Jak przyrzadzic soje?

11. Data: 2003-03-14 21:39:13

Temat: Re: Jak przyrzadzic soje?
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wally" <w...@p...okay.pl> napisał w wiadomości
news:b4sa0j$8ij$1@news.onet.pl...

> No czuje tu ponowna propagande DO, ale ja nie o tym... Wlasciwie to
> chcialem
> wprost przeciwnie - sprobowac tej dietki :) Po prostu slyszalem duzo
> dobrego
> o dietach ketogenicznych a od DO odstraszala mnie tylko i wylacznie cala t
> ideologiczna otoczka wytwarzana przez Kwasniewskiego (notabene: doktorem
> czego on jest? bo na WSZYSTKICH optymalnych stronach na ktore zajzalem
> jest pisane: dr. J. Kwasniewski).

I on sam rowniez tak sie podpisuje, np. dzis na wspomnianym przez Krystyne
czacie wystepowal jako "drKwasniewski". Prawda jest jednak taka, ze
Kwasniewski nie posiada tytulu naukowego "doktor", jest jedynie dyplomowanym
lekarzem medycyny. IMHO ma on okreslony cel w tym, ze nie wyprowadza ludzi z
bledu i nie prostuje tego "dr", dopisywanego mu przy najrozniejszych
okazjach (np. baner na stronie podczas dzisiejszego czata, czy wzmianka na
www.q4.pl).

12. Data: 2003-03-14 23:08:45

Od: "wally" <w...@p...okay.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bledu i nie prostuje tego "dr", dopisywanego mu przy najrozniejszych
> okazjach (np. baner na stronie podczas dzisiejszego czata, czy wzmianka na
Osobiscie chodzilo mi o to dlaczego wszedzie po skroce daja kropke. Czyzby
optymalni - oprocz tradycyjnej medycyny - negowali takze tradycyjne zasady
ortografii i interpunkcji? :)

13. Data: 2003-03-14 23:23:00

Temat: Re: DO, było: Jak przyrzadzic soje?
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kafka" <i...@N...pl> napisał w wiadomości
problem raczej jest w
> tym, W JAKI SPOSOB namawia innych do przejscia na "swoja wiare".

Nie bardzo rozumiem o jakie sposoby ci chodzi: szantaż, przekupstwo,
uwięzienie i karmienie na siłę, czy jeszcze jakieś inne?

I tu
> niestety, musze przyznac, ze wiele sposob osob "optymalnych" nie uznaje
> mozliwosci wyboru,

To chyba jest oczywiste.

uwaza, ze tylko DO jest najlepsza, dla wszystkich.

Bo jest najlepsza dla wszystkich.

A to
> nie jest prawda - bo kazda osoba musi znalezc swoj zloty srodek.

To jest nielogiczne co piszesz. Różnice w DNA całej ludzkości są mniejsze
niż w małym stadzie małp. Małe stado małp ma identyczną dietę, a każdy
człowiek musi znaleźć inną?

Pozdrawiam
Leszek

14. Data: 2003-03-14 23:43:40

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> optymalni - oprocz tradycyjnej medycyny - negowali takze tradycyjne zasady

Aaa, o tej kropce to wiele moznaby napisac :) Zaraz oczywiscie Krysia zrobi
nam wyklad pt. "kropka w skrotach wyrazow wystepujacych w przypadku innym
niz mianownik". Dobrze, ze na dzien dzisiejszy choc niektorzy optymalni
potrafia sie z niej wytlumaczyc, kiedys nie bylo tak rozowo :))) Ale kropka
kropką, tymczasem mamy tu do czynienia z naduzyciem w postaci poslugiwania
sie tytulem naukowym, ktorego sie nie uzyskalo. Najwyrazniej Kwasniewski
senior zmuszony jest uzywac tego typu koturnow, by wszem i wobec wiadomo
bylo, kto tu rzadzi (w koncu mamy do czynienia z czlowiekiem, ktory mowi o
sobie tak: "(...) uczony to czlowiek, ktory zdobyl rozlegla wiedze i w
sposob zdecydowany popchnal nauke do przodu. Zywienie Optymalne to
najwieksze popchniecie nauki do przodu (...). Jesli trafi sie uczony, a
takich nie widze, ktory ktory tez popchnal nauke do przodu, to ewentualnie
on moglby zabierac glos." - to odpowiedz w kwestii krytyki DO i lekarzy,
ktorzy te diete probuja modyfikowac). Wszystko wzielo sie zapewne stad, ze w
stopce strony www.optymalni.pl stoi: "Wszelkie zapytania i uwagi dotyczące
witryny internetowej prosimy kierować do pana mgr inż. Tomasza
Kwaśniewskiego." :) Tomasz to syn Kwasniewskiego Jana.

