Inkwizycja

1. Data: 2013-04-22 17:13:14

Temat: Inkwizycja
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mnóstwo tych inkwizycji nam się porobiło, wiara w obiektywnie
istniejący świat, spowodowała że jak inne kultury nie widzą świata po
europejsku to znaczy są tumanami, głupkami , trzeba ich naprowadzić na
odpowiednią drogę, znaczy wiarę.
Tym się szczycił kolonializm-obiektywizmem i tubylcy nie dość że
zostali zindoktrynowani, czyli ich kultura zniszczona, to jeszcze
zaczeli ginąć, bo obiektywnymi wartościami w dżungli nie da się
przetrwać.
Teraz mamy posmodernizm ,który naukowców chce zamykać do zoo, bo jak
dzikusy sfanatyzowane wiarą obiektywną przerąbali to co obce, czyli z
założenia błędne, bo niepasujące pod domat obiektywny. Obecnie
starają się nie ingerować w kultury lokalne, bo wiadomo europejczyk
nie przetrwa w dżungli, a tym samym człowiek europejski ma niską
inteligencje do rzeczywistości tubylca- Dlaczego? Bo on przetrwa.
Czyli inteligencja stała się zależna od miejsca w którym się żyje i
najmądrzejszy profesor jest głupi, jeśli umieści się go w kulturze mu
obcej, z tej perspektywy sprawia rodzaj debilnego niedorozwoja.
Obiektywizm jak widać w swojej pysze musiał tubulcowi narzucić swoją
irracjonalną mądrość. To ten kolonializm myśli obiektywnej stworzył
nam niezadowolonych, ba nienawidzących zachodu, którzy są przez
fundamentalizm poprostu wykorzystywani dla własnych celów.

2. Data: 2013-04-22 18:53:06

Temat: Re: Inkwizycja
Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 17:13, LaL <r...@g...com> wrote:
> [...]
> nam niezadowolonych, ba nienawidzących zachodu, którzy są przez
> fundamentalizm poprostu wykorzystywani dla własnych celów.

Zwrócię uwagę , że inkwizycja katolicka zachowywała się podobnie,
jeden Bóg-jedyna prawda , innych nawrócić niszcząc ich lokalne
kultury. Koniecznie narzucić nasze pojmowanie rzeczywistości czyli
katolickiej.

Rozkwit postmodernizmu w kulturze i filozofii przypadł na drugą połowę
dwudziestego wieku. Był on swoistą odpowiedzią współczesnej filozofii
na nowoczesną kulturę. Pomimo, iż postmodernizm zakorzeniony jest w
modernizmie, to jednak w niektórych swoich sferach kwestionuje jego
poglądy. Charakterystyczną cechą dla postmodernizmu jest to, iż
rozwiną się w pełni jedynie w krajach zachodnich, i to tych o wysokich
standardach życiowych, zarysowując się zaledwie, w krajach opóźnionych
gospodarczo.

Filozofia postmodernistyczna proklamuje zmierzch i upadek istniejących
dotychczasowych kanonów kulturowych jak i całej tradycji. Proponując
radykalny pluralizm, postmodernizm zachęca do odrzucenia wszelkich
struktur i schematów życia społecznego. Chcąc tym samym udowodnić, że
w rzeczywistość zbudowana jest z wielu niezależnych od siebie
fundamentalnych czynników czy zasad. Postmodernistyczny pluralizm w
swoim zasięgiem ogarnia wszelkie formy wiedzy, myślenie jak i wzorce
postępowania społeczeństwa. Przypatrując się demokracji i tolerancji,
postmodernizm się istnieniu obiektywnej prawdy o świecie rzeczywistym,
uważając ją za swoistą formę przymusu. Filozofia postmodernistyczna
zakłada, że jedyną drogą do zachowania tolerancji jest odrzucenie
klasycznych zasad oceny. Wynika z tego, że poczucie filozoficznej
pewności, której fundamentem była rzeczywistość mająca jakąś istotę
czy niezawisłą prawdę narzuconą społeczeństwu, nie istnieje.

