Apel o odrobinę rozsądku !!! Czy OT?

1. Data: 2003-10-28 17:41:50

Temat: Apel o odrobinę rozsądku !!! Czy OT?
Od: "ela0626" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w tytule.
Dziewczyny i chłopaki, ja z uporem maniaka powtarzam : wycinajcie zbędne
linijki przy odpowiadaniu na posty. Czy to tak trudno zapamiętać?
Przykład dzisiejszy: instrukcja Pusi - 11 KB. Odpowiedź 12 KB. Co się
okazuje? Po prostu odpowiedź jest na górze, jedno zdanie, a pod spodem cała
treść instrukcji. Pytam się, po co?
Przepraszam, jeśli ktoś poczuje się urażony, ale nie mogę się powstrzymać
przed napisaniem tej uwagi. Wiem, zaraz pewnie odezwie się Monika, która
będzie uważała, że ja czepiam się bez powodu, jutro ktoś inny. Ale, miejcie
litość nad tymi co na modemie i na dodatek czytają grupę w domu. Poza tym,
czytam czasami grupę przez newsy. Otwieranie takiej wiadomości trwa wieki.
Szkoda czasu.

Drugi odwieczny problem: zawołania o wzorki : ja też poproszę!!!
Trzeba napisać na priv do osoby, która mówi, że ma, że podzieli się. Ja
rozumiem, wołanie: pomóżcie, dajcie wzorek, podzielcie się, szukam. Wtedy
zawsze ktoś pomoże. Ale, po co mam czytać kilka razy dziennie: Zosiu, Kasiu,
Petronelu, czy do mnie też możesz podesłać, mam przepastną skrzynkę?
Szkoda mi na to czasu i impulsów.
Ja z zasady nie odpowiadam na takie zawołania, nawet jak mam to czego ktoś
szuka, nie odpowiadam i już. Zawsze można do mnie napisać, wtedy staram się
być pomocna.

A przecież zaglądamy tu, żeby dowiedzieć się czegoś nowego, ciekawego,
pochwalić robótki, nie po to, by się stresować. Wcale nie jestem przeciwna
różnym tematom, rozwijania innych wątków, ostatecznie nie tylko o robótkach
trzeba tu mówić.

Pozdrawiam wszystkich, nie chcę nikogo urazić, tylko proszę, poczytajcie
zasady pisania na grupy.

Ela (Warszawa)

1. Data: 2003-10-28 17:53:24

Temat: Re: Apel o odrobinę rozsądku !!! Czy OT?
Od: "Monika z Rybnika" <m.m.markowska"USUŃ TO"@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, zaraz pewnie odezwie się Monika.

OK - przyjęłam, będę pamiętać.

Sorki

1. Data: 2003-10-28 18:16:55

Od: "ela0626" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK - przyjęłam, będę pamiętać.

Moniko, przepraszam, dziś trafiło na Ciebie, za kilka tygodni padnie na
kogoś innego. Jesteś tu dość długo i moje marudzenie na ten mogłaś czytać
wielokrotnie.
Rozumiem kogoś, kto trafi tu przypadkiem, zachłyśnie się tym, że podobnie
nawiedzonych jest więcej.
Można nawet nie wiedzieć że jest coś takiego jak netetykieta.
Ale starsze stażem bywalczynie też popełniają podobne błędy i wtedy to jest
tym bardziej denerwujące.

Pozdrawiam
Ela

1. Data: 2003-10-28 22:40:37

Temat: Re: Jak napisac dobrze posta [bylo:Apel o odrobinę rozsądku !!! Czy OT?]
Od: Monga <m...@n...fm> szukaj wiadomości tego autora

"ela0626" <w...@p...onet.pl> :

<ciach - tniemy cytaty, piszemy na priva w sprawi wzorkow>
Elu, popieram, popieram i jeszcze raz popieram !!! A nawet popieram 1000
razy ! Czasem mam wrażenie, że niektórzy nie potrafią czytać ze
zrozumieniem. Ja o te dwie wymienione przez Ciebie rzeczy prosiłam już
wiele razy - a jak to wygląda na grupie - każdy widzi.

Do tego dołożyłabym jeszcze jedną istotną moim zdaniem prośbę o czym
pisałam nawet niedawno - odpowiadamy _POD_ cytatem - nie tak, że piszemy co
mamy do napisania a pod spodem zostawiamy mail poprzednika lub nawet kilku
poprzedników.

