Obniżanie ocen za rozmowę

1. Data: 2006-09-27 09:11:59

Temat: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy nauczycielka może obniżyć ocenę o 1 punkt z kartkówki za rozmowę?
Chodzi o 4 klasę podstawówki.
Ela, Tomek-10 Kasia-4

2. Data: 2006-09-27 09:13:27

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koliko" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
Witam
Czy nauczycielka może obniżyć ocenę o 1 punkt z kartkówki za rozmowę?
Chodzi o 4 klasę podstawówki.

Za rozmowę w trakcie kartkówki? To chyba pod ściąganie/podpowiadanie
podpada...
Chociaż w 4 klasie, we wrześniu to najpierw należałoby dzieciom wyjaśnić, co
można a czego nie, bo po nauczaniu początkowym to dzieciaki potrafią dziwne
nawyki mieć...

Agnieszka

3. Data: 2006-09-27 09:25:33

Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):
> [...]
> Chodzi o 4 klasę podstawówki.
>
> Za rozmowę w trakcie kartkówki? To chyba pod ściąganie/podpowiadanie

No co Ty, w 4 klasie :-)

> Chociaż w 4 klasie, we wrześniu to najpierw należałoby dzieciom
> wyjaśnić, co można a czego nie, bo po nauczaniu początkowym to dzieciaki
> potrafią dziwne nawyki mieć...

Dokładnie chyba tego zabrakło (wyjaśnienia). To pierwsza kartkówka z
matematyki. Nauczycielka zwróciła im uwagę - przestali rozmawiać. Ale na
koniec gdy zbierała kartki odjęła im po 1 punkcie.
W momencie gdy rozmawiali tę kartkówkę już dawno napisali i po prostu
się nudzili. Po rozmowie z Tomkiem doszłam do wniosku, że nie było
żadnych wyjaśnień od strony pani czy można oddać kartki wcześniej niż
inne dzieci czy nie i co można robić po ich oddaniu.

W domu sama musiałam wytłumaczyć co mogła pomyśleć pani widząc ich
rozmawiających, bo Tomkowi to nawet do głowy nie przyszło, że można to
było uznać za ściąganie :-)

Ela, Tomek-10 Kasia-4

4. Data: 2006-09-27 09:33:17

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):
> [...]
> Chodzi o 4 klasę podstawówki.
>
> Za rozmowę w trakcie kartkówki? To chyba pod ściąganie/podpowiadanie

No co Ty, w 4 klasie :-)

---
W 4 klasie się nie podpowiada? ;-)

> [...]

W domu sama musiałam wytłumaczyć co mogła pomyśleć pani widząc ich
rozmawiających, bo Tomkowi to nawet do głowy nie przyszło, że można to

No więc właśnie w 4 klasie to chyba częste jest, że się wyobrażenia dzieci i
nauczycieli trochę rozmijają... Na pierwszej wywiadówce w 4 klasie u Piotrka
była potężna awantura, bo pani zrobiła kartkówkę, część dzieci oddała, część
nie oddała, a część przyniosła następnego dnia. Pani się wkurzyła, sypnęła
jedynkami i coś o oszustach powiedziała, a na zebraniu rodzice rozbrajająco
stwierdzili, że przecież dziecko nie wiedziało co to jest klasówka i co z
tym się robi... Ot, scenki z życia szkoły ;-)

Agnieszka

5. Data: 2006-09-27 12:59:49

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 11:33:17 +0200, Agnieszka napisał(a):

> W 4 klasie się nie podpowiada? ;-)

Chyba różnie to bywa, bo i III jeszcze się zdarza "on ode mnie _odgapia_"
--
Elżbieta

6. Data: 2006-09-27 13:22:09

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"koliko" <j...@a...pl> wrote in message
Witam
Czy nauczycielka może obniżyć ocenę o 1 punkt z kartkówki za rozmowę?
Chodzi o 4 klasę podstawówki.

jesli ma takie zasady to moze.

iwon(k)a

7. Data: 2006-09-27 13:25:40

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"koliko" <j...@a...pl> wrote in message

Witam
Czy nauczycielka może obniżyć ocenę o 1 punkt z kartkówki za rozmowę?
Chodzi o 4 klasę podstawówki.

Zasady powinna była wyjaśnić na początku (choć chyba oczywistym jest dla
10 latka, że w trakcie klasówki się nie rozmawia). Jeśli tak się stało,
uważam, że postąpiła dobrze. Ja za wszelakie próby kontaktu obniżałam
ocenę o pół stopnia.

--
Ewa (30.4), Julka (4), Zuza (2.1)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

8. Data: 2006-09-27 13:45:57

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 08:22:09 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> jesli ma takie zasady to moze.

Są pewne granice. Za gadanie to może, ale wstawić uwagę, ocena jest za
wiadomości.
--
Elżbieta

9. Data: 2006-09-27 13:48:43

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> Są pewne granice. Za gadanie to może, ale wstawić uwagę, ocena jest za
> wiadomości.

jesli sie rozmawia w czasnie kartkowki, wszkazuje to raczej na
podpowiedzi.
imo nauczyciel powinien dzieciom na poczatku roku powiedziec, jakie ma
zasady i wymagania. ja sie zastanawiam jak dzieci amerykanskie maja tluczone
do glowy bycie cicho na klasowce i nie odpisywanie. moja corka juz w 2
klasie strasznie tego przestrzegala.( na studiach mozna wyleciec z nich za
sciaganie.)

iwon(k)a

10. Data: 2006-09-27 13:55:14

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 08:48:43 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> imo nauczyciel powinien dzieciom na poczatku roku powiedziec, jakie ma z asady i
wymagania.

Nawet ma obowiązek to powiedzieć. Tylko należy to rozróżnić zachowanie
ucznia i jego wiedzę. Ocena jest za kartkówkę, "oceną" za gadanie jest
uwaga, - ileś tam punktów z zachowania jeśli szkoła coś takiego posiada.
Ciekawe czy w szkolnym systemie oceniania znajduje się punkt, że
nauczycielowi wolno z powodu gadania, ściągania obniżyć ocenę. Ja na
miejscu rodzica bym to sprawdziła. Dokument powinien być dostępny u
wychowawcy klasy.

> moja corka juz w 2 klasie strasznie tego przestrzegala.

W tym wieku, to raczej nie była wyjątkiem. Wtedy wszyscy się obstawiają
nawet tornistrami i nie dadzą "zgapić".
--
Elżbieta

problemy z czytaniem