Jak dzielić koszty utrzymania wspólnego gospodarstwa

21. Data: 2003-02-11 14:13:22

Temat: Re: Jak dzielić koszty utrzymania wspólnego gospodarst
Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
news:11792-1044971754@213.17.138.62...

> robic

> Zaufanie jest zaufaniem - a budzić się z ręką w nocniku nie jest
> przyjemne!!!
No właśnie dlatego warto mieć zaufanie, prawdziwe zaufanie.

> (do końca życie nie spłacę wyniku mojego 'bezgranicznego zaufania')

Ano bo zaufania się nie darowuje bezgranicznie tylko buduje cegiełka po
cegiełce :-)

Pozdrawiam
Andrzej

22. Data: 2003-02-11 14:18:21

Temat: Re: Jak dzielić koszty utrzymania wspólnego gospodarstwa
Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl wrote:

> rozumiem że żartujesz :)

Domyslam sie, ze mnie pytasz... :-)

Owszem, zartowalam. Acz deczko sarkastycznie.

> a tak poważnie to obawiam się, że przeanalizowaliśmy znacznie więcej aspektów i
> wcale nie było nam tak śmiesznie jak to sie może wydawać; pomimo, że oboje
> pracujemy to razem utrzymujemy gospodarstwo uzgadniając, dzieląc, itd -
> obowiązki; wliczam w to pranie, sprzątanie, gotowanie, opieka nad dzieckiem,
> malowanie chaty, bieżące naprawy, remont mieszkania i 1000 innych drobiazgów. I
> nikt nikogo do niczego nie zmusza. Obiad można przecież zjeść na mieście lub
> zamówić do domu, wynająć opiekunkę, sprzątaczkę itd.

Ale na powaznie - nie rozumiem, jak mozna to wszystko
skalkulowac i ustalic, kto dorzuca ile $$$...

Ja tez moge napisac: pomimo, że oboje pracujemy to razem
utrzymujemy gospodarstwo uzgadniając, dzieląc, itd - obowiązki;
wliczam w to pranie, sprzątanie, gotowanie, malowanie chaty,
bieżące naprawy, remont mieszkania i 1000 innych drobiazgów. I
nikt nikogo do niczego nie zmusza. Obiad można przecież zjeść na
mieście lub zamówić do domu, wynająć opiekunkę, sprzątaczkę itd.

Wiec nie bardzo wiem, jak rozumiec Twoja odpowiedz; co z tego
wynika?

Dominika

23. Data: 2003-02-11 14:20:07

Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jojo wrote:

> najwygodniej mieć osobne konto do dz. gosp.

Ba, ZTCW prowadzac dz.gosp. trzeba miec osobne konto. :-)

Dominika

24. Data: 2003-02-11 14:40:55

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, zartowalam. Acz deczko sarkastycznie.

domyślam się :)

> Ale na powaznie - nie rozumiem, jak mozna to wszystko
> skalkulowac i ustalic, kto dorzuca ile $$$...

podobno można i działa, ale my jeszcze tego nie wdrożyliśmy

> Wiec nie bardzo wiem, jak rozumiec Twoja odpowiedz; co z tego
> wynika?

Wynika jedno: na utrzymanie wspólnego gospodarstwa składa się praca własna +
kasa. Pierwsze ustalone. I tu nie ma żadnych pytań. Każdy wie co ma wykonać i
jest OK. Chodzi tylko o ustalenie poziomu wkładu finansowego /kasy/ przez
każdego z małżonków.

25. Data: 2003-02-11 17:59:32

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> A swoją drogą to chcemy poznać jak takie sprawy rozwiązały inne
małżeństwa,
> których wbrew pozorom jest już bardzo duzo a tendencja rośnie. Nie
rozumiem
> Twojej podejrzliwości. Chyba jasne reguły i zaufanie bardziej budują
związek
> niż rzucanie się na żywioł.

tak jak ty robia tylko jedni moi znajomi, ale oni sa przerazliwie skapi, ze
nawet jak jedno cierpialo, to drugiemu bylo szkoda na taksowke i zawiozl do
lekarza przez cale miasto autobusem:(

