JAKIE TABLETKI?

1. Data: 2002-11-13 08:51:33

Temat: JAKIE TABLETKI?
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie, potrzebuję fachowej rady (zanim pojdę do swojego lekarza)
nt. tabletek. Obecnie od ok. 2 lat biorę Diane 35. Ale spotkałam się z
opinią lekarza (co prawda innej specjalności niż ginekolog i prywatną - mój
bliski przyjaciel), że to są tabletki dla dziewcząt (!!!!). Przyznam że
biorę, bo są tanie i całkiem dobrze je toleruję. Czy powinnam je zmienić i
ew. na jakie?
Pzdr, Ania. (l. 36)

2. Data: 2002-11-13 14:34:14

Temat: Re: JAKIE TABLETKI?
Od: "appaloosa" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

)
> [...]
> biorę, bo są tanie i całkiem dobrze je toleruję. Czy powinnam je zmienić i
Nawet nie w tym rzecz że one są dla dziewcząt tylko w tym że są dla kobiet z
objawami hiperandrogenizmu(:trądzik mlodzieńczy,nadmierne owłosienie i
inne)Spotkałam sie również z opinią że można je brać z takich wskazań max
kilkanaście miesięcy.Powinnaś jednak pójśc do lekarza żeby Ci je zmienił na
inne.

Gosia

3. Data: 2002-11-13 14:42:49

Od: "appaloosa" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według informacji o tym leku słuzy on właśnie do leczenia objawów
androgenizacji u kobiet a działanie antykoncepcyjne jest dodatkowe.(być
może dlatego że lek wywołuje uszkadzenia płodu)
Gosia

4. Data: 2002-11-13 22:51:51

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "appaloosa" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> androgenizacji u kobiet a działanie antykoncepcyjne jest dodatkowe.(być
> może dlatego że lek wywołuje uszkadzenia płodu)

a ktory lek nie daje uszkodzen plodu???
zapis w ulotce spowodowany jest forma rejestracji Diany-35 w Polsce...
Schering sie wycwanil i zarejestrowal ja jako lek hormonalny... dzieki temu
jest na 50% i z tego powodu, przy cenie 13 PLN jest kupowana przez wiele
kobiet...
na zachodzie jest stosowany jak kazdy inny rodzaj tabletek... np w Anglii
jako Dianett
Jesli dobrze go tolerujesz nie zmieniaj nic... lub skonsultuj zmiane z
lekarzem...
a przyjaciela nieginekologa popros by nie wypowiadal sie autorytatywnie na
tematy o ktorych nie ma pojecia...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

5. Data: 2002-11-14 17:12:55

Od: "appaloosa" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lekarzem...
> a przyjaciela nieginekologa popros by nie wypowiadal sie autorytatywnie na

Wiesz ,że akurat w przypadku stosowania tabletek antykoncepcyjnych to
również autorytety w tej dziedzinie mają czesto odmienne opinie
Ja przez ponad 2 lata stosowałam ze względu na cenę Microgynon 21(też jest
ze zniżką)i dopóki nie zmieniłam go na nowszy preparat(Logest)to wydawało mi
sie że go dobrze toleruję.A najlepiej cenę-bo chyba innych zalet te tabletki
nie miały(kosztowały wtedy mniej niż 10 zł).I gdy Logest wchodził na rynek
to mój ginekolog stwierdził że nie chciałby abym za kilka lat stosowania
microgynonu(cały czas mi go przepisywał) przyszła do niego z rakiem piersi,w
sytuacji gdy moge przyjmować nowy, lepszy środek (o dużo mniejszej dawce
hormonów..)Tak właśnie zmienia się punkt widzenia w sprawie tabletek
antyk.Poza tym myślę że nie bez powodu Diane 35 zawiera składnik o działaniu
antyandrogennym(octan cyproteronu), i mimo wszystko nie są to typowe
tabletki antyk. Wydaje mi sie że to jest własnie głowna zaleta tych tabletek
a nie cena.A stwierdzenie typu "na zachodzie..."do mnie nie trafia.

Gosia

6. Data: 2002-11-14 20:07:05

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkowicie zgadzam się z Gosią. Tak naprawdę to jeszcze nie można mówić o
tym jakie będą skutki przyjmowania tabl. antyk. W związku z tym chyba
najlepiej przyjmować te z najmniejszą dawką hormonów.

Kasia

7. Data: 2002-11-18 16:26:37

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sytuacji gdy moge przyjmować nowy, lepszy środek (o dużo mniejszej dawce
> hormonów..)Tak właśnie zmienia się punkt widzenia w sprawie tabletek

tak... punkt widzenia sie zmienia... choc nie u wszystkich....
kiedys wszyscy zachlystywali sie srodkami trojfazowymi, jako cudownie
naturalnie symulujacymi cykl kobiecy... i co? i wyszlo ze korzysci z tego
zadnych... ze sa gorzej tolerowane, a laczna dawka hormonow (a co za tym
idzie ilosc skutkow ubocznych) bywa wyzsza niz w przypadku monofazowych...
tak samo juz zaczyna byc z preparatami "niskodawkowymi" (Harmonet,
Logest)... okazuje sie, ze dla czesci kobiet dawka hormonow jest zbyt
niska.... ze pojawiaja sie plamienia dodatkowe...

>Poza tym myślę że nie bez powodu Diane 35 zawiera składnik o działaniu
> antyandrogennym(octan cyproteronu), i mimo wszystko nie są to typowe
> tabletki antyk.

typowe nie sa... co nie znaczy, ze sa gorsze... a lepsze specjalnie tez
nie...

>Wydaje mi sie że to jest własnie głowna zaleta tych tabletek
> a nie cena.A stwierdzenie typu "na zachodzie..."do mnie nie trafia.
>
> Gosia

no nie stestety, zle Ci sie wydaje...
tabletki te sa bardzo popularne wlasnie z powodu niskiej ceny... wiele
dziewczyn je kupuje bo sa w zasadzie najtansze na rynku...
(efekt antyandrogenny i marketing oczywiscie sa rowniez nie do
pominiecia...)
marketing jest tu najwazniejszy... nikt nie wie ze sa srodki dostepne w
aptece w cenie ok 5-6 PLN
ale o tym ze jest Diane35 wiedza wszyscy :)

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl