Jak rozmanżać thuje?

1. Data: 2007-04-06 14:11:09

Temat: Jak rozmanżać thuje?
Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zrobic żywopłot z żywotnika pospolitego. Niestety obsadzić muszę
120m. Chciałbym aby to był gęsty ok. 2m żywopłot i wymysliłem że posadzę je
co 50cm. Niestety nie stać mnie na kupno sadzonek nawet tych po 5zł. Wiec
chciałe rozmnożyć z gałęzi, gdzieś na grupie wyszukałem że tak można. Teraz
brat swój żywopłot podcinał i zasadziłem 40 gałązek. Najpierw w ukorzeniaczu
potem do ziemi. Polewam codzienniie od 2 tygodni ale co z tego wyjdzie to
nie wiem.

Chciałbym prosić o jakieś rady osobe które tak rozmnażały thuje. Czy powinny
być na słońcu czy może przyciemnione miejsce, jak duże powinny być gałązki?
Czy takie 10cm mogą być czy trzeba 30cm? Czy codziennie podlewać? A może
trzymać w wiaderku z wodą i puszczą korzenie?

2. Data: 2007-04-06 18:17:10

Temat: Re: Jak rozmanżać thuje?
Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

w wiaderku z wodą gałazki raczej zgniją. najlepeij byłoby wsadzić je do ziemi
z dużym udziałem piasku, a całość najlepeij przykryć folią i cieniować - a
więc nie w pełnym słońcu. teraz gałązkom nic się nie stanie na dworzu bo
jeszcze jest chłodno ale w lato słońce je wysuszy mimo codziennego podlewania.
przykrycie folią i wietrzenie zapobiegnie wysuszeniu przez słońce i wiatr. no
i trzeba czekać.......po kilku tygodniach może puszczą korzonki.

powodzenia.

3. Data: 2007-04-06 20:09:28

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> gałązki? Czy takie 10cm mogą być czy trzeba 30cm? Czy codziennie podlewać?
> A może trzymać w wiaderku z wodą i puszczą korzenie?

http://www.art-garden.com.pl/info/stos.html

http://iglaki.agrosan.pl/pank5.htm

Pozdrawiam
Leszek