Może w skrócie z czego i w jakiej kolejności powinien się składać w pełni
poprawny post, będący odpowiedzią - nie postem zaczynającym nowy wątek:

1. Coś co zwie się potocznie 'wrotka' - czyli informacja na czyjego posta
odpowiadamy, najelepiej zawierająca identyfikator (tzw. MessageID)
poprzedniej wiadomości - u mnie w tej chwili brakuje MessageID, ale
poprawię się w najbliższych dniach.

Tę część czytniki wstawiają za nas zazwyczaj automatycznie - my mamy
możliwość zdefiniowania jej wyglądu.

2. Fragment wiadomości do której się odwołujemy - zostawiamy _tylko_
niezbędny fragment, który pozwoli czytelnikom zorientować się do czego
nawiązujemy, pozostała część cytatu koniecznie _wycinamy_. Jeżeli
odwołujemy się do całości czyjejś wypowiedzi, a jest ona bardzo długa
najlepiej wyciąć wszystko i w kilku słowach streścić co śie wycięło np.
<ciach o wyższości szydełka nad drutami>.

Każda linijka cytowanego fragmentu powinna być poprzedzona znakiem '>' lub
innym oznaczającycm cytowanie. Czytniki wstawiają te znaki automatycznie
jak odpowiadamy na czyjegoś posta - pamiętajmy by nie pisać swojej
odpowiedzi w tak oznakowanych linijkach ponieważ wygląda ona wtedy jak
fragment cytatu.

Nie cytujemy nigdy podpisu (punkt 5) ani sygnaturki (punkt 6) z
poprzedniego posta !!!! Poza sytuacjami oczywiście, gdy nasz odpowiedź
dotyczy wlaśnie podpisu lub sygnaturki.

3. W tej części umieszczamy to co mamy do powiedzenia. Ogólnie powinno
starać się zachować proporcje takie, by to co napiszemy było co najmniej
tak samo długie jak to co cytujemy, co nie znaczy że należy wymyślać coś na
siłę jeżeli mamy 5 linijek cytatu i 4 linijki własnej odpowiedzi.

NIE PISZEMY SWOICH ODPOWIEDZI W LINIACH ZACZYNAJĄCYCH SIĘ OD ZNAKU '>',
ponieważ oznaczają one cytat z poprzednich postów w wątku.

4. Tutaj znowu możemy umieścić kolejny cytat, znowu naszą odpowiedć, i
kolejny cytat i naszą odpowiedź aż dojdziemy do tego, że napisaliśmy już
wszystko co chcemy.

5. W tym momencie należy się podpisać, chyba że w punkcie 6 znajduje się
już nasz podpis.

6. Tutaj jest miejsce na sygnaturkę - nie jest obowiązkowa, jeżeli w
sygnaturce jest wiadomość kto jest nadawcą postu można opuścić punkt 5.
Sygnaturka zaczyna się linią w której znajdują się tzw. delimiter - składa
się on z dwóch znaków '-' i występującej bezpośrednio po nich spacji.
Kolejne linie stanowią treść sygnatuki - umieszczamy tam co chcemy -
dodatkowe informacje o sobie, reklamę swojej strony www, ulubione
powiedzenie. Zasada jest jedna - wszystko musimy zmieścić w 4 liniach
tekstu.

KONIEC, wysyłamy naszego posta, pamiętając by nie robić tego w HTMLu.

Dla przejrzystości pomiędzy poszczególnymi punktami polecam wstawiać jedną
linię przerwy (ale nie więcej, bo wtedy post zamiast się robić przejrzysty
robi się rozwlekły i niewygodnie się go czyta).

Mam nadzieję, że opisałam wszystko dokładnie i przejrzyście i może ktoś
(???) dzięki temu zacznie poprawnie pisać na grupę. Moim marzeniem odnośnie
tej grupy jest, aby wszyscy lub chociaż prawie wszyscy wysyłali w ten
sposób swoje posty :)

Pozdrawiam,
Monika (Wrocław)

--
m...@p...fm
GG 86099 ** ICQ 23487118

1. Data: 2003-11-12 14:52:04

Od: "yenulka" <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monga" napisał w wiadomości

> [...]
> poprawię się w najbliższych dniach.
>
> Tę część czytniki wstawiają za nas zazwyczaj automatycznie - my mamy

A gdzie sie to ustawia? jesli sie na ten przyklad korzysta z Outlook
Express?
pzdr
yenn ciekawska z nieznajomoscia programu

[xxx] Lanarte-szukam wzoru
schematy - xxx - poszukuje
Heritage - Twilight i Sihouettes
Mamy serwer ftp do dyspozycji:):)