Jak mrozic kurki?

1. Data: 2002-06-26 08:17:36

Temat: Jak mrozic kurki?
Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie - kto wie, jak się mrozi kurki (grzyby, inaczej pieprznik
jadalny:). Trafiłam ostatnio na jakiś przepis, w którym było "dodać kurki
świeże lub mrożone". Teraz świeżych zatrzęsienie, więc fajnie byłoby
zamrozić, ale JAK?????
Anka

1. Data: 2002-06-26 10:28:54

Temat: Re: Jak mrozic kurki?
Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miranka <a...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> jadalny:). Trafiłam ostatnio na jakiś przepis, w którym było "dodać kurki
> świeże lub mrożone". Teraz świeżych zatrzęsienie, więc fajnie byłoby

Oczyszczone na sucho z piasku, w woreczkach foliowych. Takie są najlepsze.

1. Data: 2002-06-26 10:44:01

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message

> Oczyszczone na sucho z piasku, w woreczkach foliowych. Takie są najlepsze.

Dzięki. Jeszcze jedno - jak długo można je przechowywać? Zamrażarka jest
przyzwoita - 26 C.
Anka

1. Data: 2002-06-26 10:58:08

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miranka wrote:
> Jak w temacie - kto wie, jak się mrozi kurki (grzyby, inaczej pieprznik
> jadalny:).

Nie wiem, jak kurki, ale moja mama mrozi podgrzybki i maślaki. Najpierw
je myje, potem obgotowuje i do pojemników. Myślę, że czas przechowywania
jest dość długi. Tzn. zimą na spokojnie można je rozmrażać i
przyrządzać. Znalazłam, że czas przechowywania zamrożonych owoców i
warzyw (były wyszczególnione) wynosi 10-12 miesięcy. Ale o grzybach
milczą ;-).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-06-26 12:31:52

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miranka <a...@s...pl> napisał(a):

> "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message

> Dzięki. Jeszcze jedno - jak długo można je przechowywać? Zamrażarka jest
> przyzwoita - 26 C.
> Anka

W takiej temperaturze pewnie długo. Potem wystarczy rozmrozić i zrobić sobie
w środku zimy pachnącą jajecznicę z kurkami. Albo cielęcina duszona z
kurkami - wtedy nie trzeba rozmrażać i wrzucić zamrożone do duszenia. Pycha!!!
Inne grzyby mozna przed mrożeniem poddusić. W kurkach jest ważne, żeby były
czyste i suche - nie nasiaknięte wodą.

1. Data: 2002-06-26 13:12:44

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potem wystarczy rozmrozić i zrobić sobie
> w środku zimy pachnącą jajecznicę z kurkami. Albo cielęcina duszona z
> kurkami

O, o, o, to mnie właśnie tak kusi:)))
Dzięki wielkie.
Anka