Inwalidzi w ogrodzie?

1. Data: 2006-03-24 09:46:28

Temat: Inwalidzi w ogrodzie?
Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niektóre schorzenia zmuszają do weryfikacji planów życiowych.
Ale czy trzeba zrezygnować z uprawiania ogrodu?
Czy praca w ogrodzie może być przeciwwskazana?

Większość z Was jeszcze nie wie, co to jest lumbago czy układ krążenia,
ale może warto zawczasu pogadać o tym jak pracować w ogrodzie, żeby było
zdrowo?

Liczę na wyrozumiałość, Jacek

2. Data: 2006-03-24 10:09:15

Temat: Re: Inwalidzi w ogrodzie?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:e00f5j$a95$1@inews.gazeta.pl...

> Niektóre schorzenia zmuszają do weryfikacji planów życiowych.
> Ale czy trzeba zrezygnować z uprawiania ogrodu?

Dobry temat. Szczególnie dla mnie :-)

> Czy praca w ogrodzie może być przeciwwskazana?

Praca jest zawsze przeciwwskazana bo męczy. ;-)
Wypoczynek nigdy :-)

Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2006-03-24 12:21:45

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w
wiadomości news:e00gg7$1c3a$1@node3.news.atman.pl...

> [...]
> wiadomości news:e00f5j$a95$1@inews.gazeta.pl...

> Dobry temat. Szczególnie dla mnie :-)

> Praca jest zawsze przeciwwskazana bo męczy. ;-)

Każdą pracę sprawiającą przyjemność , lubianą i chcianą
można przystosować do swoich możliwości .
Praca znienawidzona zabija , nawet jeżeli jest lekka .
W zasadzie większość rozmaitych rehabilitacji , ćwiczeń ,
spacerów można znakomicie zastąpić pracami ogrodniczymi ;
oczywiście cięższe , łopatologiczne prace można albo
powierzyć życzliwym młodszym ;-) albo rozłożyć w czasie .
Nie do przecenienia jest przede wszystkim strona psychologiczna
zajęć ogrodowych - niezastąpiona psychoterapia naturalna :-)

Zrezygnować czasem trzeba z nadmiaru ogrodu , żadko z ogrodu
w ogóle . Sam mam jeszcze parę lat czasu do takich problemów
ale znam je z najbliższego otoczenia i tak też mam nadzieję
widzieć je , gdy przyjdą .
--

pozdrawiam :-) piotr

4. Data: 2006-03-24 14:24:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Większość z Was jeszcze nie wie, co to jest lumbago czy układ krążenia,
> ale może warto zawczasu pogadać o tym jak pracować w ogrodzie, żeby było

Kiedyś Jacek Kaliszan napisał taki fajny tekst o BHP w ogrodzie. Może nie do
końca o tym, co Ciebie interesuje, ale wypadkowość też ma sporo wspólnego z
chorobami. Zobacz tu, przeczytać naprawdę warto:
http://www.ogrody.agrosan.pl/kaliszan/bhp.html

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

5. Data: 2006-03-24 14:26:17

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):
[...]
> Zrezygnować czasem trzeba z nadmiaru ogrodu , żadko [...]

Rzadko z ogrodu się rezygnuje, najlepiej założyć:
http://ogrody.agrosan.pl/Jerzy_Nowak_radzi/
pozdr. Jerzy

6. Data: 2006-03-24 16:17:44

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> Praca jest zawsze przeciwwskazana bo męczy. ;-)
> Wypoczynek nigdy :-)

Plagą naszych czasów są choroby układu krążenia. Zawał i operacja
by-pass przed 50-tką to dzisiaj normalka.

Opinie kardiologów są różne: jedni twierdzą, że wiosenny nawał
prac ogrodowych ma związek ze wzrostem zachorowań o tej porze roku,
natomiast inni zalecają po zawale lekką pracę fizyczną i dużo ruchu
na świeżym powietrzu.

Każdy ogrodnik po przebytym zawale ma spory problem: sprzedać ogród
czy dalej uprawiać?

Moje doświadczenie jest takie: uprawiać dalej z zachowaniem uwag
Jerzego zawartych w artykule o ogrodzie dla leniwych. Ten artykuł
powinien być lekturą obowiązkową.

Janusz, intensywny wypoczynek też męczy, czasami bardzo ;-)
Pozdrawiam, Jacek

7. Data: 2006-03-24 17:15:00

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Janusz, intensywny wypoczynek też męczy, czasami bardzo ;-)

To zależy kogo. Mnie nie męczy :-)))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2006-03-24 17:29:09

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh <p...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> w ogóle . Sam mam jeszcze parę lat czasu do takich problemów
> ale znam je z najbliższego otoczenia i tak też mam nadzieję

Piotrze, zgadzam się z Tobą całkowicie.
To stres jest podstawową przyczyną naszych problemów.
Śpiewu skowronka, brzęczenia pszczół czy gdakania kur żadna
terapia nie zastąpi :-)
Cięższe prace w ogrodzie lepiej rozłożyć w czasie niż obarczać
nimi rodzinę. Satysfakcja z pokonania kolejnej bariery ma też spore
znaczenie.

Pozdrawiam, Jacek

9. Data: 2006-03-24 18:01:16

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> końca o tym, co Ciebie interesuje, ale wypadkowość też ma sporo wspólnego z
> chorobami. Zobacz tu, przeczytać naprawdę warto:

Basiu, przeczytałem bardzo uważnie, chcę tylko przekazać jeszcze jedną
wskazówkę dla sezonowych pracusiów ogrodowych: ostrożnie rozpoczynajcie
nowy sezon, do każdego wysiłku trzeba się przyzwyczajać stopniowo.
Przed nami całe życie :-) Pozdrawiam, Jacek

10. Data: 2006-03-24 18:10:43

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Większość z Was jeszcze nie wie, co to jest lumbago czy układ krążenia
(...)
?

> Liczę na wyrozumiałość, Jacek

To wcale nie jest tak że "boleści" są przypisane starszemu wiekowi.
Większość z Was nie wie co to nadwerężony organizm zawodnika-sportowca,
nawet jeśli zajmował się amatorsko.

Serdecznie Miłka

re
[allegro] Odstraszacz szkodników i insektów
kaskada w ogrodzie
wiosna
winorośl wychowawcza