Irydologia - jak to traktowac?

1. Data: 2009-03-22 17:11:07

Temat: Irydologia - jak to traktowac?
Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żona namówiła mnie na "badanie" u irydologa. Ten stwierdził m.in za niskie
ciśnienie, przebyty uraz - złamanie/zwichnięcie/itp. lewej dolnej części
ciała (noga, biodro etc.), owrzodzenie dwunastnicy/żołądka, jakieś problemy
z trzustką i może hormony tarczycy. No i nie wiem, co o tym mysleć, bo:
ciśnienie mam raczej za wysokie (przeciętnie 130-140/80, mam 38 lat), nigdy
nie miałem żadnego urazu nogi, biodra - ani lewego, ani prawego.
Owrzodzenie - owszem, chyba 6 lat temu leczyłem zdiagnozowane (gastroskopia)
owrzodzenie dwunastnicy, a kilka miesięcy temu ponownie antybiotyki na
Helicobacter, również stwierdzone po gastroskopii. Trzustka - trudno mi
powiedzieć... Cukier mam "książkowy", tylko czy to jest wymierne... Za to
wątroba - od 7-8 lat mam na lekkie podwyższenie ALAT - waha się od 50-75
(wykluczone zapalenie, raczej wynika z nadwagi, chyba, że ALAT wskazuje
również na inne organy - serce?). Hormony tarczycy sprawdzałem chyba 4 lata
temu i wszystkie były w normie. No i tenże irydolog zaproponował mi kurację
ziołami. Koszt nieistotny (120 zł za zestaw mieszanek na około miesiąc),
tylko swego czasu gastrolog ostrzegał mnie, żeby ostrożnie z ziółkami,
szczególnie tymi mniej znanymi, bo to niezbyt zdrowe jest... No i pytanie -
czy irydologia jest skuteczna i warto posłuchać diagnozy oraz zdecydować się
na tę kurację ziołową?

Jacek

2. Data: 2009-03-22 18:04:40

Temat: Re: Irydologia - jak to traktowac?
Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jh" <N...@r...kielce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niezbyt zdrowe jest... No i pytanie - czy irydologia jest skuteczna i
> warto posłuchać diagnozy oraz zdecydować się na tę kurację ziołową?

Proponuję rozwazyć nast. pytanie,- czy warto, czy ma sens poddac się terapii
lekarza (?), wynikajacej z jego niezgodnej (jak sam piszesz) ze stanem
faktycznym diagnozy??
;-)

p47

3. Data: 2009-03-22 18:26:33

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezbyt zdrowe jest... No i pytanie - czy irydologia jest skuteczna i
> warto posłuchać diagnozy oraz zdecydować się na tę kurację ziołową?

jakbys przeczytal swoja odpowiedz jeszcze raz, to znalazlbys w niej
odpowiedz na stawiane przez siebie pytanie:)

4. Data: 2009-03-22 18:32:32

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> Proponuję rozwazyć nast. pytanie,- czy warto, czy ma sens poddac się
> terapii lekarza (?), wynikajacej z jego niezgodnej (jak sam piszesz) ze
> stanem faktycznym diagnozy??
> ;-)

Na dwoje babka wróżyła ;) Po części ma rację, pozostałe wydają mi się
niezgodne ze stanem, który znam (może mam nieaktualne wyniki?). Ale może o
czymś nie wiem. Wątpliwości budzi np. to, że powiedział mi, że mam problemy
z górnymi drogami oddechowymi, i zgodnie z tym pewnie choruję często na
przeziębienia, katar etc. A tej zimy moja żona, synek kilka razy prychali,
kichali, i gorzej łącznie z kuracyją antybiotykową, a mnie nic. Tyle, że mam
bardzo krzywą przegrodę nosową i to faktycznie jest moim problemem - pewnie
niedotlenienie jest powodem tego, że często budzę się zmęczony, że mam
zapchany nos praktycznie cały rok.

Chodzi więc o tę trafność diagnozy - może nie wskazuje przyczyny lub
konkretnego schorzenia, a jedynie "rejony". Dlatego pytam. Ciekaw jestem, na
ile jest to skuteczna (w ocenie) diagnoza i należy ją traktować na równi z
innymi badaniami, czy też z racji "pochodzenia" jest to wiedza, której
bliżej do medycyny naturalnej, czy wręcz ludowej. Internetowe "zapiski" są
co najmniej dwuznaczne.

jh

5. Data: 2009-03-22 21:46:16

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> równi z innymi badaniami, czy też z racji "pochodzenia" jest to wiedza,
> której bliżej do medycyny naturalnej, czy wręcz ludowej. Internetowe

Proponuję jednak skonsultować 'diagnozę" irydologa. najlepiej u wróżki.

