Inteligencja

1. Data: 2002-04-09 18:38:02

Temat: Inteligencja
Od: "Pawel" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czym rozni sie inteligencja wrodzona od nabytej?
Gdzies przeczytalem, ze inteligencja jest powiazana
z pamiecia, tzn cwiczac pamiec mozna podobno zwiekszyc
szybkosc kojarzenia faktow (?) czy wedlug Was jest to mozliwe?
czy moze inteligencja jest raczej zwiazana z budowa mozgu?

pozdrawiam
Pawel

1. Data: 2002-04-09 19:34:28

Temat: Re: Inteligencja
Od: "krill" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel <v...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8vc83$n09$...@n...tpi.pl...
> [...]
> szybkosc kojarzenia faktow (?) czy wedlug Was jest to mozliwe?
> czy moze inteligencja jest raczej zwiazana z budowa mozgu?

co do zwiekszania IQ to jest to bardzo proste po prostu trzeba cwiczyc i to
jest pewne ze ta metoda zwiekszy IQ(mysle o tym co mierza testy) po prostu
pewne zadania sa standardowe i mozna sie ich 'nauczyc'
a z matematycznego punktu widzenia to nie ma sensu bo np jak dokonczysz
ciag: 1,2,....
mozesz wstawic 3 mozesz wstawic 1(bo 1 do 2 to 1) mozesz -1, tak wiec
regulek mozna wymyslec nieskonczenie wiele oczywiscie dla dluzszych ciagow
to moze byc bardziej skomplikowane ale i tak sie da
i teraz problem kto uwaza ze jedna regulka jest lepsza od drugiej, kryterium
doboru moze byc np symetria ale kogo to obchodzi
jednym z przejawow inteligencji ktory ja cenie jest poczucie humoru, ale nie
w stylu opowiadania kawalow ale w stylu rzucania aluzji, dwuznacznosci i
celnych ripost
co do budowy mozgu to chyba nikt nie wie jak to jest , niektorzy
przypuszczali ze istotna jest 'hydraulika' czyli ukrwienie ale napewno
znajda sie inni ktorzy zaprzecza
na koniec :ostatnio w newsweek'u byl artykul o tym (wyroznili kilka rodzajow
inteligencji), ale to nie ma sensu bo tzw inteligencja zupelnie nic nie mowi
o czlowieku i nie pokazuje jego wartosci
ufff koniec
narazie
yoogin

1. Data: 2002-04-10 16:42:10

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krill" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> co do zwiekszania IQ to jest to bardzo proste po prostu trzeba cwiczyc i
to jest pewne ze ta metoda zwiekszy IQ(mysle o tym co mierza testy)

O ile punktów w Skali Wechslera?

> jednym z przejawow inteligencji ktory ja cenie jest poczucie humoru, ale
nie
> w stylu opowiadania kawalow ale w stylu rzucania aluzji, dwuznacznosci i
celnych ripost

Więc może celną będzie tutaj riposta, że poczucie humoru jest związane z
błyskotliwością umysłu a nie z tym, co mierzą testy inteligencji ;).

:ostatnio w newsweek'u byl artykul o tym (wyroznili kilka rodzajow
inteligencji), ale to nie ma sensu bo tzw inteligencja zupelnie nic nie mowi
o czlowieku i nie pokazuje jego wartosci

Może Tobie IQ nic o czlowieku nie mówi. Mnie mówi bardzo wiele. IQ pokazuje
również intelektualną wartość człowieka.
Dorrit

> yoogin

Inteligencja
Inteligencja
praca
jak zwykle chodzi o kase - ale czy tylko?
lekcja wychowawcza