Jak hodować Bonsai'a?

1. Data: 2003-03-18 17:09:06

Temat: Jak hodować Bonsai'a?
Od: "Tomek Jarząbek" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam drzewko w doniczce o nazwie Bonsai. Jak je hodowac by bylo duze i
piekne. Czy sa jakies specjalne zalecenia???

2. Data: 2003-03-18 17:22:18

Temat: Re: Jak hodować Bonsai'a?
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Mam drzewko w doniczce o nazwie Bonsai. Jak je hodowac by bylo duze i
> piekne. Czy sa jakies specjalne zalecenia???
drogi imienniku jesli bonsai to nazwa twojej doniczki to masz pewne szanse
ale jesli to nazwa drzewka to ono chyba nigdy juz nie bedzie ani duze ani
piekne :-((
pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2003-03-18 18:44:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek Jarząbek" <k...@p...fm> wrote in message
> Mam drzewko w doniczce o nazwie Bonsai. Jak je hodowac by bylo duze i
> piekne. Czy sa jakies specjalne zalecenia???

"bonsai [bonzaj] (jap.) bot. karłowate drzewko przystosowane do uprawy doniczkowej"
Cala sztuka bonsai wlasnie na tym polega, zeby drzewko bylo male.
Ale idea hodowania go, zeby bylo duze, jest oczywiscie godna pochwaly.
Sprobuj po prostu nic specjalnego nie robic, a jesli dostales wraz z nim
jakies wskazowki, unikaj ich stosowania, bo maja one utrzymac je male
i obrzydliwe.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-03-20 00:55:59

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sprobuj po prostu nic specjalnego nie robic, a jesli dostales wraz z nim
> jakies wskazowki, unikaj ich stosowania, bo maja one utrzymac je male

A dokładniej, japońskie słowo bonsai składa się z dwóch części : "bon" oznacza
tacę lub niski płaski pojemnik i "sai" drzewo, roślinę. Bonsai więc to drzewo
lub krzew posadzone i uprawiane w płaskim pojemniku i zminiaturyzowane dzięki
specyficznej uprawie i pielęgnacji. Bonsai to żywe dzieło sztuki, uznawane
obecnie za symbol pokoju.
Trudno mi coś doradzić nie wiedząc jaki masz gatunek i odmianę drzewka lub
krzewu i w jakim stylu (formie)jest prowadzone, a tych styli w hodowli bonsai
jest ok 13 i każdy wymaga specyficznej pielęgnacji (prowadzenia). Można je
hodować z powodzeniem na tarasie czy w ogrodzie, niektóre nawet przez cały
rok.Wszystko zależy od gatunku. Na razie mogę poradzić Ci zakup ksiązki pt.:
BONSAI- sztuka miniaturyzacji drzew i krzewów , Andrzeja Płochockiego wydane
przez Wydawnictwo Rolnicze i Leśne Warszawa 1990.wyd. Może są wznowienia.
Traktuję ją jako główne źródło porad przy hodowli bonsai. Kupiłem ją zmuszony
taką samą sytuacją, zostałem obdarowany bansai z sosny Thunberga (Pinus
thunbergii) prowadzoną w stylu Shakan. I tak zostałem hodowcą bonsai, żal mi
się zrobiło tego ślicznego drzewka, nie jestem zwolennikiem tej japonskiej
sztuki, wolę naszą krajową przyrodą.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http:///www.mikrojezioro.met.pl

ps. nie przejmuj się tymi wcześniejszymi postami, zauważyłem że tu na tym forum
panują różne koterie, Oni to nazywają "mafiami" lecz to nie groźne, wręcz
odwrotnie, bardzo sympatyczni ludzie.

Na razie........
sciezki
w celach ewidencyjno-statystyczny ch