Indywidualne programy rehabilitacji

1. Data: 2006-03-05 16:49:33

Temat: Indywidualne programy rehabilitacji
Od: Mariusz Salerek <n...@n...nopl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W kwietniu ubieglego roku w ramach IPR zostal na mnie zakupiony
sprzet komputerowy do firmy. Jest to zaklad pracy chronionej a ja posiadam
2 grupe inwalidzka.
Moje pytanie dotyczy wlasnosci w/w sprzetu. Czy przy ew moim odejsciu z
firmy komputer pozostaje u pracodawcy czy jest moją wlasnościa. Czy
sposob rozwiazania umowy ma na to wplyw?

2. Data: 2006-03-06 21:00:53

Temat: Re: Indywidualne programy rehabilitacji
Od: "Bogusława" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Salerek" <n...@n...nopl> napisał w
wiadomości news:pan.2006.03.05.16.49.32.486720@nointeria.nopl..
.
> [...]
> Moje pytanie dotyczy wlasnosci w/w sprzetu. Czy przy ew moim odejsciu z
> firmy komputer pozostaje u pracodawcy czy jest moją wlasnościa.

Sprzęt zawsze jest zakupiony i przyporzadkowany do utworzonego stanowiska
dla ON na podstawie zawartej umowy... i refundowany przez PFRON, a nie dla
pracownika... Sprzet pozostaje u pracodawcy, ktory zobowiazał sie w umowie,
na zatrudnienie pracownika (ale, nie musi to byc ta sama osoba) na
przystosowane stanowisko, przez pewien okreslony czas np. ( na 36 m-cy).

Czy
> sposob rozwiazania umowy ma na to wplyw?

Nie, nie ma wpływu rozwiazanie umowy, na dane stanowisko i sprzet... ale
pracodawca w przypadku zwolnienia pracownika, musi w ciagu 3 m-cy przyjac
innego pracownika (ON) na to stanowisko, bowiem w przeciwnym przypaku
musiałby zwrocic wszystkie koszty refundowane... do PFRON....

> Pozdrawiam
Bogusława

3. Data: 2006-03-07 20:24:42

Od: Mariusz Salerek <n...@n...nopl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 06 Mar 2006 22:00:53 +0100, Bogusława wrote:

> [...]
> innego pracownika (ON) na to stanowisko, bowiem w przeciwnym przypaku
> musiałby zwrocic wszystkie koszty refundowane... do PFRON....

Czy istnieje taka możliwość prawna aby sprzęt zakupiony w ramach IPR
był przyporządkowany do danej osoby niepełnosprawnej na którą został
zakupiony a nie do stanowiska na którym ona pracuje. Pytam ponieważ
wypełniając dokumenty związane z tym programem zostałem nieformalnie
poinformowany iż tyko ja powinienem na nim pracować i że odchodząc z
firmy mam prawo zażądać wydania tego sprzętu. Ponadto wiem ze w ramach
takich IPR osoby niepełnosprawne mogą przechodzić różnego rodzaju
szkolenia wyjeżdżać na turnusy rehabilitacyjne lub mieć zrefundowany
inny sprzęt np. aparat słuchowy. Czy takie osoby odchodząc z firmy też
muszą zostawiać takie rzeczy pracodawcy.?? Jeśli nie to czy oznacza to
że pomoc jaka dostarcza się niepełnosprawnym w ramach tej samej formy
prawnej (mam tu na myśli idee Indywidualnego programu rehabilitacji)
może być różnie rozksięgowywana w zależność od specyfiki tej
pomocy (w oparciu o zasadę co jest przydatne dla pracodawcy może on
zachować dla siebie a co nie jest mu potrzebne bądź nie ma wymiaru
fizycznego daje bezpowrotnie danemu pracownikowi.)

Jeśli program którym zostałem objęty nosi nazwę indywidualnego
programu rehabilitacji i aby doszedł do skutku musiałem przejść szereg
rozmów z różnymi lekarzami, przechodzić jakieś testy psychologiczne
wywiady z doradcą zawodowym i inne takie rzeczy to dlaczego kiedy
pracodawca rozwiążę ze mną umowę ktoś inny będzie mógł pracować
na tym sprzęcie????

