Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Im gorzej tym lepiej...
Date: Wed, 14 Apr 2010 12:02:50 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 155
Message-ID: <hq43s9$jvh$1@inews.gazeta.pl>
References: <hq0fi2$o63$5@news.onet.pl>
<7...@r...googlegroups.com>
<hq15li$bu8$1@news.onet.pl>
<7...@8...googlegroups.com>
<hq2ckn$mgo$1@news.onet.pl>
<1...@3...googlegroups.com>
<hq404o$k9b$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089073079001.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1271239370 20465 89.73.79.1 (14 Apr 2010 10:02:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Apr 2010 10:02:50 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: robakks
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:202363 pl.sci.psychologia:531832
Ukryj nagłówki
To o co pytasz Droga dupencjo dotyczy zarówno psychologii
(mechanizmy stadne w społeczności) jak i filozofi (umiejętność
postrzegania i opisywania tego co się widzi) więc dopóki
nie przestaniesz zdejmować crossposta - to nic się nie dowiesz
i będziesz jak ta Ewa z Raju, która chce zjeść jabłko wiedzy
i równocześnie nie chce.
Zdecyduj się
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości
Użytkownik "skalski" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:3636ac7f-54b2-437e-862c-fed04894b385@j21g2000yq
h.googlegroups.com...
najchetniej chcialobym zebys ty robaku przestal wydawac o
ludziach__uogolniajace__opinie, ktore z przyczyn oczywistych mnie
osobiscie dotykaja.
a chcialobym tego tylko dlatego, ze ty rowniesz bolejesz nad tego typu
zachowaniami skierowanymi pod twoim adresem.
coz, czy jest jakas roznica miedzy krzywdzacym uogolnieniem
dotyczacym
zbiorowosci a krzywdzaca opinia dotyczaca jednostki ? ocen sam - jesli
jeszcze jest w tobie umiejetnosc obiktywnej oceny obydwu sytuacji.
poki tego nie zaprzestaniesz, sory, ale
nie dam ci spokojnie zyc w twym przekombinowanym swiecie :)
i bede tak w nieskonczonosc "siadac ci na twoich kolankach" -
rozumiesz? czynie?
ponadto zechciej laskawie(choc wiem ze gdyby nie ta oto wstawka - bys
sie postawil)
wyjasnic mi, slicznej-pustej- glowce-makowce co chciałes przez to ...
"Jeść pić i ruchać - muzyczki posłuchać" -- homo idiotelouz...
"(edward robak z nowej huty)
wykazać i co cie do tego sklonilo - he? :)
podpisano
hihspgm
ps. nie crosuj tego na psp swinko jedna, gadam chyba z filozofem - co
nie?
On 14 Kwi, 10:59, "Robakks" <r...@o...eu> wrote:
> W mrowisku są mrówki mniejsze i większe, żołnierze i budowniczowie,
> a do tego królowa służąca do podtrzymania gatunku.
>
> Ty userze "skalski" chciałobyś by człowiek rozumny patrząc na mrowisko
> miał zakaz opisywać co widzi, słyszy i czuje.
> "Dziś piękność Twą w całej ozdobie widzę i opisuję" /AM/
> Zabraniasz ludziom widzieć i opisywać, bo uroiło sobie w swojej ślicznej
> i pustej główce-makówce, że opis rzeczywistości jest atakiem na tę
> rzeczywistość?
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~ c:psf,psp|apm
> miłośnik mądrości
````````````````````````````````````````````````````
````````````````````````````````````````````````````
````````
> "skalski" <b...@o...pl>news:178ac2e1-d8b2-4c70-bf9e-0c5a167
1...@3...googlegroups.com...
> On 13 Kwi, 20:20, "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> wrote:
>
>
>
>
>
> > wtorek, 13 kwietnia 2010 09:38. carbon entity 'skalski' <b...@o...pl>
> > contaminated pl.sci.filozofia with the following letter:
>
> > > czy twoja religia/etyka reguluje jakos ten aspekt zycia?
> > > co np buddyzm mowi o dwulicowosci ewentualnie wolnej woli w wyrazaniu
> > > zalu?
>
> > > czy ktos ma cos do powiedzenia w tym aspekcje... moze p. aw badz p.
> > > przewodas ?