Pozdro,
mgr inż. Cooler

15. Data: 2003-03-14 23:46:47

Od: "^Lan" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <K...@g...de> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy moglby mi ktos podrzucic jakis przepis dotyczacy soi.
> Ugotowalem ja podobnie jak soczewice ale musze przyznac ze smakiem jestem
> rozczarowany.Jak wiec ja najlepiej przyrzadzic?

Bardzo dobre sa kotlety sojowe z sosem greckim.Pycha

^Lan

16. Data: 2003-03-14 23:48:05

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wally" <w...@p...okay.pl> napisał w wiadomości
> (ciachu-ciach)
> No czuje tu ponowna propagande DO, ale ja nie o tym...

Dlaczego kojarzysz to z propagandą DO ?
Wiadomości,które podałem na temat soi możesz znaleźć w necie na różnych
stronach. Ja bazowałem na www.paleodiet.com

Wlasciwie to chcialem
> wprost przeciwnie - sprobowac tej dietki :) Po prostu slyszalem duzo
dobrego
> o dietach ketogenicznych

DO nie jest dietą ketogeniczną, chociaż niektórzy upierają się przy
doklejaniu jej takiego określenia.
Jedną z zasad DO jest jedzenie takiej ilości węglowodanów, przy której nie
ma ketonów w moczu.

a od DO odstraszala mnie tylko i wylacznie cala ta
> ideologiczna otoczka wytwarzana przez Kwasniewskiego (notabene: doktorem
> czego on jest?

doktor, to jest też zwyczajowy zwrot używany przy zwracaniu się do lekarzy
medycyny.

bo na WSZYSTKICH optymalnych stronach na ktore zajzalem jest
> pisane: dr. J. Kwasniewski).

Czy pisał to Jan Kwaśniewski? Kwaśniewski jeszcze nie ma swojej strony.
Ja mam dyplom z podpisem Kwaśniewskiego, na którym pisze: lek. med. Jan
Kwaśniewski.

A pomyslalem sobie, ze moge sprobowac tej diety
> bez bawienia sie w te wszystkie ideologie i nie traktujac jej jako
panaceum
> a poprostu jako sposob na zachowanie szczuplej sylwetki.
> I tu moje pytania: czy aby poznac zasady tej diety wystarczy przeczytac
> ksiazke "Dieta Optymalna"

Wystarczy przeczytać "Książkę kucharską" Kwaśniewskiego. Jest tam teoria,
tabele, przepisy.

czy tez trzeba sie zaglebic w inne lektury?

Wiedzy nigdy za wiele...
Polecam kalkulator on-line na stronie:
www.optymal-btw.aktis.i.p.pl

I po
> drugie jak powinienem ja zmodyfikowac by nie zahamowac wzrostu miesni
(lubie
> sobie pochodzic na silownie i mnie ciesza efekty)? Mysle, ze 1g bialka/kg
> masy ciala to znacznie za malo...

Przez jakiś czas możesz jeść więcej. W dniu treningu możesz też zjeść więcej
węglowodanów. Ile? To zależy od intensywności treningu.

Pozdrawiam
Leszek

17. Data: 2003-03-15 20:43:00

Od: "wally" <w...@p...okay.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przez jakiś czas możesz jeść więcej. W dniu treningu możesz też zjeść
więcej
> węglowodanów. Ile? To zależy od intensywności treningu.
Weglowodany glownie - jak sie domyslam - na posilek potreningowy? Natomiast
co z bialkiem? Czy Kwasniewski (niech bedzie, ze dr :)) podaje maksymalna
ilosc bialka czy tez mozna go spozywac nieco wiecej (np. sam spozywam okolo
2,5 - 3g/kgmc z czego okolo 50% z odzywki wysokoproteinowej a
niskoweglowodanowej - ww<1%)? Dzieki za odpowiedzi!