Czy jesli kiedy podejmę zatrudnienie w innym zakładzie pracy to czy nowy
pracodawca będzie mógł się ubiegać o refundowanie mi takiego
sprzętu i czy nie jest tak ze PFRON ma odnotowane komu pomoc w ramach IPR
była udzielona i w związku z tym odrzuci wniosek nowego pracodawcy o
zakup sprzętu.

Wiem także ze sprzęt jaki zakupiono w ramach IPR nie jest wykazywany w
żadnych spisach sprzętu jaki na stanie ma pracodawca. Oddział, w
którym pracuję, tworząc dla centrali wykaz sprzętu jaki ma w swoim
posiadaniu na koniec roku nie ujął w nim tego komputera. Czy to nie
dziwne skoro sprzęt ten ma należeć do pracodawcy.

Mariusz

4. Data: 2006-03-07 22:08:31

Od: "Bogusława" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> poinformowany iż tyko ja powinienem na nim pracować i że odchodząc z
> firmy mam prawo zażądać wydania tego sprzętu.

Trudno mi odpowiedziec..., poniewaz nie wiem co było napisane w umowie,
zawartej pomiedzy danym zakładem ,a PFRON... Ja nigdy nie spotkałam sie z
podobnym przypadkiem, by pracownik zabierał sprzet przystosowany do danego
stanowiska... Najlepiej zapytac o te umowe w PFRON ( przy PCPR) i tam moga
udzielic odpowiedzi... oni pomagaja ON...

> [...]
> inny sprzęt np. aparat słuchowy. Czy takie osoby odchodząc z firmy też
> muszą zostawiać takie rzeczy pracodawcy.??

Nie, poniewaz w zakladzie ZPCHR jest tworzony, wewnetrzny fundusz
rehabilitacji na pomoc indywidualna dla ON, zgodnie z regulaminem... i
wlasnie z tego funduszu sa refundowane rozne pomoce dla ON, jest to zupełnie
cos innego...

> [...]
> zachować dla siebie a co nie jest mu potrzebne bądź nie ma wymiaru
> fizycznego daje bezpowrotnie danemu pracownikowi.)

O powyższej pomocy mozna poczytac...

http://www.niepelnosprawni.info/ledge/x/3922

> [...]
> wywiady z doradcą zawodowym i inne takie rzeczy to dlaczego kiedy
> pracodawca rozwiążę ze mną umowę ktoś inny będzie mógł pracować

Trudno mi powiedziec, poniewaz nie znam umowy...a jezeli chodzi o sprzet,
to jest to powszechnie stosowane...i nic nowego...ze jeden pracownik jest
zwolniony, a inny zostaje przyjety na to miejsce...Tak sie dzieje w kazdym
zakładzie, firmie posiadajace stanowiska przystosowane dla ON...

> [...]
> sprzętu i czy nie jest tak ze PFRON ma odnotowane komu pomoc w ramach IPR
> była udzielona i w związku z tym odrzuci wniosek nowego pracodawcy o

Nie, nie ma to znaczenia... tylko ta sama osoba po zwolnieniu nie moze byc
przyjeta ponownie na to samo stanowisko ...w tym samym zakladzie... i musi
byc pewien okres przerwy, chyba pól roku...

> [...]
> posiadaniu na koniec roku nie ujął w nim tego komputera. Czy to nie
> dziwne skoro sprzęt ten ma należeć do pracodawcy.

No fakrycznie dziwne... sprzet powinien byc przyjety jako srodek trwały i
miec nadany nr. sr.trwałego... a odpowiednia osoba/y z PFRON komisyjnie
powinna/y sprawdzic zakupiony sprzet...,bowiem potem dopiero, sa przelewane
pieniadze na konto firmy, zakładu...przez PFRON

> --
Bogusława

5. Data: 2006-04-27 20:56:28

Od: "Małgoś" <m...@o...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przepraszam,ze dopiero teraz zabieram głos w tej sprawie ale dopiero
teraz mam informacje.
Jesli w ramach IPR komputer był kupiony na fakture która była wystawiona
na Ciebie(czyli na fakturze jestes umieszczony jako nabywca) nie na
firmę ,Ty jestes jego właścicielem i masz prawo go zabrac ze soba
odchodząć z firmy.

Telepraca
Poduszka Visco-elastic - kto uzywa?
Wielka prosba