JAKI CIŚNIENIOMIERZ

1. Data: 2004-01-15 21:27:03

Temat: JAKI CIŚNIENIOMIERZ
Od: "krzysiek" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz zalecił mi codzienną kontrolę ciśnienia tętniczego krwi.W związku z
tym chciałbym kupić jakiś,ale po lekturze w "necie"mam kompletny
zamęt.Proszę o jakieś sugestie.Czy te elektroniczne nowej generacji są godne
uwagi - chodzi mi o dokładność pomiaru, czy jest porównywalna z tymi
lekarskimi.

2. Data: 2004-01-15 22:37:46

Temat: Re: JAKI CIŚNIENIOMIERZ
Od: "Mamak z Galicji" <mamak112@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysiek" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
godne
> uwagi - chodzi mi o dokładność pomiaru, czy jest porównywalna z tymi

Sugeruję kupić zwykły "ręczny". Poprosić pielęgniarkę/lekarza o pomoc w
nauczeniu się (kogoś z rodziny) mierzenia. Masz w tedy 100% pewność
prawidłowego pomiaru.

A i kosz dużo mniejszy.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

3. Data: 2004-01-16 01:15:46

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamak z Galicji" <mamak112@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> Sugeruję kupić zwykły "ręczny". Poprosić pielęgniarkę/lekarza o pomoc w
> nauczeniu się (kogoś z rodziny) mierzenia. Masz w tedy 100% pewność
> prawidłowego pomiaru.

W medycynie nie ma nigdy 100% pewności pomiaru. :P

K.

4. Data: 2004-01-16 08:17:11

Od: "Csirke" <c...@p...wytnij.to.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam zwykly cisnieniomierz lekarski, mechaniczny. Jego obsluga jest
bardzo prosta, natomiast sam pomiar - zdecydowanie dokladniejszy niz w
przypadku cisnieniomierzy elektronicznych.

--
Csirke

5. Data: 2004-01-16 08:35:47

Od: "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
godne
> uwagi - chodzi mi o dokładność pomiaru, czy jest porównywalna z tymi

a ja polecam taki elektroniczny, najlepiej na nadgarstek, jeśli zadbasz że
bateria nie będzie wyczerpana to pomiar bedzie dobry
oczywiście przed zakupem prosze sprawdzić zakres błedu pomiaru i kupić taki
z jak najmniejszym
lekarze nie stosują tych elektronicznych bo są drogie i szkoda im pieniędzy
na ich zakup
cena zwyklego ciśnieniomierza to wytatek kilkudziesieciu zł a elektroniczny
to ok 200 zł ale naprawde dla samej wygody opłaca sie kupić ten elektoniczny
i wiele osób sie wypowiada na temat elektorniczny nie posiadając takiego ja
ma elektoniczny i taki zwykły i ja polecam taki elektroniczy

6. Data: 2004-01-16 09:03:39

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja polecam taki elektroniczny, najlepiej na nadgarstek,

jeśli juz elektroniczny, to raczej na przedramię niż na nadgarstek

7. Data: 2004-01-16 09:41:47

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek wrote:

> [...]
> bateria nie będzie wyczerpana to pomiar bedzie dobry
> oczywiście przed zakupem prosze sprawdzić zakres błedu pomiaru i kupić

Tez kupilem elektroniczny, przy okazji najblizszej wizyty u lekarza
sprawdzilem(lismy) go przez porownanie wynikow recznego i tego
elektronicznego. Bylo OK. Ale ja wybralem wersje na rekaw -
sam miernik jest moze tak samo dokladny, ale latwiej
zapewnic powtarzalnosc warunkow pomiaru - ramie jest
blizej serca i mniej wiecej na tej samej wysokosci.
Dlonia mozna wykonywac znacznie wieksze ruchy
(np. podniesc do gory i juz cisnienie spada) i
trzeba sie bardziej postarac by zachowac warunki pomiaru.

Krzysiek Rudnik
PS. No i niektore elektroniczne nie dzialaja dobrze
przy np. arytmii

8. Data: 2004-01-16 15:06:24

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (np. podniesc do gory i juz cisnienie spada) i
> trzeba sie bardziej postarac by zachowac warunki pomiaru.

http://minilien.com/?PZoYZJHJBP

Ten model mogę z czystym sumieniem polecić, ale dość drogi 400zł
A jeśłi chodzi o warynki pomiaru, to trzeba się stosować do instrukcji
obsługi - Ciśnienie mierzymy trzymając dłoń na wysokości serca.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

9. Data: 2004-01-16 15:40:35

Od: Cosa <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Fri, 16 Jan 2004 09:35:47 +0100, "Zbyszek"

> [...]
>i wiele osób sie wypowiada na temat elektorniczny nie posiadając takiego ja
>ma elektoniczny i taki zwykły i ja polecam taki elektroniczy

Cena dobrego ciśnieniomierza tradycyjnego, czy wreszcie rtęciowego to
też coś ok. 200 zł.
Automatyczne, czy półautomatyczne ciśnieniomierze są znakomite i
dokładne. Pod warunkiem że obiekt badany jest zdrowy i ma prawidłowe
ciśnienie ;-)
--
.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-
.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'-.-'

10. Data: 2004-01-16 20:22:44

Od: "Kaśka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
godne
> uwagi - chodzi mi o dokładność pomiaru, czy jest porównywalna z tymi

Aparaty elektroniczne są bardzo dobre tylko trzeba umieć je obsługiwać.
Czasami lekarze źle to robią i dlatego twierdzą,że te tradycyjne są lepsze.
Rękaw musi być bardzo mocno zaciśnięty inaczej mogą być błędy. I jeszcze
jedno jeżeli masz wysokie ciśnienie to musisz pompować powietrze jeszcze po
usłyszanym sygnale , bo sygnał może pojawić się za wcześnie jak na Twoje
ciśnienie i bedzie błąd.
W serwisach , gdzie naprawiają takie aparaty najlepiej Ci powiedzą , który
jest najskuteczniejszy i można poprosic o pokaz prawidłowego mierzenia
ciśnienia.
Pozdrawiam. Kaśka

krótkowzroczność a dalekowzroczność
Soczewki po raz 1000... :-)