Instalacja c.o. stalowa + plastik

1. Data: 2005-10-12 10:29:25

Temat: Instalacja c.o. stalowa + plastik
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W jaki sposób do stalowej istalacji c.o. (piony) można dołączyć gałązki
z tworzyw sztucznych? W trakcie remontu mieszkania, niektóre
doprowadzenia do kaloryferów mają być wymienione na plastikowe (by
uniknąć spawania). Jak to się robi? Czy jest ryzyko, że takie połączenia
okażą się w perspektywie nieszczelne?
Pozdrawiam,
Fonon

2. Data: 2005-10-12 11:04:58

Temat: Re: Instalacja c.o. stalowa + plastik
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/12/2005 12:29 PM, Piotr Fonon napisał(a):
> [...]
> z tworzyw sztucznych? W trakcie remontu mieszkania, niektóre
> doprowadzenia do kaloryferów mają być wymienione na plastikowe (by

Systemy plastikowe mają w ofercie przejściówki plastik - stal.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2005-10-12 11:39:54

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Sobkowski wrote:
> Systemy plastikowe mają w ofercie przejściówki plastik - stal.
O jakich przejściówkach mowa? Sytuacja jest taka, że nie będzie
gwintowanego zakończenia instalacji c.o., na które można nakręcić
przejściówkę.
Fonon

4. Data: 2005-10-12 13:11:11

Od: "Sawa" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Michał Sobkowski wrote:
> [...]
O jakich przejściówkach mowa? Sytuacja jest taka, że nie będzie
gwintowanego zakończenia instalacji c.o., na które można nakręcić
----------------------------

Będzie spawana?
Jeśli tak to bierze się rurkę 10cm z gwintem spawasz potem wkręcasz
przejściówkę i dalej plastik.

Sawa

5. Data: 2005-10-12 13:15:06

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sawa wrote:
> Będzie spawana?
Napisałem wyraźnie, że nie będzie. Stąd problem.
Fonon

6. Data: 2005-10-12 16:03:31

Od: "McBeth" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Będzie spawana?
Napisałem wyraźnie, że nie będzie. Stąd problem.

A nie mozna jej nagwintowac i nakrecic przejsciowki ?

Adam

7. Data: 2005-10-13 06:47:12

Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Napisałem wyraźnie, że nie będzie. Stąd problem.

nie rozumiem problemu, co miałeś wszystko do tej
pory plazmowane to grzejnika??
Przecież w każdej ale to każdej instalacji, spawanej
również zawsze jest przekjście na gwint np. przy
grzejniku. Jak masz zamiar pobcinać gałązki odchodzące
od pionów (zakończone gwintem na 100%), to trzeba
dospawać nowe króćce z gwintem i dać przejścówki
stal/plastik.
pozdr,
Piotr

8. Data: 2005-10-13 06:51:16

Od: "Sawa" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od pionów (zakończone gwintem na 100%), to trzeba
> dospawać nowe króćce z gwintem i dać przejścówki

Właśnie o tym pisałem ale najlepiej jak autor posta dokładnie opisze o co mu
chodzi, lub narysuje ;-D

Sawa

9. Data: 2005-10-13 07:29:17

Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie o tym pisałem ale najlepiej jak autor posta dokładnie opisze o co
> mu chodzi, lub narysuje ;-D

Widziałem, ale czasem trzeba napisać dwa razy ;)

pozdr,
Piotr

10. Data: 2005-10-13 09:02:18

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> nie rozumiem problemu, co miałeś wszystko do tej
> pory plazmowane to grzejnika??

Wszystko opisałem. Instalacja jest stalowa. Gałązki od pionów do
grzejnika mają być wymienione na plastikowe bez spawania.

> Przecież w każdej ale to każdej instalacji, spawanej
> również zawsze jest przekjście na gwint np. przy
> grzejniku.

Oczywiście, że jest, ale przecież właśnie te doprowadzenia mają być
wymienione.

> Jak masz zamiar pobcinać gałązki odchodzące
> od pionów (zakończone gwintem na 100%), to trzeba
> dospawać nowe króćce z gwintem i dać przejścówki
> stal/plastik.

I o to chodzi w pytaniu - jak to zrobić bez spawania. Dodam, że pion
biegnie z jednej strony ściany, a gałązka wychodzi po drugiej i zaraz
łączy się z kaloryferem, więc obcięcie i nagwintowanie raczej nie
wchodzi w rachubę.
Podobno jest jakiś sposób - ja go nie znam i dlatego pytam. Może ktoś
zetknął się z takim rozwiązaniem.
Fonon

Doradźcie: zmywarka tuż przy kuchence
ile kosztuje montaz Boscha - piecyka gazowego do wody??
Jaka farba/emulsja.
automat do chleba
Dom w jednym pilocie