Instalacja głośnikowa w salonie

21. Data: 2011-05-01 12:11:34

Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> szukaj wiadomości tego autora

> ja tam radze kupić normalny przewód jak do instalacji eletrycznej znaczy
> drut 2.5mm2

Przy wyższych częstotliwościach występuję zjawisko tzw. naskórkowości prądu,
prąd płynie bardziej powierzchnią niż całą objętnością, opory rosną dlatego
lepiej dać plecionkę niż drut.

> a przewody głośnikowe są zwykle w gównianej izolacji kosmicznie
> zasiarczonej dzieki czemu miedź w nich śniedzieje atomowo.

Gówniane przewody tak. Dlatego lepiej dać ciut więcej kasy na jakąś
plecionkę z czystszej miedzi, ofc czy tam innej.

22. Data: 2011-05-01 17:09:58

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 May 2011 14:11:34 +0200, quent napisał(a):

> Przy wyższych częstotliwościach występuję zjawisko tzw. naskórkowości prądu,

OK, a teraz doczytaj od jakich częśtotliwości to zjawisko zaczyna mieć
zauwazalny wpływ na rezystancję...

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

23. Data: 2011-05-01 17:21:28

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-01 19:09, Adam Płaszczyca wrote:

> OK, a teraz doczytaj od jakich częśtotliwości to zjawisko zaczyna mieć
> zauwazalny wpływ na rezystancję...

Po pierwsze zdefiniuj słowo "zauważalny".
Po drugie za długo już siedzę w temacie, żeby na siłe coś komuś
tłumaczyć. Literatury w sieci sporo.
Kto chce ten spokrzysta z mojej rady.
Z drugiej strony to jest dźwięk i najważniejsza jest w sumie percepcja
słuchającego. Może się przecież okazać, że ktoś nie usłszy różnicy
między drutem a jakąś wypasioną plencionką.
Sprawa strasznie względna.

24. Data: 2011-05-01 18:27:13

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 May 2011 19:21:28 +0200, quent napisał(a):

> Po pierwsze zdefiniuj słowo "zauważalny".

Mierzalny.

> Po drugie za długo już siedzę w temacie, żeby na siłe coś komuś
> tłumaczyć. Literatury w sieci sporo.

Pewnie. Przeczytaj zatem.

> Kto chce ten spokrzysta z mojej rady.

Kto mądry, to nie.

> Z drugiej strony to jest dźwięk i najważniejsza jest w sumie percepcja
> słuchającego. Może się przecież okazać, że ktoś nie usłszy różnicy
> między drutem a jakąś wypasioną plencionką.

Nie ktoś. W ślepym teście nikt.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

25. Data: 2011-05-01 18:36:07

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-01 20:27, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 01 May 2011 19:21:28 +0200, quent napisał(a):
> Nie ktoś. W ślepym teście nikt.

Takimi kategorycznymi stwierdzeniami tylko się kompromitujesz.
To, że Ty masz nie oznacza wcale, że wszyscy mają drewniane uszy.

26. Data: 2011-05-01 18:44:56

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-01 20:27, Adam Płaszczyca wrote:

> Kto mądry, to nie.

Mądry posłucha zanim kupi, tak najlepiej.
Z braku czasu można też zaufać opinii kolegi ;-)
A na poparcie Twojej tezy niech będą te setki tysięcy metrów drutu
elektrycznego służącego do przesyłania sygnału audio do głośników, we
wszystkich studiach nagraniowych na naszym ziemskim padole ;-)

27. Data: 2011-05-01 19:34:24

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 May 2011 20:36:07 +0200, quent napisał(a):

> Takimi kategorycznymi stwierdzeniami tylko się kompromitujesz.
> To, że Ty masz nie oznacza wcale, że wszyscy mają drewniane uszy.

Oczywiście. A Twoja wiedza o naskórkowości jest wielka. Co pokazałeś.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

28. Data: 2011-05-01 19:35:08

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 01 May 2011 20:44:56 +0200, quent napisał(a):

> A na poparcie Twojej tezy niech będą te setki tysięcy metrów drutu
> elektrycznego służącego do przesyłania sygnału audio do głośników, we
> wszystkich studiach nagraniowych na naszym ziemskim padole ;-)

Ale tego mnóstwa informacji o naskórkowości jakoś dalej nie widać.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

29. Data: 2011-05-01 19:42:44

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-01 21:35, Adam Płaszczyca wrote:

> Ale tego mnóstwa informacji o naskórkowości jakoś dalej nie widać.

Mnóstwa?? To jest wiedza na pół kartki A4!
Któraś tam klasa technikum elektrycznego.

Nic to jednak dla kogoś kto ma drewniane uszy.

30. Data: 2011-05-01 21:05:29

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mnóstwa?? To jest wiedza na pół kartki A4!
> Któraś tam klasa technikum elektrycznego.

Wiesz... może pora by sobie tą wiedze odświeżyć? Bo dyskutowanie o wpływie
naskórkowości na odsłuch w kontekście pasma akustycznego jest sensowne chyba
tylko dla audioidiotów, u każdego kto choć trochę jest po drodze z tematem,
jest tylko i wyłącznie śmieszne.

J.

Pronto
Mastercook PTD-1036 lub PTDE 106 lub whirlpool AWE 6519/P
Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
mikrofala Amica
aqua stop