Imbir

1. Data: 2004-10-18 19:40:32

Temat: Imbir
Od: "monia" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc,
mam pytanko dotyczace korzenia imbiru.. co z tym mozna
zrobic? czy mozna to jakos ususzyc aby zatrzymac cos na
pozniej?

1. Data: 2004-10-18 20:02:06

Temat: Re: Imbir
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czesc,
> mam pytanko dotyczace korzenia imbiru.. co z tym mozna
> zrobic? czy mozna to jakos ususzyc aby zatrzymac cos na
> pozniej?

Ja dodaję do wszelkich dań pozorowanych na Tajskie (szczególnie zup z
owocami morza). Będąc w tym kraju zakochałam się w ich kuchni, a Tajowie
prawie do wszystkiego dodają imbir - świeży oczywiście. Bezsensu jest go
suszyć, bo można kupić suszony, ale ma zupełnie inny smak i zapach.

Gosia

1. Data: 2004-10-18 20:09:32

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Oct 2004 21:40:32 +0200, monia wrote:

> czesc,
> mam pytanko dotyczace korzenia imbiru.. co z tym mozna zrobic? czy mozna
> to jakos ususzyc aby zatrzymac cos na pozniej?

Imbir świeży jest niezbędnym dodatkiem do dań azjatyckich. Jak się
boisz, że się zmarnuje to w ostateczności można zamrozić.

--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "The Regiment", "Omega", "Absolution Gap", "Zobaczyć Lankhmar i

1. Data: 2004-10-18 20:10:40

Od: "monia" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek"
<m...@k...foobar.pl> napisał w wiadomości
..

> [...]
>
> Imbir świeży jest niezbędnym dodatkiem do dań
azjatyckich. Jak się
> boisz, że się zmarnuje to w ostateczności można

Nie chodzi o to, że sie zmarnuje, tylko korzenie imbiru
zostaly wykopane z ziemii i dostałam je w dość dużej
ilości.
no i nie bardzo wiem jak to przechować.

1. Data: 2004-10-18 20:13:04

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monia" <w...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

| zamrozić.
|
| Nie chodzi o to, że sie zmarnuje, tylko korzenie imbiru
| zostaly wykopane z ziemii i dostałam je w dość dużej

A jak się robi imbir kandyzowany? I do czego używa - tylko do ciast?

S.

1. Data: 2004-10-18 20:37:38

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozniej?
>
> po co suszyc, skoro mozna kupic sproszkowane w torebkach. lepiej dodac
swiezy do potraw.drobno pokroic i dodac np do duszenia warzyw do ryzu i
bardzo dobry jest losos pieczony, wlasnie ze swiezym imbirem, cebulka,
czosnkiem czy innymi dodatkami.

pozdrawiam
paula

1. Data: 2004-10-18 21:04:52

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

monia wrote:
> czesc,
> mam pytanko dotyczace korzenia imbiru.. co z tym mozna
> zrobic? czy mozna to jakos ususzyc aby zatrzymac cos na
> pozniej?
===
Przechowuję w lodówce nawet kilka miesięcy bez żadnych skutków ubocznych.

waldek
===

1. Data: 2004-10-18 21:09:37

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Oct 2004 22:10:40 +0200, monia wrote:

> [...]
>>
> Nie chodzi o to, że sie zmarnuje, tylko korzenie imbiru zostaly wykopane
> z ziemii i dostałam je w dość dużej ilości.

W lodówce mogą leżeć dość długo (u mnie kupowane w sklepie korzenie
leżą po 2 tygodnie). Część można przetworzyć - zamrozić, kandyzować,
zamarynować.

1. Data: 2004-10-18 21:20:18

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

monia wrote:

> czesc,
> mam pytanko dotyczace korzenia imbiru.. co z tym mozna
> zrobic? czy mozna to jakos ususzyc aby zatrzymac cos na
> pozniej?

Imbir jest wysmienita przyprawa do wszelkiego rodzaju mies i ryb.
Mozna go stosowac podobnie jak czosnek, siekajac drobno i szpikujac,
nacierajac miesko, dodajac do marynat, etc.
Mozna rowniez dodawac do salatek (ale tzreba bardzo drobno posiekac, bo
jest twardy).
Mozna go marynowac i w tej postaci urzywa sie go jako dodatek do sushi,
ale ja lubie go tez do kanapek z wedlina.
Jest uzywany jako lek przeciwko chorobie lokomocyjnej, oraz jako srodek
przeciwko przeziebieniom (drobno pokrojony zmieszany z miodkiem i sokiem
z cytryny).
Przykladowy przepis na imbir marynowany podawalem jakis miesiac temu,
lub dwa. Imbir obierasz, kroisz wzdloz wlokien na bardzo cienkie
plasterki, wkladasz do sloika i zalewasz octem ryzowym (jesli nie ma to
od biedy moze byc z bialego wina) zmieszanym pol na pol obietosciowo z
cukrem (z grubsza), do tego szczypta soli. Poguglaj co do szczegolow.
Jest to generalnie znakomity moim zdaniem sposob na zagospodarowanie
nadwyzek imbiru, bo w zakreconym sloiku w lodowce moze stac i pol roku i
nic mu nie jest.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-10-18 21:22:30

Od: Patrycja Scelina <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

monia napisał(a):

> czesc,
> mam pytanko dotyczace korzenia imbiru.. co z tym mozna
> zrobic? czy mozna to jakos ususzyc aby zatrzymac cos na
> pozniej?

Ja dodaję świeżego imbiru do herbaty. Pychotka.

Patrycja

Rocznicowa kolacyjka
Soya w Pyrogrodzie
jaki chlebek