Drugą osobą kształtującą filozofię postmodernizmu był amerykański
filozof Richard Rorty. Jego filozofia zakładał, iż wszystko to, co
staramy się poznać, poznajemy tylko w pewnym stopniu, nigdy jednak
tak, jakim jest to w rzeczywistości. Wszystkie treści, które tworzy
nasz intelekt winniśmy odnosić wyłącznie do zamierzonych działań, w
żadnym razie do świata rzeczywistego. Człowiek tworząc swój obraz
świata tworzy sobie równocześnie swoją prawdę o tym świecie, a więc w
pewnym sensie o rzeczywistości.

3. Data: 2013-04-22 19:28:04

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.04.2013 17:13, LaL pisze:
> [...]
> nam niezadowolonych, ba nienawidzących zachodu, którzy są przez
> fundamentalizm poprostu wykorzystywani dla własnych celów.

W praktykach inkwizycyjnych najważniejsze jest poczucie pewności swojej
racji inkwizytora i jego stronników. Europa rości sobie pretensje do
narzucania swoich wartości innym kulturom z racji przechowywania w sobie
tradycji egipsko-greko-rzymsko-judeo-chrześcijańskiej ze szczególnym
uwzględnieniem tej ostatniej. Szczerze mówiąc Jezus ma tyle wspólnego z
chrześcijaństwem co Marks z marksizmem (zasłyszane w sieci). Owe wspólne
działanie idealistów i sceptyków, tzn. tych, którzy porzucili ideały i
widząc pustkę wokół zwrócili się ku sile pieniądza i władzy, traktując
kulturę z religią jako środek walki o "Lebensraum", wykorzystując
jednocześnie tych pierwszych (idealistów) do realizacji swoich
cynicznych, złowieszczych celów; owe wspólne działanie doprowadziło do
agresywnej kolonizacji kulturowej i ekonomicznej innych ekosystemów i
przekształcania ich na modłę europejską wedle zasady: jak my daliśmy się
na to nabrać, to te dzikusy tym bardziej. Wydaje się, że o wiele starsze
kultury Wschodu oparły się tej indoktrynacji, przechodząc podobne
procesy w swojej historii znacznie wcześniej. Nie wiadomo jednakże, jak
długo można będzie lansować zdegenerowaną europejską kulturę w swojej
amerykańskiej odmianie, bo odbija się ona coraz gorzej czkawką samym
autochtonom. Poza tym, globalizacja i uniformizacja kultury pod wpływem
sił rynkowych czy jak chce Marks, klasy kapitalistów kierujących się w
swoim działaniu jedynie żądzą maksymalizacji i gromadzenia dóbr
materialnych, prowadzą do zaniku człowieczeństwa w jednostkach, które
wobec wskaźników stają tylko nic nie znaczącą jednolitą masą, którą
można dowolnie manipulować, kształtować i przemieszczać. Służą temu
odpowiednio spreparowane praktyki edukacyjne, obejmujące jak najmniejszą
ilość twórczego myślenia, nastawione na odtwarzanie przygotowanych
schematów (słynne "lesen, rechnen, schreiben") i co za tym idzie
schematyczne, stereotypowe postrzeganie świata, traktujące z nieufnością
i lękiem przechodzącym w pogardę wszystko, co inne, obce. Lekiem na tę
patologię postrzegania i myślenia jest powrót do twórczych idei kultur,
na których Europa się wychowała i ich realizacja na swoim podwórku.
Ogniem i żelazem hoduje się bowiem tylko lęk, nienawiść, fundamentalizm,
cynizm i podłość.

