Jak dlugo mozna przechowywac kompoty i konfitury ?

1. Data: 2006-10-16 11:35:05

Temat: Jak dlugo mozna przechowywac kompoty i konfitury ?
Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Odkrylismy w piwnicy domu zmarlej ciotki pomieszczenie w którym
przechowywala kompoty , dzemy i konfitury.
Z wygladu wszystkie sa OK a i po otwarciu nie mozna im nic zarzucic
bo i smak subtelny.
Problem w tym ze ciotka zmarla 14 lat temu i prawdopodobnie zostaly
one wykonane przed tym czasem.
Jak sadzicie czy mozna spozywac te delikatesy bez uszczerbku na
zdrowiu ?

2. Data: 2006-10-16 11:58:49

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <b...@w...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
[...]

osobiscie bym sie bal to spozywac, ale mozna z tego zrobic wspaniale wino i
to sam przerabialem

Jedrek

3. Data: 2006-10-16 12:06:58

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> zdrowiu ?
>
> osobiscie bym sie bal to spozywac, ale mozna z tego zrobic wspaniale wino

Jesli nadaje sie na wino, to i na zjedzenie na surowo.

Generalnie, jesli nie ma sladów zepsucia czy plesni, to jesc mozna. Co
prawda 14-letnich nie jadlem, max to byly 7 - 8 lat. Ale bez obwachania
osobistego i skosztowania kazdego sloiczka zadnej gwarancji nie daje.

DJD

4. Data: 2006-10-16 13:53:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl wrote:
(...)
> Problem w tym ze ciotka zmarla 14 lat temu i prawdopodobnie zostaly
> one wykonane przed tym czasem.
> Jak sadzicie czy mozna spozywac te delikatesy bez uszczerbku na
> zdrowiu ?

Jez.eli sa; tam jakiekolwiek produkty mie;sne, to wyrzucic'. Przetwory
ros'linne chyba nie moga; wytworzyc' z.adnej niewyczuwalnej smakiem i we;chem
trucizny. Swoja; droga;, s'.p. ciotka musia?a byc' artystka; przetworowa; :o

http://krycha.kofeina.net choc' nie be;dzie to pewnie mys'l z?ota:
Najpie;kniejsza; muzyka; przed snem
jest mruczenie szcze;s'liwego kota. (F.Klimek)

5. Data: 2006-10-16 15:02:31

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl napisał(a) 16/10/2006 13:35:

> Odkrylismy w piwnicy domu zmarlej ciotki pomieszczenie w którym
> przechowywala kompoty , dzemy i konfitury.

Przepraszam za lekki [OT], ale kilka miesięcy temu czytałam w "Wysokich
Obcasach" mrożące krew w żyłach opowiadanie Tokarczuk o przetworach
pozostawionych synowi przez zmarłą matkę i dlatego na Waszym miejscu bym nie
ryzykowała...

Dla zainteresowanych:

http://kobieta.gazeta.pl/wysokie-obcasy/1,53664,3055
069.html

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

6. Data: 2006-10-16 15:34:24

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:C1596BA6.C7D8%notujaca@gazeta.pl, notujaca wrote:
> http://kobieta.gazeta.pl/wysokie-obcasy/1,53664,3055
069.html

"maleńkimi, delikatnymi jak niemowlęta korniszonami" - dzięki za link! :-)

Hania
Beauty is in the behind of the beholder. [Pickles]

7. Data: 2006-10-16 19:55:36

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No dałyście czadu.
Dawno nie czytałem takiego "tematu" na "temat".

Teraz można by zadać pytanie:
na ile szkodliwe dla zdrowia może być wino z muchomorów :)
chociaż grzybków tam nie widziałem.

Nie na razie mi przeszło.
Nie wiem czy teraz ktoś będzie w stanie uratować los tych słoików.

8. Data: 2006-10-16 20:04:17

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

boryspol <b...@w...pl> napisał(a):

> Nie na razie mi przesz=B3o.
> Nie wiem czy teraz kto=B6 b=EAdzie w stanie uratowa=E6 los tych
s=B3oik=F3w.

Jakieś 2 - 3 lata temu w naszej lokalnej prasie sensację wywołała sprawa
wykopanych w ogrodzie słoików z konserwami mięsnymi, zakopanymi tam -
wszystko na to wskazywało - przez niemieckich tubylców, tuż przed ich
ucieczką przed frontem. Odkrywca zaniósł znalezisko do Sanepidu, gdzie
stwierdzono ich znakomity stan i przydatność do spożycia. Nie było jednak
odważnego, żeby popróbować walorów smakowych...

Ania

9. Data: 2006-10-16 20:41:13

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger schrieb:
> [...]
>
> Jez.eli sa; tam jakiekolwiek produkty mie;sne, to wyrzucic'. Przetwory
> ros'linne chyba nie moga; wytworzyc' z.adnej niewyczuwalnej smakiem i

mogą, mogą. Clostridium Botulinum jest najczęściej spotykany wbrew
pozorom w konserwach z warzyw i owoców.

Waldek

10. Data: 2006-10-17 06:56:59

Od: rcharas <r...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl wrote:

> [...]
> one wykonane przed tym czasem.
> Jak sadzicie czy mozna spozywac te delikatesy bez uszczerbku na

Wspomnienie z dzieciństwa:
Miałem wtedy 5-6 lat więc był rok mniej więcej 1965. Robiąc porządki w
piwnicy u babki odkryliśmy kilkanaście słoików opisanych: "Powidła
śliwkowe 1937" i "Agrest 1938". Pierwszy słoik spróbowała tylko Babka,
po trzech dniach jedli to wszyscy. I wszyscy łącznie z Babką nadal
żyją. Było to zamknięte tak ja to się wtedy robiło. Żadne twisty, tylko
powierzchnia zalana parafiną i zamiast wieczka pergamin obwiązany
nitką. Najbardziej się zastanawiam jak to się stało, że w czasie wojny
nikt tego nie zjadł.

ryż
Bakłażan vs. cukinia
OT - do nauczyciela informatyki