Re: Inteligencja

From: "krill" <y...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Inteligencja
Date: Tue, 9 Apr 2002 21:34:28 +0200

Użytkownik Pawel <v...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8vc83$n09$...@n...tpi.pl...
> Czym rozni sie inteligencja wrodzona od nabytej?
> Gdzies przeczytalem, ze inteligencja jest powiazana
> z pamiecia, tzn cwiczac pamiec mozna podobno zwiekszyc
> szybkosc kojarzenia faktow (?) czy wedlug Was jest to mozliwe?
> czy moze inteligencja jest raczej zwiazana z budowa mozgu?
>
> pozdrawiam
> Pawel
co do zwiekszania IQ to jest to bardzo proste po prostu trzeba cwiczyc i to
jest pewne ze ta metoda zwiekszy IQ(mysle o tym co mierza testy) po prostu
pewne zadania sa standardowe i mozna sie ich 'nauczyc'
a z matematycznego punktu widzenia to nie ma sensu bo np jak dokonczysz
ciag: 1,2,....
mozesz wstawic 3 mozesz wstawic 1(bo 1 do 2 to 1) mozesz -1, tak wiec
regulek mozna wymyslec nieskonczenie wiele oczywiscie dla dluzszych ciagow
to moze byc bardziej skomplikowane ale i tak sie da
i teraz problem kto uwaza ze jedna regulka jest lepsza od drugiej, kryterium
doboru moze byc np symetria ale kogo to obchodzi
jednym z przejawow inteligencji ktory ja cenie jest poczucie humoru, ale nie
w stylu opowiadania kawalow ale w stylu rzucania aluzji, dwuznacznosci i
celnych ripost
co do budowy mozgu to chyba nikt nie wie jak to jest , niektorzy
przypuszczali ze istotna jest 'hydraulika' czyli ukrwienie ale napewno
znajda sie inni ktorzy zaprzecza
na koniec :ostatnio w newsweek'u byl artykul o tym (wyroznili kilka rodzajow
inteligencji), ale to nie ma sensu bo tzw inteligencja zupelnie nic nie mowi
o czlowieku i nie pokazuje jego wartosci
ufff koniec
narazie
yoogin