Instalacja do nawadniania

1. Data: 2001-04-09 10:34:21

Temat: Instalacja do nawadniania
Od: McZapkie <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrekultywowalem juz kawalek terenu po budowie,
posialem trawke, podlalem... dom mam na 10.5a,
zlokalizowany w jednym koncu dosc wydluzonej dzialki,
tak ze od domu do rogu jest jakies ponad 50m.
Cholerny waz, rozwijanie go to horror,
bez przerwy zalamuje sie, a jak go ciagne to sie zaczepia -
na razie o paliki wytyczajace sciezki, ale jak mi ma
sie zaczepiac o rosliny w przyszlosci to...
A jak go zwijam, to caly ublocony :-(

Dlatego pomyslalem sobie, ze skoro jeszcze nie mam skonczonych
sciezek, polozenej kostki (na razie tylko zwir
i to nie wszedzie), to warto byloby zrobic jakas
instalacje do nawadniania.
I tu pytanie - jak to zrobic, zeby bylo najtaniej?
Drugie pytanie: co siedzieje z taka instalacja
w zimie? Czy nie zalega tam woda, kotra zamarza i
rozsadza przewody?

Pozdrawiam,
MC

--
Antispam derailing device! Glue _o_ into k_lej before reply!
http://www.kolej.pl/~mczapkie

2. Data: 2001-04-09 12:29:43

Temat: Re: Instalacja do nawadniania
Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby potanic, możesz np. nie kupowac oryginalnego weza pcv Gardeny (4 razy
drozszy od rodzimego), ale na urzadzeniach raczej nie zaoszczedzisz (no,
chyba, ze na bajerach w stylu czujnika wilgotnosci czy zdalnego sterowania
:))

Zima nic się nie dzieje. Wszystkie podziemne zawory sa tak skonstruowane, ze
odsaczaja wode z rur po jej odlaczeniu (pamietaj o zrobieniu DOBREGO
saczka/drenazu pod kazdym urzadzeniem; pod rurami mozesz sobie darowac).

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------

3. Data: 2001-04-09 15:51:54

Od: McZapkie <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okonikki <r...@p...pl> wrote:

> [...]
> chyba, ze na bajerach w stylu czujnika wilgotnosci czy zdalnego sterowania

No, wiadomo - chce tylko rury i sikawki. Bajery elektroniczne to moge
sobie sam w przyszlosci dorobic :)

> Zima nic się nie dzieje. Wszystkie podziemne zawory sa tak skonstruowane, ze
> odsaczaja wode z rur po jej odlaczeniu (pamietaj o zrobieniu DOBREGO
> saczka/drenazu pod kazdym urzadzeniem; pod rurami mozesz sobie darowac).

A, no wlasnie, tego nie wiedzialem - nic w muratorze czy gdzies tam
co o tym czytalem, to nie pisali, albo nie zwrocilem uwagi.

Na jakij glebokosci musi byc taka rura?
Sztych lopaty wystarczy? Ziemia gliniasta.

Pozdrawiam,
MC

4. Data: 2001-04-09 17:52:15

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik McZapkie <m...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9as37d$2al$...@i...cyf-kr.edu.pl...
[...]
> Dlatego pomyslalem sobie, ze [...] warto byloby zrobic jakas
> instalacje do nawadniania.
> I tu pytanie - jak to zrobic, zeby bylo najtaniej?
3 lub 4 węże 1/2" (25m) x ok. 9 zł = 36 zł. Ew. rozgałęźniki szt. 4 koszt
ok. 20 zł. plus zegar tygodniowy maks. 200 zł. [prostsze rozwiazanie to
wiadro i zawór pływakowy od spłuczki klozetowej. ;-)))]

> Drugie pytanie: co siedzieje z taka instalacja
> w zimie? Czy nie zalega tam woda, kotra zamarza i
> rozsadza przewody?
Nie wierz w cuda tyklo powiedz w jakiej strefie mieszkasz = poziom
przemarzania gruntu.
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2001-04-09 20:27:31

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Firma Gardena opracowała ulotkę opisującą jak zaprojektoważ system nawadniania
(powierzchnia, odległości pomiędzy spryskiwaczami, ich rodzaj, ciśnienie wody -
można pptraktować ją jako wstęp do projektowania). Plastikowy wąż (10 lat
gwarancji?) na głebokości ok. 30-40 cm. Sprawdziłem, działa (trzeba tylko
uwzględnić wahania ciśnienia wody w zależności od pory dnia-nocy!). Żeby nie
zostać posądzony o krypto-reklamę muszę dodać, że ich urządzenia, delikatnie
mówiąc, nie należą do najtańszych.

6. Data: 2001-04-09 22:50:01

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> zostać posądzony o krypto-reklamę muszę dodać, że ich urządzenia,

A masz namiary na jakies inne firmy ?
Ja sie rozgladam od dluzszego czasu i na razie nic innego (tanszego) nie
znalazlem.

Co do ceny sterownikow - sterownik zrobie sobie sam 10 razy lepszy i 2 razy
tanszy, problemem sa tylko zawory elektryczne. Ceny Gardeny przy cenach
"profesjonalnych" elektrozaworow to pestka :-)
Czy ktos ma jakies doswiadczenia w tym zakresie (myslalem zastosowac
tani zawor elektryczny od pralki, ale ma za mala przepustowosc)

Pozdrawiam
IK

7. Data: 2001-04-10 06:54:04

Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sztych wystarczy. Te rury sa dosc solidne i sztywne. Mowie oczywiscie o
miejscach dla pieszych - pod drogami kolowymi trzeba zrobic specjalna
konstrukcje (wiem to z tego prospektu Gardeny, oraz ulotek Castoramy, bo sam
nie robilem).

Luknij na http://www.polbox.pl/users/iglak/gardena/index.html, tam
znajdziesz podstawowe informacje.

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------

8. Data: 2001-04-10 12:00:58

Temat: Odp: Instalacja do nawadniania
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości news:9assng$aq4>
> I tu pytanie - > 3 lub 4 węże 1/2" (25m) x ok. 9 zł = 36 zł. Ew.

O ile sie orientuje to raczej uzywa sie rur 3/4 cala - tak robilismy w
Izraelu, tak poleca Gardena. Sadze, ze to jest rozsadne z wielu powodow,
m.in. ilosci dostarczanej wody oraz ew. spadkow cisnienia. Weze
polietylenowe sa na tyle mocne, ze nie nalezy sie raczej obawiac ze mroz je
rozsadzi, gdy wypelnione woda zamarzna wraz z gleba (maja kilka procent
tolerancji na rozciaganie).
Jezeli chodzi o urzadzenia nawadniajace - mysle, ze dostepne sa ne tylko
Gardeny, robi je np. izraelskie "Lego", robią inne firmy isa w Polsce w
sprzedazy - przynajmniej w lubelskich sklepach cos widzialem. Przyznam
jednak, ze tlyko Gardena podaje b. dokladne dane dotyczace wydajnosci,
niezbednych cisnien, itp.
pik

9. Data: 2001-04-10 17:12:51

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozsadzi, gdy wypelnione woda zamarzna wraz z gleba (maja kilka procent

Zraszacze do montowania pod ziemią mają zawory "odsączające" (na opakowaniu
jest opis). Zawory+sterowniki należy zdemontować przed przymrozkami.

Po Horti Expo
projektowanie ogrodu
folia czy włóknina?
hiacynt - co po przekwitnieciu