Jagoda kamczacka

21. Data: 2006-04-12 14:33:16

Temat: Re: Jagoda kamczacka
Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e1j2fv$ise$1@atlantis.news.tpi.pl...
> U mnie też koniec maja. I mam krzaki od parunastu lat, największy ma koło
> metra:)
I właśnie tu widać rozbieżnośc między teorią a praktyką :)

> Z wad - jeden wg Brzeznej nie starcza, bo gatunek jest "samopłonny".
> Faktycznie, póki miałam
> jeden krzaczek, to właściwie nie owocował.
Najlepiej mieć różne odmiany bo są dobre zapylacze i gorsze. Właśnie
zamierzam skompletować jakąś odmianową parkę :)

> Pozdrawiam, Basia - amatorka jagód kamczackich:)
W takim razie chyba też się stanę ich amatorką :)

Dziekuję bardzo za cenne informacje :)
I lecę do sklepu
Baśka

22. Data: 2006-04-12 14:39:36

Od: "confetti" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam jeszcze, ze tak pysznych konfitur, jak z kamczatki, to nigdy z zadnych
owocow nie jadlam!!! Ponadto potwierdzam prawie zerowe wymagania
pielegnacyjne (wiosna zasilic, wygrabic zeschniete liscie i - jesli nie
podsypana kora to regularnie odchwaszczac) i to wszystko!!! Jedynie musi
miec bardzo sloneczne stanowisko; wtedy jagody sa naprawde wykwintne i
niepowtarzalne w smaku. Osobiscie uwielbiam ich kształt miniaturowej
flaszeczki :-))
pozdrawiam wiosennie, Ula

23. Data: 2006-04-12 14:58:09

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I do Tomka: rozgryź owoc, wypluj, pooglądaj. Zobaczysz nasionka, maleńkie. Z
> tego co pamiętam to krzewy rozmnożone z siewu mogą mieć wybitnie gorzkie
> owoce. Warto kupić nazwane odmiany:)
Oczywiscie nasionka są, ale nie sa to pestki jak sugeruje to cytwowana
strona www. Dla mnie pestkowiec to cos co ma pestke, a jagoda pestki nie
ma, co nie oznacza ze nie ma nasion... jak np. poziomka
pozdrawiam
tomek

24. Data: 2006-04-12 15:28:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jagoda_kamczacka

25. Data: 2006-04-12 16:28:35

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
> Czy warto posadzić, a jeśli warto, to jaka duża rośnie ?

Owoce duże smaczne ,jak kwitnie to nawet ozdobna:-)
Mam posadzone parkę ,owoce miały już w pierwszym roku.
Mało wymagające ,można prowadzić wedle upodobania,
zeszłym roku tylko trochę zostały przycięte ,lekkie prześwietlenie.

Pozdrawiam TeresaR

26. Data: 2006-04-12 17:03:01

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie też koniec maja.

U mnie tak samo w końcu maja jako pierwsze owoce z działeczki.
:-)
> I mam krzaki od parunastu lat, największy ma koło metra:)

Moje identycznie około metra.

> Pąki kwiatowe już widać.

Właśnie to osobiście sprawdziłem. Jest jak mówisz.
Zaczną kwitnąć kilka dni po świętach. Ta zima była dłuższa.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

27. Data: 2006-04-12 17:57:28

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Jagoda_kamczacka
He he, jakbym czytal http://www.brzezna.pl/JAGODA%20KAMCZACKA.htm,
ciekawe czy osoba robiaca wpis do wikipedii i stronke brzeznej to ta
sama osoba...
Ja nie zamierzam sie sprzeczac bo nie jestem specjalista, ale dla mnie
oba powyzsze opisy lekko mijaja sie z prawda

28. Data: 2006-04-12 18:02:57

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno pytanie do uprawiających - czy potraficie określić która z
> odmian jest najsmaczniejsza ?
>
> Pozdrawiam
> Baśka

Moja.