[endokrynologia - nadczynnośc tarczycy] Interpretacja wyników badań

11. Data: 2008-07-29 20:53:13

Temat: Re: Interpretacja wyników badań
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@g...com wrote:

> Cześć,
> są wyniki badania:
> FT4 57,52 (norma 12-22)
> p-ciała p/peroksydazie tarczycowej ATPO 317,5 (norma <=34)
> Co można o tym powiedzieć?

basedov? dość prościutki w leczeniu, z tego co wiem. Chociaż możliwe że coś
pokręciłem, te przeciwciała zawsze mi się mylą - jest ich kilka gatunków.
Jedne działają tak, jak hormon przysadki (TSH), inne "zjadają" tarczycę.

12. Data: 2008-08-06 05:16:46

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> basedov? dość prościutki w leczeniu, z tego co wiem. Chociaż możliwe że

basedov przebiega szybko, a ona ma jeden maly guzek, moze tu wystapic jako
komplikacja, przynajmniej w teorii.

czy to latwe w leczeniu to zalezy od typu nowotworu /uszkodzenia niestety
(uszk. tarczycy moze powodowac nadczynnosc ale nie miec pochodzenia
nowotworowego) i jakby nie patrzec jesli raz cos jej sie z tarczyca stanie
to zdaje sie do rownowagi sama z siebie nie wroci (zostanie ubytek tkanki,
wiec koniecznosc korygowania niedoborow lub okresow nadczynnosci lekami)

mysle ze to generalnie niezbyt temat na grupe, powinien sie tym zajac
lekarz, dyskusja 'naukowa' o kims kto jest powaznie chory i bedzie wymagal
dlugotrwalego leczenia i rehabki w gronie bandy trolli moze byc jatrogenna

swoja droga znow nasuwa mi sie ze przydalaby sie na takie tematy osobna
grupa (pl.alt.przychodnia?)

ruch fizyczny a libido ;)
przeziebienie a leki alergiczne
Czy piwo tuczy?