26. Data: 2003-02-11 19:02:32

Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witamy
> Wspólnie z żoną zastanawiamy się nad kwestią naszych co miesiecznych
wkładów
> finansowych w utrzymanie wspólnego gospodarstwa? Oczywiście tak by nikt
nie był
> pokrzywdzony. Rozpatrzyliśmy jak na razie dwa warianty: równo po połowie
oraz
> drugi wariant - procentowo wg zarobków. Jesteśmy ciekawi jak jest to
rozwiązane
> w innych małżeństwach, oczywiście z wyjątkiem tych związków gdzie jest
> [...]
TŻ płaci czynsz i wszystkie opłaty za mieszkanie (telefon, internet,
światło, gaz) oraz utrzymuje samochód - którym notabene jeździ w 95%
przypadków (ja dostaje auto jak chce podjechac na aerobik albo jak jedzie z
szefem w delegacje), ja utrzymuję pełną lodówke, kupuję srodki czystości i
kosmetyki.
W przypadku ubrań najczęsciej chodzimy na zakupy razem i kupujemy sobie
nawzajem rzeczy do ubrania - czyli np. jak mój TZ chce sweter to chodzimy po
sklepach aż nie znajdziemy i jak mamy cos ladnego to ja za niego placę.
Podobnie jest np. z moją kurtką.
Jeżeli coś sie zepsuje (dysk, wideo) to płacimy za naprawę po połowie.
Pozdrawiam
H.

27. Data: 2003-02-11 21:29:20

Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rozwiązane
> w innych małżeństwach, oczywiście z wyjątkiem tych związków gdzie jest

Nasza "polityka finansowa" wyglada nastepujaco:
- opłatami stałymi dzielimy sie na pół (czynsz, przedszkole, prad gaz itp)
- to, co zostanie po odjeciu w.w z mojej pensji powinno mi wystarczyc na
wyzywienie rodziny i podstawowe zakupy z chemii gospodarczej (i staram
sie zeby wystarczyło)
- to co zostaje z pensji TZ idzie na tzw. wyzsze cele (np wakacje,
prezenty), nieoczekiwane sytuacje (naprawa samochodu, wydatki na leki) oraz
na ubrania.

W sumie najwazniejsze, ze jest co dzielic, a jezeli jeszcze ktos umie
odpowiednio tym zarzadzic, to mozna zyc dosc komfortowo.
Troche nas to kłotni kosztowało zanim ja przestałam wydawac zgodnie z zasada
"na zywioł", a zaczełam zgodnie z zasada " mam tyle i trzeba to rozsadnie
podzielic".No, ale to lata pracy mojego TZ nade mna (i tak zawsze zaraz po
wypłacie sobie poszaleje, a potem dopiero licze ile zostało,w koncu troche
musze i po swojemu powydawac ;-)).

Pozdrawiam Agata

28. Data: 2003-02-12 07:10:18

Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:3E490697.39C43BF4@man.szczecin.pl...

> Ba, ZTCW prowadzac dz.gosp. trzeba miec osobne konto. :-)
>
> Dominika

Ano trzeba tyle ,że nie wszyscy mają również konto prywatne i konto firmowe
służy im równiez do celów prywatnych - stad potem problemy zapłaty
kontrahentowi i podobne
dlatego napisałam, ze najwygodniej miec osobne konto do działalnosci gosp.

pozdr.Joanna

29. Data: 2003-02-12 08:24:50

Od: t...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> tak jak ty robia tylko jedni moi znajomi, ale oni sa przerazliwie skapi, ze
> nawet jak jedno cierpialo, to drugiemu bylo szkoda na taksowke i zawiozl do
> lekarza przez cale miasto autobusem:(

Skoro stwierdzasz, że są obydwoje przerażliwie skąpi to dlaczego litujesz się
nad pierwszym? W takiej sytuacji to i tak chwała drugiemu, że chciało marnować
cenny czas i jechać tym obskurnym autobusem w dodatku przez całe miasto tylko
dlatego, że pierwsze jest tak skąpe, że nie chciało płacić za taksówkę ;).

A poważnie: szukam odpowiedzi na pytanie postawione w temacie. A ten przykład
zbacza z obranego kierunku.

30. Data: 2003-02-12 08:38:29

Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jojo wrote:

> [...]
> kontrahentowi i podobne
> dlatego napisałam, ze najwygodniej miec osobne konto do działalnosci gosp.

No tak! :-)
Hm, bo ja nawet nie rozwazalam opcji uzywania konta firmowego do
celow prywatnych.
Przede wszystkim dlatego, ze obsluga takiego konta jest znacznie
drozsza, niz konta osobistego (karty, prowizje)...

Dominika

idę do sądu-jak to jest??
Do 'oddzielnieśpiacych'
Poszukuję par z dzieckiem do 1 roku życia...
sprawnosc a bycie razem
KRAKÓW - tanie usługi fotograficzne