18. Data: 2003-03-16 09:08:11

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> więcej
> Weglowodany glownie - jak sie domyslam - na posilek potreningowy?

Trochę przed, trochę po. Lepiej mieć pełne magazyny glikogenu. Organizm w
czasie niedoboru tlenu może go wytwarzać z węglowodanów, zamieniając je na
tłuszcze.

Natomiast
> co z bialkiem? Czy Kwasniewski (niech bedzie, ze dr :)) podaje maksymalna
> ilosc bialka

Zdaje się, że w ostatnim numerze "Optymalnych" jest art. na temat żywienia
sportowców. Ja jednak jeszcze nie mam tego numeru.
Dieta optymalna zakłada spożywanie takiej ilości różnych składników
pożywienia jakie są potrzebne organizmowi. Jeżeli organizm się buduje, to
potrzebuje większej ilości białka. Nie sądzę, że będzie to więcej niż 1,5
g/kg m.n. Jeżeli jednak ćwiczeniami potrafisz spowodować, że więcej wbuduje,
to jedz więcej.

czy tez mozna go spozywac nieco wiecej (np. sam spozywam
okolo
> 2,5 - 3g/kgmc

To już wykraczasz poza zalecenia DO, a także poza potrzeby organizmu. Nie
stosujesz strategii dostarczania wg potrzeb, tylko strategię wymuszania.
Poprzez zwiększenie stężenia aminokwasów we krwi zmuszasz organizm do
syntezy większych ilości białek, czy to jest mu potrzebne, czy nie. Tak ja
to widzę. Nie jestem znawcą w tym temacie. Z tego co trochę poczytałem o
dietach i wynikach kulturystów wynika, że wysokim stężeniem aminokwasów we
krwi utrzymują wysoką masę mięśni. Jeżeli zmniejszają ilość białka w diecie,
to masa spada.
Ten nadmiar białka, ta metaboliczna tama, jest cały czas degradowana, grupy
aminowe są zamieniane na mocznik i wydalane przez nerki, a szkielety węglowe
zamianiane w większości na tłuszcz.
Przez jakiś czas organizm to wytrzymuje, ale w najlepszym wypadku powoduje
to szybsze starzenie się.

Pozdrawiam
Leszek

19. Data: 2003-03-17 15:28:43

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b4tph2$fue$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "wally" <w...@p...okay.pl> napisał w wiadomości

> Krystyne

Tak zwyczajowo się mówi o lekarzu. Zajrzyj do słownika wyrazów obcych.
A nawiasem mówiąc dla mnie osobiście - akurat Jan Kwaśniewski zasługuje
na naukowy tytuł doktora jak mało który inny doktor z przyznanym tytułem
naukowym.
Takich co mają kilka tytułów przed nazwiskiem jest całe mnóstwo w Polsce
i... często nic z tego dobrego dla społeczeństwa nie wynika.

Prawda jest jednak taka, ze
wyprowadza ludzi z bledu i nie prostuje tego "dr", dopisywanego mu przy
najrozniejszych okazjach (np. baner na stronie podczas dzisiejszego czata,

Wystarczy, że Ty wszędzie będziesz to prostował. Widocznie on ma lepsze
zajęcia, niż demetowanie wszelkich nieprawidłowości jakie o nim i jego
diecie ciągle się pisze i mówi. Masz czas i cierpliwość - to pisz i
dementuj.
Ludzie nazwali go doktorem i tak będą nadal się do niego zwracać,
Twoje protesty niczego nie zmienią, tak jak moje - że optymalni nie są
żadną sektą.

> [...]
zrobi
> nam wyklad pt. "kropka w skrotach wyrazow wystepujacych w przypadku innym

Sama się dziwiłam, że pisząc o doktorze Kwaśniewskim pisze się "dr."
Ja bym wszędzie pisała po prostu całe słowo 'doktor', we wszystkich innych
przypadkach również i niechby 'dr' bez kropki pozostał dla utytułowanych.
Ja jednak na to nie mam wpływu, więc nie do mnie ten protest,
panie mgr. inż. Cooler... : )
Nic prostszego - napisz protest do mgr. inż. T.K.

