ser klagan

1. Data: 2006-10-16 14:03:07

Temat: ser klagan
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

tlumacze jakis folder reklamowy o Stolowych Gorach. Na jednym miejscu
widnieje zdanie, ze wielu gospodarzy oferuje swoim gościom smaczną
kuchnię regionalną oraz wyroby, które powoli stają się wizytówką
regionu. I oprocz innych tam jest "ser klagan". Na polskich stronach
znalazlem "ser klagan" tylko raz
(http://www.diecezja.tarnow.pl/gazety/gosc/archiwum/
!2005/0710/_parafia.php).
Czy moze ktos wie troche wiecej na temat tego sera?

Ludek

2. Data: 2006-10-16 14:15:08

Temat: Re: ser klagan
Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Czy moze ktos wie troche wiecej na temat tego sera?
>
> Ludek

A co to za przemycanie treści religijnych...
:)

Co ma Gość niedzielny do piernika

Ps.Chyba, że PiS szuka elektoratu już wszystkimi sposobami.
T.

3. Data: 2006-10-16 14:27:53

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spójrz na "ser klagany". Np. http://glinki.com/?l=tsqaa0
--
pa, BBjk

4. Data: 2006-10-16 14:33:21

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena napsal(a):
> A co to za przemycanie treści religijnych...
> :)

To jedyna polska strona, gdzie jest o serze klagan.

> Ps.Chyba, że PiS szuka elektoratu już wszystkimi sposobami.

Mysle, ze jestem ostatnim, do kogo by sie zwrocilo PiS... (No moze
oprocz PO.)

Ludek

5. Data: 2006-10-16 15:08:18

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napsal(a):
> Spójrz na "ser klagany". Np. http://glinki.com/?l=tsqaa0

Dziekuje, to jest to. Wiec teraz musze podumac, jak to ujac po czesku.
To chyba cos z syřidlem - ser podpuszczkowy, jak znalazlem dzieki Tobie
gdzies indziej.

Ludek

6. Data: 2006-10-16 15:09:50

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napsal(a):
> Jasne, zajadałem się świwżym serem klaganym, klaga to jest podpuszczka z
> żołądków cielęcych, karmionych wyłącznie mlekiem. Używało jej się do
> ścinania mleka na sery klagane czyli podpuszczkowe,

Dziekuje bardzo. Wiec trop potwierdzony, ze chodzi o ser podpuszczkowy.

Ludel

7. Data: 2006-10-16 15:25:50

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napsal(a):
> A nie lepiej zostawić "klagany"? To tak jak tłumaczyć "oscypek" czy "feta".

Zostawilem "klagany" i dodalem wyjasnienie, ze chodzi o "sýr syřidlový".
Tak samo musialem zostawic i dodatkowo wyjasnic "kulig" (ale to juz nie
o potrawach).

Ludek

8. Data: 2006-10-16 15:28:17

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:eh078p$6e4$2@news.onet.pl, Ludek Vasta wrote:
> [...]
> Tobie gdzies indziej.

A nie lepiej zostawić "klagany"? To tak jak tłumaczyć "oscypek" czy

Hania
Beauty is in the behind of the beholder. [Pickles]

9. Data: 2006-10-16 15:35:14

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:eh089l$9m8$1@news.onet.pl, Ludek Vasta wrote:
> Zostawilem "klagany" i dodalem wyjasnienie, ze chodzi o "sýr
> syřidlový". Tak samo musialem zostawic i dodatkowo wyjasnic "kulig"
> (ale to juz nie o potrawach).

No coś ty, w Czechach nie ma kuligów?

10. Data: 2006-10-16 15:39:53

Temat: OT kulig (Re: ser klagan)
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napsal(a):
> No coś ty, w Czechach nie ma kuligów?

Nie ma tej tradycji. Bo jak przeczytalem, kulig byl rozrywka polskiej
magnaterii, a nasza szlachta (ktora byla zwiazana raczej z kutura
niemiecka lub austriacka) chyba bawila sie w inny sposob. Moze tez
warunki geograficzno-klimatyczne byly inne.

Ludek

Jak dlugo mozna przechowywac kompoty i konfitury ?
ryż
Bakłażan vs. cukinia
OT - do nauczyciela informatyki
golonka