Re: (Inne)Pomysł na kredens

From: "ZosiaN - Alienora" <a...@W...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: (Inne)Pomysł na kredens
Date: 1 Sep 2003 21:34:59 +0200

Pusia, a może technika decoupage? Obrazki wycięte z papieru nakleja się na
przedmiot, któr chce się ozdobić i jakoś to lakieruje.
Wycina sięilustracje z kolorowych magazynów, albo z papieru do pakowania,
powierzchnię pokrywa sięklejem w sprayu, przykleja się na nim skomponowane
wcześniej wycinanki, maluje siebłyszczącym lakierem, a po wyschnięciu matowym
lakierem. Matowego lakieru nakłada się 7-8 warstw. Przed nałłozeniem kolejnej
warstwy zeszlifować powierzchnię papierem ściernym. Na koniec woskiem
wypolerować całość.. Jak sięto jeszcze artystyczną farbą olejną w kolorze umbry
pomaluje, to wychodzić ma efekt starości bardzo ładny. To jest niewypróbowany
przeze mnie przepis, dopiero się przymierzam do tej techniki.
Jak wrzucisz w google decoupage, to znajdziesz zdjęcia jak to wygląda. Tę
technikę zwykło się chyba do mniejszych powierzchni niż kredens wykorzytywać,
ale dla robótkowiczki z naszej grupki przecież żadna powierzchnia do
zagospodarowania nie jest straszna hehehe
Bardzo ładnie obrazki kwiatów wychodza, może jakieś owoce. Czytałam, że w ten
sposób kiedyś ozdabiano np. parawany.
Pudełeczko z różami - bardzo ładne:
http://www.dedhobbycenter.it/decoupage/sito-decoupag
e%20copy.jpg