Wykiełkowało mi avocado :-)

41. Data: 2005-03-19 14:34:42

Temat: Re: Imperata
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:
> Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> To może ja - jak zwykle pod prąd ;-)
> Moja jest bardzo ładna od wiosny, kiedy to na dole jest kawałek (1/4
> wysokości) zieleni, a od połowy lata jest cała piękna, ciemnowiśniowa
> do zimy. Gleba uboga, wypiek, zero nawożenia. Kto był w zeszłym roku
> na spotkaniu, to widział jak wyglądała we wrześniu. Ktoś brał
> sadzonki. Podejrzewam, że może różnica polega na pochodzeniu.
:))))
moze masz u siebie nadmiar potasu
ze same z siebie
:)
moje okreslilbym mniej wiecej jak Twoje
mlode liscie zielone z czerwona obwodka
z czasem coraz bardziej sie zaczerwieniajace
:)
z tym potasem testowalem w sezonie
gdy mialem je doniczkach
:)
oczywiscie moga byc pewne roznice w sklonnosci do wybarwiania sie
hehe
to Evuskowe dopuszczalne morfologiczne roznice w obrebie gatunku
ponadto zasadniczo oprcz Imperaty cylindrycy Red Baron
jest jeszcze Imperata cylindrica Rubra
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

42. Data: 2005-03-19 14:43:37

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:d1gv6l$5dc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Moja jest bardzo ładna od wiosny, kiedy to na dole jest kawałek (1/4
> wysokości) zieleni, a od połowy lata jest cała piękna, ciemnowiśniowa do
> zimy. Gleba uboga, wypiek, zero nawożenia.

Jak wyżej z tym ,że nawożona .

> Podejrzewam, że może różnica polega na pochodzeniu.

W lekkim cieniu i na lepszej glebie nie wybarwia się tak ładnie.

Ale zabijcie
> mnie nie pamiętam skąd ją mam :(. Kupiłabym jeszcze.

Rozdłub na mniejsze kawałki wiosną.Ma bardzo ładne rozłogi , przypuszczam ,
że tak jak u mnie, będzie jej w tym roku dużo więcej :-)

Pozdrawiam
Teresa

43. Data: 2005-03-19 15:00:11

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tym potasem testowalem w sezonie
> gdy mialem je doniczkach

Jakie wyniki testowania?

> [...]
> to Evuskowe dopuszczalne morfologiczne roznice w obrebie gatunku
> ponadto  zasadniczo oprcz Imperaty cylindrycy Red Baron

Red Baron i Rubra to synonimy. Może się mylę, nie pamiętam skąd to wiem.
Ale u Ciebie one się czymś różnią ?

Pozdrawiam, Krystyna

44. Data: 2005-03-19 15:04:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Dziękuję, czyli, że są różne.
:)
nie do konca to musi byc prawda
Maria jak wspominala wielokrotnie ma ubogie piaski
a u Ciebie tlusta glina
:)
> Moją kupiłam na Allegro, miała być czerwona :((
hehe
nadmieniam
ze nie u mnie choc u rownie porzadnego Goscia
:))))
> Dlaczego kupiłabyś jeszcze? Moja zielona rozrasta się błyskawicznie.Z
> małej sadzonki przez rok mam ok. o,5 m2.
:))
a jestes przekonana
ze masz Imperate cylindrice Red baron
?
posrod swoich NO NAME mam bardzo podobna do Imperaty trawke
tez z czasem zaczerwieniajaca
nie tak intensywnie jak Imperata ale za to duzo szybciej sie namnazajaca
:)
z jednej DK8 posadzonej lipcu mam kepke o polmetrowej srednicy
:)

45. Data: 2005-03-19 15:05:18

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozdłub na mniejsze kawałki wiosną.Ma bardzo ładne rozłogi , przypuszczam ,
> że tak jak u mnie, będzie jej w tym roku dużo więcej :-)

Zazdrość mnie gryzie. Jeśli mam w ogrodzie coś co spodoba się posiadaczkom
tych czerwonych baronów to będę się cieszyć bardzo :))))

Pozdrawiam, Krystyna

46. Data: 2005-03-19 15:14:20

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Jakie wyniki testowania?
:)))
czerwiensze byly te
ktore zasilalem saletra potasowa
:)

> Red Baron i Rubra to synonimy. Może się mylę, nie pamiętam skąd to
> wiem. Ale u Ciebie one się czymś różnią ?
:)))))
te ktora mam kupilem jako Imperate cylindrice Red Baron
i zostala przywieziona z Holandii
:)
z tego samego zrodelka
maja dotrzec do mnie za pare dni kolejne sadzonki
:)

47. Data: 2005-03-19 15:18:53

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maria jak wspominala wielokrotnie ma ubogie piaski
> a u Ciebie tlusta glina

Nie mam gliny, mam jakąś próchnicę, klasa I.

> hehe
> nadmieniam
> ze nie u mnie choc u rownie porzadnego Goscia

> [...]

Jeśli u porządnego gościa to musi być Imperata!
Ale tak naprawdę to nie wiem. Wg zdjęć to Imperata ale nie widziałam
jej "na żywo" [poza moją:))]

Pozdrawiam, Krystyna

48. Data: 2005-03-19 15:28:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Jeśli u porządnego gościa to musi być Imperata!
:))))
porzadny dotyczylo ogolnej refleksji
ale nie ma idealow
:)
jak wspominalas kiedys
ta trawka byla bonusem do jakiejs innej trawy
:)))))
> Ale tak naprawdę to nie wiem. Wg zdjęć to Imperata ale nie widziałam
> jej "na żywo" [poza moją:))]
:))))))
wieczorem odszukam te swoja Imperate
oraz fotke tej bardzo do niej podobnej
:)
poki mi ta druga nie zakwitnie
to nikt nie chce sie podjac jej nazwania
:(

49. Data: 2005-03-19 15:36:41

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak wspominalas kiedys
> ta trawka byla  bonusem do jakiejs innej trawy

Masz super pamięć :))

> oraz fotke tej bardzo do niej podobnej
> :)
> poki mi ta druga nie zakwitnie
> to nikt nie chce sie podjac jej nazwania

Będę bardzo wdzięczna za te zdjęcia :))

Pozdrawiam, Krystyna

50. Data: 2005-03-19 16:13:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Masz super pamięć :))
:)
to tylko rodzaj dobrej pamieci fotograficznej
za to kompletnie nie mam pamieci sluchowej
i nigdy nie moglem przez to nauczyc sie jezykow obcych
oraz okropnie falszuje spiewajac
:(((((((

> Będę bardzo wdzięczna za te zdjęcia :))
:)