Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?

1. Data: 2010-03-02 20:28:13

Temat: Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znacie może jakiś sprawdzony pomysł jak wysiać większe nasiona np. bobiku na
kilkumastu metrach ?

Powierzchnia niewielka, jednak na tyle duża że raczej zbyt pracochłonne ręczne
sianie punktowe.
Siać należałoby na głębokość 6-8 cm, nie dysponuję siewnikiem.

TomekD

2. Data: 2010-03-02 22:36:48

Temat: Re: Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> ręczne sianie punktowe.
> Siać należałoby na głębokość 6-8 cm, nie dysponuję siewnikiem.

Ten niedrogi siewnik powinien sobie poradzić:
http://www.kard.pl/siewniki
W innym przypadku musisz zastosować siewnik punktowy ręczny, rodzaj
dozownika.

3. Data: 2010-03-03 12:34:17

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Znacie może jakiś sprawdzony pomysł jak wysiać większe nasiona np. bobiku
> na kilkumastu metrach ?

Hejka. A konkretnie na jakiej powierzchni (ile m2)?
Pozdrawiam obszarniczo Ja...cki

4. Data: 2010-03-04 18:21:24

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. A konkretnie na jakiej powierzchni (ile m2)?

Będzie raptem z 60m2, wiem że można ręcznie, ale to już trochę uciążliwe.
Liczyłem że może jest jakiś 'patent' inny niż siewnik.
Chyba posieję facelię :-)

TomekD

5. Data: 2010-03-04 18:25:18

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Ten niedrogi siewnik powinien sobie poradzić:
> http://www.kard.pl/siewniki
> W innym przypadku musisz zastosować siewnik punktowy ręczny, rodzaj dozownika.
Dzięki za rady.
Kłopot w tym że normalny siewnik będzie dla mnie na dłuższą metę bezużyteczny.
Co do dozownika to widziałem tylko do niewielkich nasion, bobik ma nasiona
wielkości grochu.

TomekD

6. Data: 2010-03-05 07:37:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> >
> Będzie raptem z 60m2, wiem że można ręcznie, ale to już trochę uciążliwe.
> Liczyłem że może jest jakiś 'patent' inny niż siewnik.
> Chyba posieję facelię :-)

Wychodzi areał 6 x 10 m.Weź grabie,końcem kija,tym gdzie nie ma grabi,porób
w ziemi rowki,jeśli wyjdzie za rzadko,to jeszcze w poprzek,zasiej co chcesz,
obróć grabie żelastwem na dół i zagrab plantację.Albo zagoń żonę do
roboty,będzie wiedziała jak to zrobić, bez konsultacji.Jeśli nie masz takiego
sprzętu,to się ożeń!
mirzan

7. Data: 2010-03-05 17:22:35

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>news:hmoucn$go7> Będzie raptem z >60m2, wiem że można ręcznie, ale to już
>trochę uciążliwe.

Więcej czasu niz obsianie tych 60mkw straciles na pisanie tych postów;))

Kris

8. Data: 2010-03-05 19:47:36

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więcej czasu niz obsianie tych 60mkw straciles na pisanie tych postów;))

Faktycznie, pociesza mnie tylko to że nie jestem jedynym który na pisanie bez
sensu czas traci :-)

TomekD

9. Data: 2010-03-05 19:56:36

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obróć grabie żelastwem na dół i zagrab plantację.Albo zagoń żonę do
> roboty,będzie wiedziała jak to zrobić, bez konsultacji.Jeśli nie masz takiego

Wspomniany sprzęt mam w całości skompletowany, choć drugi ze wspomianych
elementów zestawu wymagałby w tym zastosowaniu wymiany która może okazać się
kłopotliwa.
Zeszłoroczne próby pokazały że sprawniej od rycia rowków wychodzi użycie kołka
do pikowania, jednak mój kręgłosłup nie do końca się z tym zgadzał :-)

TomekD

10. Data: 2010-03-05 20:03:48

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zeszłoroczne próby pokazały że sprawniej od rycia rowków wychodzi użycie
> kołka do pikowania, jednak mój kręgłosłup nie do końca się z tym zgadzał

Dlatego pisałem o aplikatorze - można poprzez jego rurkę wpuszczać do ziemi
na wybrana głębokość nawet ziarna fasoli "Piękny Jaś", tyle, że nie mogę
znaleźć artykułu z opisem. Ale link do siewniczka inspektowego jest dobry -
ma on dwa wgłębienia w osi o różnej głębokości. Można zmodyfikować większy,
gdyby zabieranie nasion ze zbiornika nie szło sprawnie, lub nasiona byłyby
uszkadzane. Płynna regulacja podstawowych parametrów robi z niego
uniwersalne narzędzie za niewielką kasę.

oprysk sylitem
Opryski - co teraz?
Przedwiośnie
Jaka trawa na dobrej ziemi - trawnik
kostka granitowa - bardzo atrakcyjne ceny