Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?

11. Data: 2010-03-05 20:22:39

Temat: Re: Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
news:hmro7v$4fo$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> Dlatego pisałem o aplikatorze - można poprzez jego rurkę wpuszczać do
> ziemi na wybrana głębokość nawet ziarna fasoli "Piękny Jaś", tyle, że nie
> mogę znaleźć artykułu z opisem. Ale link do siewniczka inspektowego jest
> dobry - ma on dwa wgłębienia w osi o różnej głębokości. Można zmodyfikować
> większy, gdyby zabieranie nasion ze zbiornika nie szło sprawnie, lub
> nasiona byłyby uszkadzane. Płynna regulacja podstawowych parametrów robi z
> niego uniwersalne narzędzie za niewielką kasę.

http://www.allegro.pl/item910037592_siewnik_inspekto
wy_dzialkowca_do_nasion_metalowy.html

Tu jest opis i zdjęcia. Mozna do tego siewniczka wytoczyć wałek z innymi
zagłębieniami - poluzowanie kółek pozwala przesuwać wałek względem nich,
dzięki czemu uzyskuje się inne rozmiary zagłębień i ich rozstawu (nasion w
rowku). Regulowana jest redliczka jak i tarczka zasypująca. Tak więc
wystarczy odpowiednio ustawić siewnik i zastowować odpowiednio długi drążek
i / lub obciążyć dodatkowo, aby nie podskakiwał na nierównościach.
Tutaj siewniczek - dość wygodny do pracy z pojemnikami - gdyby wydłużyć
rynienkę...
http://www.gro-morent.com/gro-mor.htm

Znalazłem aplikator!!!
http://www.johnnyseeds.com/p-6427-seed-stick-planter
.aspx

12. Data: 2010-03-05 22:40:20

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zeszłoroczne próby pokazały że sprawniej od rycia rowków wychodzi użycie
> kołka do pikowania, jednak mój kręgłosłup nie do końca się z tym zgadzał
> :-)

Hejka. Do robienia rowków używam gracy ( ciągnę za trzonek ostrze
ustawione pod kątem ~ 50 stopni) albo łaty drewnianej 4x5 cm stosownej
długości, którą kładę w wyznaczonych miejscach i wgniatam w ziemię własnym
ciężarem wykonując przy tym ekwilibrystykę podobną do chodzenia po linie.
:-).
Bobiku wysiewamy 60 nasion/m2 czyli na pasie szerokości metra robisz
trzy rowki a w nich wysiewasz nasiona co 5 cm. Namawiałbym, żeby część
areału obsiać bobem. Pychota. :-) A jako pozostawiacz masy organicznej oraz
właściwości strukturotwórcze ma podobne jak bobik.
Pozdrawiam racjonalizatorsko Ja...cki
PS Na działce zapominam o bólach, mostach, zrostach i czopach, czy jak to
cholerstwo się zwie. ;-)

13. Data: 2010-03-05 23:23:09

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
> Pozdrawiam racjonalizatorsko Ja...cki
> PS Na działce zapominam o bólach, mostach, zrostach i czopach, czy jak to

Lepiej kupić znacznik - rodzaj metalowych grabi z przesuwnymi zębami,
dzięki czemu można ustalić odległość między rzędami:
http://www.lemarsc.com/product.php?id=59

14. Data: 2010-03-06 07:42:19

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Lepiej kupić znacznik - rodzaj metalowych grabi z przesuwnymi zębami,
> dzięki czemu można ustalić odległość między rzędami:
> http://www.lemarsc.com/product.php?id=59

Jakie maszyny i urządzenia zastosować do przekopania i uprawy ziemi
w skrzynce balkonowej?Ta grządka pod bobik tylko troszkę większa.
mirzan

15. Data: 2010-03-06 08:49:59

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Jakie maszyny i urządzenia zastosować do przekopania i uprawy ziemi
> w skrzynce balkonowej?Ta grządka pod bobik tylko troszkę większa.
> mirzan

Witam!

Dla większych potrzebujących wiedza jest niepotrzebna?

Pozdrawiam!

16. Data: 2010-03-06 11:34:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Witam!
>
> Dla większych potrzebujących wiedza jest niepotrzebna?

Sprzęt do pracy w doniczkach jest mało przydatny dla większych potrzebujących.
Gość sobie jaja robi,a Ty mu maszyny wyszukujesz.Chyba,że z hameryki przyjechał
i taki zmechanizowany.
mirzan

17. Data: 2010-03-06 12:01:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrzebujących.
> Gość sobie jaja robi,a Ty mu maszyny wyszukujesz.Chyba,że z hameryki

Głupek nie ma siły, aby mi dokuczyć, objawia wielkość swojej mądrości /
głupoty. Piszę dla mądrych ludzi, a ci męczą się nieraz z sianiem nasionek
do skrzynek, tym bardziej im są starsi. Czytajacych (szukających) jest o
wiele więcej niż piszących. Zadziwia mnie obecność mojej pisaniny na różnych
grupach, całkiem odległych tematycznie. Widocznie odpowiadam na
zapotrzebowanie.

18. Data: 2010-03-06 17:42:11

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

Widzę, że nie zauważyłeś tego urządzenia:
http://www.johnnyseeds.com/p-6427-seed-stick-planter
.aspx

http://www.johnnyseeds.com/p-5478-easy-plant-jab-typ
e-planter.aspx

A dla Ciebie:
http://www.johnnyseeds.com/p-6613-six-row-seeder.asp

19. Data: 2010-03-07 13:03:14

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gość sobie jaja robi,a Ty mu maszyny wyszukujesz.Chyba,że z hameryki

Mirzan,
nie robię sobie jaj tylko pytam jak ułatwić sobie pracę i oszczędzić czas.
Chyba że jesteś przybyłym z hamerki Amiszem, wtedy uszanuję twoje podejście do
tematu.

Pracować na niewielkiej powierzchni czasem trudniej niż na dużej, aplikator
który Panslavista wyszukał byłby akurat idealnym rozwiązaniem.

TomekD

20. Data: 2010-03-07 13:05:07

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Znalazłem aplikator!!!
> http://www.johnnyseeds.com/p-6427-seed-stick-planter
.aspx
Dzięki, to byłoby idealne rozwiązanie.
Szkoda że nikt nie sprzedaje czegoś podobnego u nas :-(

TomekD

oprysk sylitem
Opryski - co teraz?
Przedwiośnie
Jaka trawa na dobrej ziemi - trawnik
kostka granitowa - bardzo atrakcyjne ceny