Jak bezbolesnie usunac tluszczaki?

1. Data: 2004-06-05 11:02:53

Temat: Jak bezbolesnie usunac tluszczaki?
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam pytanie o tzw. tłuszczaki. Cztery lata temu takie coś
zrobiło się pod skórą głowy (u młodej kobiety). Zostało
chirurgicznie wycięte, co było bardzo bolesne (wbijanie
igły przy znieczulaniu). Teraz znowu zaczyna rosnąć...

Czy wiadomo medycynie coś o mniej bolesnym usuwaniu?
Może mniej "inwazyjnym"? I o przyczynach powstawania
oraz zapobieganiu? W większości miejsc doczytałem się,
że zapobieganie jest niemożliwe, ale w niektórych
- że tłuszczaki są "sygnalem zaburzen gospodarki tluszczowej"
(http://tinyurl.com/2kz65).

Znalazłem też różne teksty o usuwaniu tłuszczaków bez
wycinania: "Nonexcisional treatment of lipomas, which is now
common, includes steroid injections and liposuction".
(NONEXCISIONAL TECHNIQUES: Nonexcisional treatment
of lipomas, http://www.aafp.org/afp/20020301/901.pdf)

Jak najsensowniej tego się pozbyć - bez bólu? Może ktoś
miał podobny problem, udało się z nim uporać i może polecić
jakiegoś lekarza (najlepiej w okolicach Gliwic)?

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

2. Data: 2004-06-05 13:49:00

Temat: Re: Jak bezbolesnie usunac tluszczaki?
Od: "Wegier" <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> igły przy znieczulaniu). Teraz znowu zaczyna rosnąć...
>
> Czy wiadomo medycynie coś o mniej bolesnym usuwaniu?
Metoda z wyboru przy usowaniu tluszczakow, jest ich wyciecie chirurgiczne...
Bol jaki odczowalas, jak piszesz, to bol zwiazany z wbijaniem igly podczas
znieczulenia...
Jest i na to metoda :)
Wymyslono plastry znieczulajace skore, glownie uzywane w pediatrii :), ale i
u ciebie napewno podzialaja...
Porozmawiaj z lekarzem na ten temat.
Plastry Powieszchownie znieczulajace skore nazywaja sie EMLA :)
niestety nic nie da sie poradzic na nieprzyjemne uczucie roszerzania,
towarzyszace podawaniu srodka znieczulajacego...
Mam nadzieje, ze troche pomoglem
Pozdrawiam i zycze zdrowia :)

--

........ ____ #___
... _____//______O___\\____ ------ __o

3. Data: 2004-06-05 15:17:31

Od: "SloMa" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ww tluszczaki to to samo co "kaszaki" ?

4. Data: 2004-06-05 15:27:57

Od: "Wegier" <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie...
Tluszczaki sa lagodnym rozrostem tkanki tluszczowej, a kaszaki, to wynik
zaczopowania gruczolow lojowych i zbierania sie ich wydzieliny, tak
pokrodce, chodz klinicznie moga byc nie do odroznienia.

Pozdrawiam
ahhh
ta sesja

--

........ ____ #___
... _____//______O___\\____ ------ __o

5. Data: 2004-06-05 15:51:19

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Obiecuję, że to ostatni raz:)

On Sat, 5 Jun 2004 17:27:57 +0200, Wegier wrote:

> [...]
> zaczopowania gruczolow lojowych i zbierania sie ich wydzieliny, tak
> pokrodce, chodz klinicznie moga byc nie do odroznienia.
^^^^^^^^ ^^^^^
Tak po grudce chodz(i) o to, że trochę trudno zrozumieć co napisałeś:)

Nawet w outlooku można włączyć sprawdzanie pisowni.

A sesja tego nie tłumaczy:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

6. Data: 2004-06-05 16:30:31

Od: "Wegier" <C...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obiecuję, że to ostatni raz:)
:)

> ^^^^^^^^ ^^^^^
> Tak po grudce chodz(i) o to, że trochę trudno zrozumieć co napisałeś:)
Chodzi mi o to, ze tluszczak i kaszak moga byc tak do siebie podobne, ze
badaniem mozesz ich nie zroznicowac..

> Nawet w outlooku można włączyć sprawdzanie pisowni.

Niestey w moim tylko po angielsku :)

> A sesja tego nie tłumaczy:)

Tlumaczy. tlumacz, choc troszke :)))

> m.
> --
> Pozdrawiam,

Tez serdecznie pozdrawiam...

--

gorączka reumatyczna:(
ciaza
Rafał Maj
Re: Jak domowo leczyć ból gardła?
Pieprzona opryszczka...co zrobić żeby szybciej zniknęła??