> [...]
> kropką, tymczasem mamy tu do czynienia z naduzyciem w postaci poslugiwania
> sie tytulem naukowym, ktorego sie nie uzyskalo.

No to nie pozostaje nic innego, tylko zgłosić to do prokuratora...

> [...]
> witryny internetowej prosimy kierować do pana mgr inż. Tomasza
> Kwaśniewskiego." :) Tomasz to syn Kwasniewskiego Jana.

No dobrze... a Ty może popchnąłeś naukę do przodu? Jeśli tak, to bardzo
proszę napisz nam co wniosłeś ciekawego do nauki i jaki pożytek ma
polska nauka z Twojego wykształcenia?
Oczywiście te uwagi z mojej strony nie są absolutnie ani złośliwe, ani nawet
ironiczne, ale skoro taki temat wywołujesz i nie możesz strawić tego 'dr' z
kropką, czy bez...

Pozdrawiam
Krystyna

P.S.
Co za żenująca dyskusja...
w moim odczuciu nawet poniżej mojego średniego poziomu...

20. Data: 2003-03-18 08:20:59

Temat: Re: Jak przyrzadzic soje? [OT]
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b54pkb$9u4$1@news.onet.pl...

> Tak zwyczajowo się mówi o lekarzu.

Potocznie. Wytlumacz mi zatem jedna rzecz: dlaczego wszedzie tam, gdzie
pojawia sie nazwisko Kwasniewskiego, stosuje sie potoczne okreslenie jego
profesji? Na czacie potocznie, na banerach potocznie, w gazetach potocznie,
na okladkach ksiazek potocznie, na oficjalnej stronie internetowej tez
potocznie. Rozumiem zwrot grzecznosciowy "panie doktorze", ale racje bytu ma
on w zasadzie jedynie w formie bezposredniej lub w przypadku popoludniowej
rozmowy przy kawie ("bylam wczoraj u doktora K., bardzo mily czlowiek"). Czy
Kwasniewski boi sie, ze gdyby napisano "lek. med. Jan Kwasniewski" to ludzie
pomysleliby, ze to ktos inny niz "dr Jan Kwasniewski"? Moim zdaniem jest to
nieczysty chwyt majacy na celu zwiekszenie swojego autorytetu w oczach
innych ludzi.

> [...]
> Takich co mają kilka tytułów przed nazwiskiem jest całe mnóstwo w Polsce
> i... często nic z tego dobrego dla społeczeństwa nie wynika.

Cale szczescie, ze to nie Ty decydujesz o nadawaniu tytulow naukowych.
Rozumiem tesknote za czasami Leonarda da Vinci, gdy nauke popychaly do
przodu na wielkie odleglosci pojedyncze, genialne umysly. Dzis wielkosc
zgromadzonej przez ludzkosc wiedzy dalece przerasta zdolnosci jej
przyswojenia przez pojedynczy mozg, a nauka posuwa sie do przodu dzieki
kolektywnej pracy dziesiatek czy setek tysiecy osob, ktore wymieniaja sie
zdobytymi informacjami i w ten sposob dokladaja swoje malutkie cegielki do
wspolnego gmachu wiedzy. Troche to grafomansko brzmi, ale jest chyba
zrozumiale.

> No dobrze... a Ty może popchnąłeś naukę do przodu? Jeśli tak, to bardzo
> proszę napisz nam co wniosłeś ciekawego do nauki i jaki pożytek ma
> polska nauka z Twojego wykształcenia?

Cos Ci sie, Krysiu, pomylilo. Ani "magister", ani "inzynier" nie sa tytulami
naukowymi, wiec nie bardzo rozumiem sens zadawania takiego pytania. Nic nia
poradze na to, ze "Pan mgr inz. Tomasz Kwasniewski" kojarzy mi sie
nieodmiennie z tabliczka na drzwiach docenta Furmana z filmu "Alternatywy
4".

[survival] sok marchwiowy i inne
cholesterol
[survival] MM Krakow
sałatka MM po raz drugi
Citrosept - uwaga na oszustów w Czechach!!!