Jak radzić sobie z kurą?

1. Data: 2005-06-09 10:29:41

Temat: Jak radzić sobie z kurą?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kura dojechała. Piękna, 2,8 kg, świeża, ach och.
Ponieważ przeznaczona była na rosół, musiałam cholerę poporcjować i tu
zaczął się problem. Nie wiem, czy ja mam tępe noże w kuchni, czy nie umiem
dobrze trafić, ale zajęło mi to chyba pół godziny. Wielkie to, ciężkie i ma
szalenie mocne kości. Że nie wspomnę o wnętrzu, które też trzeba było trochę
oczyścić - generalnie narobiłam się i mam nadzieję, że było warto.
Teraz będzie się bardzo bardzo powoli gotować, dorzucę jej włoszczyzny,
przypraw i liści selera. Potem się zobaczy.

A Wy macie jakieś dobre sposoby na porcjowanie takich potworów?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

2. Data: 2005-06-09 10:53:38

Temat: Re: Jak radzić sobie z kurą?
Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> A Wy macie jakieś dobre sposoby na porcjowanie takich potworów?

Zawsze na łączeniach kości.

> --
> Pozdrawiam, Ti`Ana
> "The girl loaded gun, went outside. No one has ever
seen her again..."

Pozdr/Emek

3. Data: 2005-06-09 10:54:02

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl>
> [...]
> umiem
> dobrze trafić, ale zajęło mi to chyba pół godziny. [...]

Tasak, nożyce do drobiu a jak nie pomaga to duży nóż i młotek.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-06-09 10:55:33

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 12:54:02 +0200, Waćpanna lub Waćpan *JerzyN*, w
wiadomości news:<news:d897e3$l6$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl>
>
> Tasak, nożyce do drobiu a jak nie pomaga to duży nóż i młotek.

No to chyba będę musiała się zaopatrzyć w takie nożyce, bo mój duży nóż
kuchenny po prostu już nie dawał rady i nie było łatwo nim manewrować.
Dzięki.

5. Data: 2005-06-09 10:56:53

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 12:53:38 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Emek*, w
wiadomości news:<news:d897d1$b0$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Zawsze na łączeniach kości.

A przerżnij się takiej kurze wielkiej do łączenia kości precyzyjnie ;)

6. Data: 2005-06-09 10:59:06

Od: "Piotr W. Zawadzki" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana wrote:

(...)
> A Wy macie jakieś dobre sposoby na porcjowanie takich potworów?

Czasami zastanawiam się, czy by w ogóle sobie odpuścić porcjowanie przed
gotowaniem, a dokonać tego dopiero po. A serio: tylko dobry nóż i
wprawna ręka (żeby trafiać nie w kości, lecz w chrzęści/stawy). Możesz
też spróbować dobrym sekatorem do drobiu.

PWZ

7. Data: 2005-06-09 11:05:00

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Jun 2005 12:59:06 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Piotr W.
Zawadzki*, w wiadomości news:<news:d897e3$2fd$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> wprawna ręka (żeby trafiać nie w kości, lecz w chrzęści/stawy). Możesz
> też spróbować dobrym sekatorem do drobiu.

No ale wtedy ile godzin musiała by się taka cała kura pykać... chyba cały
dzień :) A ja mam tylko pół, o 17 będzie głodna rodzina, do tego czasu kura
ma 4h na pykanie i zrobienie rosołu.

8. Data: 2005-06-09 11:15:07

Od: "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musisz pocwiczyc - to nie powinno sprawiac problemow.

Potrenuj na kurczakach :-)

9. Data: 2005-06-09 11:24:17

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 9 Jun 2005 13:15:07 +0200, Waćpanna lub Waćpan *plitkin*, w
wiadomości news:<news:d898lb$a9t$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Musisz pocwiczyc - to nie powinno sprawiac problemow.
>
> Potrenuj na kurczakach :-)

na kurczakach to umiem :) dopiero ta kura sprawiła mi trudność i dlatego
pytałam - wielkie to, dużo mięsa, a ja bez dobrego noża
i może ktoś ma jakiś dobry sposób - ja spróbuję na pewno z nożycami do
drobiu, bo będzie mi łatwiej tę kurę wtedy uchwycić jedną ręką i ciąć drugą,
a dzisiaj paskuda była silniejsza ode mnie chyba...

10. Data: 2005-06-09 11:39:51

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):

> A Wy macie jakieś dobre sposoby na porcjowanie takich potworów?

Ja mam. Zawsze proszę o to pana w sklepie :-)

Pozdrawiam
Ewa, z odwiecznym problemem tępych noży i braku sił nawet przy
porcjowaniu kurczaka, nie mówiąc już o kurze.

Krotony
gzik
fotografie wlasnych potraw...?
Brak mi słów