(Inne)Pomysł na kredens

1. Data: 2003-09-01 14:45:46

Temat: (Inne)Pomysł na kredens
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam w spadku mały, bardzo ładny i oryginalny kredens kuchenny ,moze 20
letni,z bialej sklejki -taki z rodzaju okresu gierkowskiego ale jest
naprawde sliczny tylko przyblakniety.I chciałabym go odnowic ,zeby postał w
kuchni do wiosny ,(kiedy to zamierzam fundnac sobie extra kompleks
kuchenny)ale nie mam zadnego pomysłu na jego renowacje...malowanie wydaje mi
sie banalne i najprostsze i w sumie kazdy meżczyzna umie to wykonac....... a
ja szukam czegos innego i bardziej oryginalnego,znalazłam w sieci tylko
pomysł na oklejenie mebla strukturalna tapeta wodoodporna .Widziałam kiedyś
na grupce pomysły na renowacje ludowej skrzyni i szafy po babci,wiec wiem ze
sa dziewczyny ktore moga tez podpowiedziec cos na ten temat .Kredens jest
naprawde ladny a mysle i mysle i nic nie moge wymyslic w sprawie tej
wiekszej robotki recznej .......moze podsuniecie jakies pomysły?
Pozdrawiam
Pusia (z Białegostoku ...wiecie jakiego :)))) )

1. Data: 2003-09-01 19:34:59

Temat: Re: (Inne)Pomysł na kredens
Od: "ZosiaN - Alienora" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia, a może technika decoupage? Obrazki wycięte z papieru nakleja się na
przedmiot, któr chce się ozdobić i jakoś to lakieruje.
Wycina sięilustracje z kolorowych magazynów, albo z papieru do pakowania,
powierzchnię pokrywa sięklejem w sprayu, przykleja się na nim skomponowane
wcześniej wycinanki, maluje siebłyszczącym lakierem, a po wyschnięciu matowym
lakierem. Matowego lakieru nakłada się 7-8 warstw. Przed nałłozeniem kolejnej
warstwy zeszlifować powierzchnię papierem ściernym. Na koniec woskiem
wypolerować całość.. Jak sięto jeszcze artystyczną farbą olejną w kolorze umbry
pomaluje, to wychodzić ma efekt starości bardzo ładny. To jest niewypróbowany
przeze mnie przepis, dopiero się przymierzam do tej techniki.
Jak wrzucisz w google decoupage, to znajdziesz zdjęcia jak to wygląda. Tę
technikę zwykło się chyba do mniejszych powierzchni niż kredens wykorzytywać,
ale dla robótkowiczki z naszej grupki przecież żadna powierzchnia do
zagospodarowania nie jest straszna hehehe
Bardzo ładnie obrazki kwiatów wychodza, może jakieś owoce. Czytałam, że w ten
sposób kiedyś ozdabiano np. parawany.
Pudełeczko z różami - bardzo ładne:
http://www.dedhobbycenter.it/decoupage/sito-decoupag
e%20copy.jpg
Bucik z allegro:
Bardzo ładna doniczka z allegro:
Pozdrawiam:)))
ZosiaN - Alienroa

1. Data: 2003-09-02 06:58:21

Od: "Milena" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam
> Pusia (z Białegostoku ...wiecie jakiego :))))  )

Widziałam kiedyś w jakiejś Susannie bardzo ciekawy pomysł: Na każdych
drzwiczkach kredensu (centralnie) były jakby w ramkach umocowane motywy
wykonane haftem krzyżykowym. Naprawdę wyglądało to b. ładnie. Oczywiście te
ramki były dopasowane kolorystycznie do reszty kredensu - w sumie tworzyło to
b. zgraną całość. Jakby wyhaftować jakiś cykl z kwiatami lub owocami można
uzyskać fajny efekt.
Mnie osobiście podobają się kredensy na ludowo, np. można by przyozdobić go
motywami haftu kaszubskiego (umieszczany symetrycznie lub wręcz przeciwnie).

Mam podobny problem. Sosnowy kredens stoi już prawie doczyszczony i też się
zastanawiam jak go przyozdobić. Myślę o jakiejś matowej bejcy, bo nie
chciałabym przykrywać słoi. Podobają mi się też farby tzw. patyny (ale
cholernie drogie). Daj znać, jak już coś postanowisz. Pozdrawiam.

Milena

1. Data: 2003-09-02 10:43:20

Od: "Bebe" <B...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Ja swego czasu miałam podobny problem: części ze starej meblościanki
"Albena". Pomalowałam je farbami akrylowymi, a na drzwiczkach umieściłam
ramki. Efekt całkiem sympatyczny.
Pozdrawiam
Bebe z Tychów

1. Data: 2003-09-02 11:56:03

Od: Agatek <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bebe napisał:
> Witam!!
> Ja swego czasu miałam podobny problem: czę?ci ze starej meblo?cianki
> "Albena". Pomalowałam je farbami akrylowymi, a na drzwiczkach umie?ciłam
> ramki. Efekt całkiem sympatyczny.
> Pozdrawiam
> Bebe z Tychów

A moge prosic o zdjecie na maila?Bo też mam Albene i juz patrzec na nią
nie moge:-(((((

Agatek

1. Data: 2003-09-02 12:24:01

Od: "" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> chciałabym przykrywać słoi. Podobają mi się też farby tzw. patyny (ale
> cholernie drogie). Daj znać, jak już coś postanowisz. Pozdrawiam.

Właśnie parę dni temu ozdobiłam motywami kaszubskimi sosnową komódkę. Każda z
trzech szuflad inny wzór (ale z podobnych elementów i podobnej wielkości).
Malowałam farbami akrylowymi i pociągnęłam na koniec lakierem bezbarwnym.
Polecam.
A tak w ogóle, Pusiu, jak już sobie ozdobisz ten kredensik, to nie będziesz
chciała się z nim rozstawać :o)
Gratka

1. Data: 2003-09-02 17:36:00

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bez przepisów, za to hohoho!
http://malowanemeble.republika.pl/polish.htm

--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
"Kochaj i czyń, co chcesz." św. Augustyn

1. Data: 2003-09-02 18:54:57

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bez przepisów, za to hohoho!
http://malowanemeble.republika.pl/polish.htm

--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
"Kochaj i czyń, co chcesz." św. Augustyn

tamborek
tamborek
[allegro] nowe
[xxx] wilk/pies wyjacy do ksiezyca