Inwazja niecierpków!!!

1. Data: 2004-04-14 13:12:10

Temat: Inwazja niecierpków!!!
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ratujcie mili Ogrodnicy!
W moim ogródku kiełkują całe zastępy niecierpków drobnokwiatowych! Wysiały
się masowo lub jak kto woli łanowo na kilkudziesięciu metrach kwadratowych!
Teść zapaździł ostatnio ogródek, więc tej wiosny powiedziałam basta! Ale
niecierpki odziedziczyłam (razem z pokrzywami, chmielem i rdestem
sachalińskim oraz toną psich kupek - ale z nimi już wygrałam). Jak sie tego
świństwa pozbyć w miarę szybko??? Kiełkują w tzw. "nieco dzikszej" części
ogrodu pomiędzy zawilcami, przebiśniegami, ziarnopłonami i konwaliami, wiec
przekopanie tego tałatajstwa lub poczęstowanie RoundUpem nie wchodzi w
grę... Marzy mi się jakiś wysoce selektywny herbicyd...
Na razie sterczą tylko te wstrętne liścienie, ale jak sie toto puści...
Co robić?
Pozdrawiam, Agata
--
Wat den eenen sin Ul, is den annern sin Nachtigall!

2. Data: 2004-04-14 13:32:49

Temat: Re: Inwazja niecierpków!!!
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ratujcie mili Ogrodnicy!
> W moim ogródku kiełkuj? całe zastępy niecierpków drobnokwiatowych!
Kiełkuj? w tzw. "nieco dzikszej" czę?ci
> ogrodu pomiędzy zawilcami, przebi?niegami, ziarnopłonami i konwaliami,
wiec
> przekopanie tego tałatajstwa lub poczęstowanie RoundUpem nie wchodzi w
> grę... Marzy mi się jaki? wysoce selektywny herbicyd...

Widelec dwuzębny, duża cierpliwość, samozaparcie, wizja ogrodu bez
niecierpków...powinno pomóc:-)

Albo poczekać, aż podrosną i wtedy użyć pędzla i R-Upu:-(

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-04-14 14:41:53

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W moim ogródku kiełkują całe zastępy niecierpków drobnokwiatowych! Wysiały
> się masowo lub jak kto woli łanowo na kilkudziesięciu metrach

Ja trochę z innej bajki - czy te niecierpki drobnokwiatowe rosną takie dość
duże "badyle" z drobnymi, np. różowymi kwiatkami?
Bo mój Teść obdarzył mnie nasionkami i te mi już nawet wykiełkowały w
doniczce.
Miałam to potem przesadzić gdzieś w kąt ogrodu (bo mimo sugestii Teścia, nie
będę tego trzymać na tarasie). Ale jak toto tak paskudzi, to może lepiej to
"eksterminować" jakoś? Ewentualnie pilnować, żeby się nie siało, tylko nie
wiem,
czy to wykonalne....

Blanka Zych
blankaz(at)gazeta.pl http://hell.pl/blanka/
"Obecny stan wiedzy można podsumować następująco:
Na początku było nic, które wybuchło." Terry Pratchett

4. Data: 2004-04-14 15:21:23

Temat: Odp: Inwazja niecierpków!!!
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Blanka Zych <a...@j...w.sygnaturce> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@u...domek...
> [...]
nie
> będę tego trzymać na tarasie). Ale jak toto tak paskudzi, to może lepiej

Jeżeli to niecierpki himalajskie to chętnie się nimi zaopiekuję. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2004-04-14 17:16:47

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> napisał w wiadomości
> [...]
> "eksterminować" jakoś? Ewentualnie pilnować, żeby się nie siało, tylko nie

To nie są niecierpki drobnokwiatowe, które dostałaś - pewnie himalajskie
albo jakieś inne ścierwo (za przeproszeniem). Jakie by to nie były - nie
pozbędziesz ich się już, chyba, że będziesz obcinać nie dopuszczajac do
wydania nasion.
Pozdrawiam, Agata

6. Data: 2004-04-14 19:12:01

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo jakieś inne ścierwo (za przeproszeniem). Jakie by to nie były - nie
> pozbędziesz ich się już, chyba, że będziesz obcinać nie dopuszczajac do
Wygląda na to, że dostałam "inne ścierwo", bo wg tego, co zobaczyłam
na http://www.atlas-roslin.pl to niecierpkiem to nie jest...
Pozostaje mi albo latem biegać z sekatorem, albo wyrzucić (oficjalna wersja:
siewki nie przetrwały wyjazdu na Święta i uschły ;->>>)

7. Data: 2004-04-14 19:14:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wersja:
| siewki nie przetrwały wyjazdu na Święta i uschły ;->>>)

Ale jeśli dostałaś niecierpki np. waleriana czy balsamina (nasiona są w
sklepach), to są to całkiem ładne roślinki do 30 cm, ewentualnie mogą się
zasiać na drugi rok same, a waleriana idealnie nadają się do półcienia,
czyli pod Twój płot:-) Może dyskretnie zapytaj Teścia, jak wysoko te badyle
urosną?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-04-14 20:37:04

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> napisał w wiadomości

> dość
Niecierpek drobnokwiatowy (Impatiens parviflora) ma kwiatuszki jasnożółte.

--

Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

9. Data: 2004-04-15 06:24:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zasiać na drugi rok same, a waleriana idealnie nadają się do półcienia,
> czyli pod Twój płot:-) Może dyskretnie zapytaj Teścia, jak wysoko te
:)
moje niecierpki balsamina rosna ze 3 razy wyzsze Basiu
i wystarczy je raz wysiac
a pozniej tylko poprzesadzac
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2004-04-15 11:26:45

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał...
> [...]
> zasiać na drugi rok same, a waleriana idealnie nadają się do półcienia,
> czyli pod Twój płot:-) Może dyskretnie zapytaj Teścia, jak wysoko te
Obejrzałam te niecierpki i toto moje zielsko podobne jest lekko, ale po
pierwsze
jest dużo brzydsze (widziałam w zeszłym roku, bo przez jakiś czas podlewałam
Teściom kwiaty na balkonie), a po drugie rośnie toto wyżej. Teściowi w
doniczce
rosło na jakieś 50-80cm, a luzem widziałam gdzieś w naszej okolicy na wys.
ponad
metr. Generalnie ładna to roślina nie jest, ale mój Teść uważa, że "każdy
kwiatek
jest ładny", a ja za mało asertywna jestem, żeby tych nasion odmówić.
Zresztą
On je po prostu przyniósł i powiedział, że tu mam nasiona i mam je powsadzać
po trzy na doniczkę i dużo podlewać. Trzeba będzie poćwiczyć asertywność,
bo znów mi jakies paskudztwo przytarga.

Pozdrawiam i idę wietrzyć dziecko
--

Re: Ostrokrzew meserveae "Blue Angel"