4. Data: 2013-04-22 20:28:10

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Kwi, 19:28, CookieM <t...@d...not.spam> wrote:

> [...]
> na których Europa się wychowała i ich realizacja na swoim podwórku.
> Ogniem i żelazem hoduje się bowiem tylko lęk, nienawiść, fundamentalizm,

No to jest stwierdzenie faktu, ale nie pomoże żaden powrót do korzeni,
bo czym są korzenie?
Znowu są zależne od interpretatorów rzeczywistości zewnętrznej, która
jest taka jaką chcą interpretatorzy. I teraz znowu zacznie się walka
że ja wiem jaki jest świat z jego korzeniem. Nie, każdy ma swój własny
świat i to bogqctwo światów trzeba uszanować, każdy jest inny, inaczej
patrzący , inaczej wychowany i tu jest ukryte bogactwo świata
zdeptanego przez Wielkie Narryracje.

5. Data: 2013-04-23 18:59:30

Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> "LaL" <r...@g...com> wrote in message
b.googlegroups.com...

> [...]

> żadnym razie do świata rzeczywistego. Człowiek tworząc swój obraz
> świata tworzy sobie równocześnie swoją prawdę o tym świecie, a więc w

Oczywiście, że jest JEDNA RZECZYWISTOŚĆ, a więc JEDNA PRAWDA i JEDEN BÓG.
Rzecz w tym, że nasze ludzkie
poznanie nie obejmuje NIESKOŃCZONOŚCI. Jest w najlepszym razie tylko jej
przypadkowym, niewymiernym wycinkiem, uwarunkowanym przez niedostępne nam
czynniki z szerszych wymiarów. Dlatego obiektywizm, a więc perspektywa
ogarniająca CAŁOŚĆ jest nam niedostępna.

Ani religianci, ani naukowaci demagodzy, ani też inni ideolodzy nie mają
więc prawa aby nam wmawiać jakichkolwiek konkretów co do rzeczywistości w
ostatecznym sensie. Ów ostateczny wymiar istnieć oczywiście musi, ale
stanowi dla nas ludzi ABSOLUTNĄ NIEWIADOMĄ. Każdy ma więc prawo aby się
doń ustosunkowywać prywatnie, intymnie i indywidualnie. Skoro brak jest na
ten temat obiektywnych kryteriów, wobec tego każde subiektywne domniemanie
(WIARA) jest dozwolone i równoprawne.

Nie próbuj nam jednak wmawiać, że ze względu na brak dostępu do obiektywizmu
we wszechwymiarze, nie wiemy co jest istotne, sensowne i wartościowe w
naszym wymiarze lokalnym. Nasza natura, nasze tradycje i doświadczenia są
zupełnie jednoznaczne, jeśli potrafimy odrzucić pranie mózgu i wpajanie nam
propagandy. Świetnie wiemy, jakie wartości są w interesie jednostek oraz
społeczeństw.

Tylko GLOBALIŚCI, którzy chcą zniszczyć istniejące narody oraz kultury
(szczególnie europejskie a szczególnie katolickie!) i podporządkować sobie w
ten sposób ciemne masy, mogą nam wmawiać pod takim czy innym
postmodernistycznym pretekstem, że nie wiemy zupełnie nic. Służysz
GLOBALISTOM Lalo?

AW

.

6. Data: 2013-04-23 19:49:22

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Kwi, 18:59, "AW" <o...@h...com> wrote:
> [...]
> ten sposób ciemne masy, mogą nam wmawiać pod takim czy innym
> postmodernistycznym pretekstem,  że nie wiemy zupełnie nic.  Służysz