>
> > No wiesz, wg podstawowych zasad buddyzmu cierpienie i przemijanie jest czymś
> > naturalnym, a żal ludzką słabością, którą należy tolerować ze względu na
> > konieczność respektu dla przodków. na właściwe zachowanie, ale też nie
> > należy z nią przesadzać. Śmierć nie jest tak tragicznym wydarzeniem, bo nie
> > tyle jest uważana za ludzką stratę, co za zmianę duchowej formy, która w
> > pewnych warunkach może uwolnić od cierpień --- respekt dla przodków (i nie
> > tylko, bo dla innych z poległymi w bitwie nieprzyjaciółmi włącznie) jest
> > jednym z przejawów miłosierdzia, charakterystycznego dla postawy
> > bodhisattwy. Z tym ,że o ile głośne szlochy i lamenty przystoją ludziom
> > mniej wyrafinowanym intelektualnie i duchowo, w wypadku osób bardziej
> > świadomych swojego stanu umysłu zbytnie okazywanie żałoby to kabotynizm.
>
> > Mogłbym wymienić tu między innymi księdza Rydzyka czy panią Olejnik, że
> > robią z siebie gli pagliazzi alla commedia dell arte,
> > ale sam też się gdzieś
> > złapałem na tym, że mniej świadomie arlekinadę tragediante-commediante
> > odstawiam, tak to jest, kiedy smutek łączy się niezbyt umiejętnie z
> > sarkazmem.
>
> bynajmniej... nie odnosze takiego wrazenia.
>
> >Jeszcze co do mieszkańca mizernego ciała wstukującego ten pełen
> > wątpliwiści post,
>
> po co takie destruktywne autoopinie ?
>
> > bardziej boleję nad destruktywnym wpływem tej śmierci,
> > tego kataklizmu na ducha narodowego niż nad indywidualnym, ludzkim aspektem
> > ofiar. O ile do ludzi można mieć jeszcze pretensje typu "po coście się
> > pchali do tej polityki" (a moje narodowo-anarchistyczne stanowisko
> > polityczne wręcz generuje takie pretensje), to jednak sam rozmiar tragedii
> > jest dalszym etapem procesu złamania harmonii [...] więcej
> > medytacji i zastanowienia nad tym, gdzie duch polski zmierza, a mniej
> > gadania, kwiatów i zniczy.
>
> ciekawie piszesz j.a.kubie
> cenie sobie szczere wypowiedzi nie obliczone no poklask, ale nadal nie
> o to mi chodzilo.
> jeden z grupowiczow zarzucil ogółowi, ze...
> cyt: [''Ludzie w swej masie [...] Wolą zapomnieć pogrążając się w
> czymś
> bardzo osobistym, co Salomon nazwał marnościami.
> To coś to koncentracja ksobna wokół własnego Ego i ma nazwę emocje.
> "Jeść pić i ruchać - muzyczki posłuchać" -- homo idiotelouz... "]
> (edward robak z nowej huty)
>
> chce zwrocic uwage szczegolnie na ostatnie zdanie tego cytatu i w
> swietle tego
> zapytuje ciebie...bo jestes widocznie madrym czlowiekiem.
>
> czy ktos ma prawo ''globalizowac'' takimi słowy ludzki sposób
> wyrazania zalu
> przy stracie ludzi waznych i szanowanych?
> skoro nie to dlaczego?
> a skoro tak, to dlaczego podobie nie nawołuje do załoby po smierci
> glodowej
> 18 tysiecy dzieci dziennie? moze dlatego, ze to przewaznie dzieci
> ''nie nasze''?
> jak myslisz j.a.kubie, dlaczego edward.r ''jadl, pil i ruchal'' przez
> ostatnie lata z ktorych
> dzien w dzien umieralo 18 tysiecy a rocznie 5 milionow dzieci z glodu?
> jak sadzisz, czemu heroicznie nie zarzucił
> swoich codziennych zyciowych potrzeb i powinnosci( w tym
> bilogicznych), tylko tak normalnie beszczelnie zył? rzecz jasna nie
> adekwatnie do tego co rok po roku, godzina po godzinie, sekunda po
> sekundzie - dzieje sie na ziemi?
> dlatego, ze blizsza cialu koszula?
> jestem zdania, ze zal w obliczu smierci blizszych lub dalszych
> nam ludzi to swera zbyt intymna by ktokolowiek mial prawo ja
> oceniac, wartosciowac jej jakosc i sposob przejawiania - stad
> moja reakcja.
> i raz jeszcze chce powtorzyc.
> szacunek zmarłym (tym) sie nalezy, (zeby
> nie było, ze jestem odszczepiencem i usiuje sprofanowac wspomnienie
> po
> p. prezydencje jego zonie i innych tragicznie zmarłych) ale do tego
> jak mam to okazywać i ile przezywac - wara!
> no chyba, ze p. robakowi marzy sie druga korea p. i on na
> szczycie totalitaryzmu grzebiacego nawet w umysłach i sercach ludzi.
> licze, ze p. edward robak z nowej huty zastanowi sie teraz zanim wyda
> kolejna durna uogolniajaca ''sentencje''.- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -
|