6. Data: 2009-03-22 21:58:18

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Proponuję jednak skonsultować 'diagnozę" irydologa. najlepiej u wróżki.

Nie omieszkam :P Innymi słowy, to taka "mądrość" ludowa?

jh

7. Data: 2009-03-23 01:29:36

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Nie omieszkam :P Innymi słowy, to taka "mądrość" ludowa?

Zasadniczo tak, z tym, ze dla porządku należy wspomniec, iz NIEKTÓRE choroby
ogólne, czy innych narządów powodują też zmiany w oku. Ale żadna miarą nie
można twierdzic, ze badanie oka jest uniwersalna metoda diagnostyczną
pozwalająca wykryc dowolna chorobą. Tak przynajmniej twierdzi medycyna
klasyczna z powodu braku naukowo udowodnionych faktów mogących potwierdzic
rzekoma uniwersalną skutecznośc irydologii.

p47

8. Data: 2009-03-23 08:10:45

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Nie omieszkam :P Innymi słowy, to taka "mądrość" ludowa?

Nie, w madrosciach ludowych jakies ziarnko prawdy albo chęć dojścia do niej.
Irydologia to czystej wody oszustwo zawarte w pseudonaukowej otoczce co by
zwiekszyc wrazenie na łatwowiernych.

9. Data: 2009-03-23 08:19:11

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, w madrosciach ludowych jakies ziarnko prawdy albo chęć dojścia do
> niej. Irydologia to czystej wody oszustwo zawarte w pseudonaukowej otoczce
> co by zwiekszyc wrazenie na łatwowiernych.

Wszystko jasne, dziękuję.

Jacek

10. Data: 2009-04-02 06:33:13

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jh wrote:

> [...]

> niezbyt zdrowe jest... No i pytanie - czy irydologia jest skuteczna i
> warto posłuchać diagnozy oraz zdecydować się na tę kurację ziołową?

irydologia to dosc pomyslowa rzecz, jesli chodzi o wstepna i zgrubna
diagnoze schorzen o podlozu genetycznym. stan teczowki odzwierciedla tez
w pewnym sensie obecny stan organizmu i istnieje sporo chorob w ktorych
rzucenie okiem na teczowke moze troche rozjasnic , np. zaburzenia
metabolizmu zelaza.

poza tym to sciema. 'irydolog' zeby siedziec w biznesie moze miec podstawowa
wiedze medyczna, nawet sporo praktyki, ale zauwaz ze 'ukrywa' te wiedze
sciemniajac ci ze odczytal to i owo z teczowki a przepisane ziolka costam
pomoga.

zestaw 'diagnoz' jakie ci przedstawil smierdzi szarlataneria na kilometr -
to takie strzelanie typu dzialan wrozek i horoskopow - osobie ktora np.
przychodzi i pyta sie o sprawy sercowe rzuca sie ze 'jakas brunetka ma na
niego oko' - statystycznie podmiot pewnie zna jakas brunetke, bedzie
sprobowal 'sprawdzic' wrozbe i samo to spowoduje ze zainicjuje rozmowe,
etc. a ze samemu podswiadomie wybierze brunetke u ktorej ma jakies szanse -
bo przeciez nie zlapie pierwszej lepszej baby ktora spotka po wyjsciu od
wrozki i nie spyta czy ma na niego oko - to juz cala magia wrozb ;)

btw. to tez nie oznacza ze takie 'czary' nie dzialaja, skutecznosc tego
rodzaju praktyk jest podobna do efektu placebo, horoskopow itd. i czasem
wazne jest to ze to dziala, a nie ze to oszustwo, jesli juz sie bawisz w
takie zabawy to podejdz do tego z humorem - jak do cyganki co ci wrozy w
wesolym miasteczku. swego czasu bardzo mnie irytowaly takie praktyki, ale z
czasem dojrzalem w nich tez pozytywna strone ;)

ziolka sprawdz u tego gastrologa ktory ci odradzal - zdaje sie ma wiedze na
ten temat i go to interesuje.

tak czy siak zeby to zadzialalo zdaje sie musisz w to wierzyc ;)

Czy to prawda ?
Niska temperatura
tętno spoczynkowe - zakresy normy
bóle mięśni przedramienia i ramienia