Ta....
tylko że ten twój domniemany Bóg, jest tym samym wcieleniem
metafizycznych skłonności co obiektywizmy naukowe, tym samym i wiara w
tradycję, jak widzisz powoduje powstawanie fundamentalistycznych
kościołów, które depczą całe to bogactwo indywidualnych światów.
Rozwój odbywa się w świadomość, przedmioty zbiorowej świadomości jak
obiektywizmy i Bozie, są wytworami porzednich pokoleń, teksty umarłych
części ich pozostawionej świadomości i pozostawione chcą rządzić
pokoleniami będącymi już innymi ludzmi i o innej świadomości.
Tym samym Boskie interpretacje jak i naukowr obiektywizmy odbierają
ludziom prawo do życia, bo trzymając się świadomości przodków, my
pozostajemy chienami cmentarnymi.
Zombie którymi kierują memetyczne tekst umarłych przodków.
To się nazywa nekrofilia psychologiczna, filmy o zombich to metafora
osób nie żyjących naprawdę, podporządkujących się Wielkim Narryracją
przodków, więc nie wyrażają tych ludzi, ludzie automaty, przerażeni
własnym istnieniem, tchórze które nie mają odwagi po prostu żyć. A
tchórzostwo potrzebuje stada , masy , osób tak samo martwych, by szli
do boju o to co ich podporządkowało i nimi kieruje by narzucać innym
jak święta inkwizycja. Awciku chieno cmentarna.

7. Data: 2013-04-23 22:36:31

Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> "LaL" <r...@g...com> wrote in message
b.googlegroups.com...
> [...]
> do boju o to co ich podporządkowało i nimi kieruje by narzucać innym
> jak święta inkwizycja. Awciku chieno cmentarna.

Chciałbyś podważyć podstawową madrość, którą narody osiągnęły a pokolenia
potwierdziły na przestrzeni wieków, w wyniku spontanicznej, a więc
naturalnej ewolucji. Czym byś ją chciał zastąpić, co? Bełkoczesz
wpojonymi ci w łeb frazesami. Poza tym, nie umiesz poprawnie pisać. Widać
wyraźnie kim jesteś, laleczko.

AW

.

8. Data: 2013-04-24 08:01:44

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Kwi, 22:36, "AW" <o...@h...com> wrote:
> [...]
> naturalnej ewolucji.  Czym byś ją chciał zastąpić, co?   Bełkoczesz
> wpojonymi ci w łeb frazesami.   Poza tym, nie umiesz poprawnie pisać.  Widać

Kogo obchodzą przodkowie, oni wyrazili swoją świadomość, przeszłość to
determinizm, nie wyraża współczesnego człowieka.
Przeszłość tworzy paranoje i tak skaczą do oczu Niemcom, Ruskim,
ksenofobicznie , chociaż żaden ruski ani niemiec nie jest już tamtym
pokoleniem, nawet nie wiedzą o co chodzi, bo ich to niedotyczy.
Ale pogarda historyczna robi barierię między ludzmi, którzy nie są za
przeszłość odpowiedzialni.
Jest to lęk przed sobą, ucieczka w tradycje, łajdactwo, tchórzostwo i
polacy spętani przeszłością, zachowują się groteskowo, tym samym
marnuje się młode pokolenie, czyli nie przedłuża żywotności narodu.

9. Data: 2013-04-24 10:27:03

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 18:59:30 UTC+2 użytkownik AW napisał:

> [...]
>
> ten sposób ciemne masy, mogą nam wmawiać pod takim czy innym
>
> postmodernistycznym pretekstem, że nie wiemy zupełnie nic. Służysz

Bez wzgledu komu sluzy Lal -to pewne ze globalizm sluzy (jak i wszystko) realizacji
praw Rzeczywistosci ;)

10. Data: 2013-04-24 10:28:54

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 24 kwietnia 2013 08:01:44 UTC+2 użytkownik LaL napisał:

> [...]
>
> polacy spętani przeszłością, zachowują się groteskowo, tym samym
>
> marnuje się młode pokolenie, czyli nie przedłuża żywotności narodu.

Co ma przetrwac -przetrwa. To co istnieje -nie zginie -zmieni sie...dostosuje.
:)

Heller o CD i przetrwaniu gatunku ludzkiego
A że nie lubię religijności...
Eschatologia i psychoanaliza.
Eschatologia i psychoanaliza.
No i gdzie ten obiektywizm?