jest w zerówce - no dziecko trzeba wcześniej odbierać.

Ja widzę - przedszkole zajecia zerówkowe były bardziej rozłożone w czasie.
No i pozostały czas Marek spędza teraz w świetlicy - niestety...

> Za to z
> przerażeniem obserwuję coraz większe znudzenie u Alki.

Tego się najbardziej obawiam - że mu się znudzi...
Zerówkę zaliczał już w przedszkolu i teraz ma proste wyklejanki, labirynty
podczas gdy pod koniec roku szkolnego już czytał... Trochę zajmuję go domu,
ale też nie za długo by nie poczuł, że to tak na siłę. Ma dodatkowe zeszyty
z trudniejszymi już ćwiczeniami, proste książeczki do czytania.

7. Data: 2006-09-28 14:04:19

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, czyli niepotrzebnie panikuję ;)

A nie podali Ci dokładnego rozkładu zajęć? Mnie podali dzień po dniu co o
której dzieci robią - zajęcia góra 30 minut, często 15 przeplatane przerwami
na zabawę.

> Niby ma się wprawiać już w życie szkolne, ale tak mnie trochę zmroziło na
> myśl, że raz krótko, raz długo i do tego raz na popołudnie a raz na
> rano...

No współczuję, ja specjalnie przepisałam Alkę do innej szkoły niż regionowa,
bo mnie zmroziła wizja prowadzania dziecka na zajęcia na... 14tą (!) do
17tej(!). A jak rodzice pracują na etacie to nie wiem, jak to sobie szkoła
wyobraża, ze dzieciak od 7 siedzi na świetlicy? 8-/

> [...]
> zeszyty
> z trudniejszymi już ćwiczeniami, proste książeczki do czytania.

To i tak macie fajnie, ze jakieś rzeczy do czytania, jak zobaczyłam co Alka
musi robić, to nawet nie miałam serca na nią wrzeszczeć, ze celowo zostawia
ćwiczenia w szkole żeby nie musieć w domu wypełniać pól strony kropkami w
ramach ćwiczeń na zmianę z kolorowaniem hektarów gotowych obrazków
Karola ma kupiony podręcznik/ćwiczenia dla 4latków do przedszkola - to samo
co dla zerówkowiczów tylko zwięźlej podane.;/
Fajnie szkoła zachęca do nauki, nie ma co.
No na razie czekam do kolejnej wywiadówki, zobaczę co planują dalej, może to
jednak tylko jakiś niefortunny początek.

Sowa

8. Data: 2006-09-28 19:57:32

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 09:15:21 +0200, gdaMa napisał(a):

> 5 godzin lekcyjnych czyli np. od 8 do 12:20 (z przerwami) w tym czasie też
> mają posiłki (drugie śniadania i obiad).

Kurcze, to jak wygląda taka zerówka w szkole?
Nie bawią się jak w przedszkolu, tylko uczą jak w szkole?
--
Elżbieta

9. Data: 2006-09-29 08:10:11

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wyklikał(a):
> A nie podali Ci dokładnego rozkładu zajęć? Mnie podali dzień po dniu
> co o której dzieci robią - zajęcia góra 30 minut, często 15
> przeplatane przerwami na zabawę.

Nix...
Dostałam typowy plan lekcji np. poniedziałek:
11:35 - 12:20 gimnastyka korekcyjna
12:40 - 13:25 zajęcia zintegrowane
13:45 - 14:30 angielski
14:35 - 15:20 zajęcia zintegrowane
15:25 - 16:10 zajęcia zintegrowane

> No współczuję, ja specjalnie przepisałam Alkę do innej szkoły niż
> regionowa, bo mnie zmroziła wizja prowadzania dziecka na zajęcia
> na... 14tą (!) do 17tej(!).

Miałam do wyboru albo zerówka szkolna albo kolejny rok w zerówce
przedszkolnej. Wybrałam szkołę, bo zależało mi na wtopieniu się Marka w nowe
środowisko (przeprowadziliśmy się latem).

> A jak rodzice pracują na etacie to nie
> wiem, jak to sobie szkoła wyobraża, ze dzieciak od 7 siedzi na
> świetlicy? 8-/

No niestety Marek siedzi... od 8 jak ma zajecia popołudniu + te 50 minut do
17 po zajęciach albo tylko popołudniu, po zakończeniu zajęć jak ma na 8-mą.
Sporo dzieciaczków siedzi w świetlicy, nawet kilkoro z zerówki, także nie
jest sam :)

> No na razie czekam do kolejnej wywiadówki, zobaczę co planują dalej,
> może to jednak tylko jakiś niefortunny początek.

Ja się tej pierwszej nie mogę doczekać, bo chciałabym wiedzieć coś więcej o
zajęciach niż "fajnie było" i nie dusić o szczególy;)

10. Data: 2006-09-29 08:12:22

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta wyklikał(a):
> Kurcze, to jak wygląda taka zerówka w szkole?
> Nie bawią się jak w przedszkolu, tylko uczą jak w szkole?

Tego niestety nie wiem - Marek nie ma czasu opowiedzieć...
Chyba mają zajęcia także w formie zabawy bo niewyobrażam sobie siedzenia
przy stolikach przez 45 minut... Więcej szczegółów dowiem się pewnie na
pierwszym zebraniu. Panią widuję tylko 2 x w tygodniu rano kiedy to nie
bardzo jest czas na pogaduszki...

--

Obniżanie ocen za rozmowę
problemy z czytaniem