Jak schłodzić szybko wino?

21. Data: 2006-05-10 11:21:02

Temat: Re: Jak schłodzić szybko wino?
Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
news:e3sf88$4nu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Co nie zmienia faktu, że jest to wino musujące.
> BTW, "[Na terenie UE] Zabrania się nawet używania jakichkolwiek
> określeń, sugerujących podobieństwo do prawdziwego szampana, np.
> umieszczania na etykiecie informacji, że wino zostało wyprodukowane
> metodą szampanizacji".

A na płyn do mycia włosów można mówć "szampon"? :-)

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

22. Data: 2006-05-10 15:41:44

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" napisał:

> A na płyn do mycia włosów można mówć "szampon"? :-)

Mówić tak, ale pisać tylko "shampoo" ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

23. Data: 2006-05-11 05:58:53

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kogo???????
Oj uogolnilas mialo byc :-)

> A bo wino musujące to dla mnie Sowietskoje igristoje albo inne takie.
> Albo np. Gran Festa.

Blad... szampan to tez nic innego jak wino musujace :-) yle ze produkowane
ze szczepow winogron z szampanii (i tamze produkowane)
Nazwa ta jest wlasnie dla tego gatunku wina musujacego zastrzezona (tak samo
jak nazwa koniak - coniack czy jakos tak...- nawet nie wiem jak sie to
poprawnie pisze... nie pijam heh)

24. Data: 2006-05-11 06:00:38

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Jesteś w błędzie akurat to jest robione metoda szampańską a nie nabijane
> gazem.

Nie nie jestem w bledzie (jesli to do mnie bylo)
Trzeba rozrozbnic wiona musujace od win... gazoanych (bo i takie sa na
rynku)
"normalnemu" zwyklemu szaraczkowi moze to sprawic niejaka trudnosc, ale da
sie :-) (pomimo uzywania dla obu nazwy szampan)

25. Data: 2006-05-11 06:03:05

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> [...]
> jak nazwa koniak - coniack czy jakos tak...- nawet nie wiem jak sie to

cognac

smacznego

Waldek

26. Data: 2006-05-11 06:08:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message news:e3ujqh$s81$1@polsl.pl...

> Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> Oj uogolnilas mialo byc :-)

Golnąć sobie i ogolić to wyrazy niebliskoznaczne, ale skojarzenia budzą...
;-P)))))))))

27. Data: 2006-05-11 06:15:54

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

(ciach)

> cognac
>
> smacznego

Dzieki wiedzialem ze gdzies tam trzeba "wsadzic" G... ale nie wiedzialem
gdzie ;)

28. Data: 2006-05-11 06:19:22

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Misiek schrieb:
> Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości
>
> (ciach)

> Dzieki wiedzialem ze gdzies tam trzeba "wsadzic" G... ale nie wiedzialem
> gdzie ;)

no ale jak wsadzisz tam duże G to smaczne już nie będzie ;-)

lecem do pracy

Waldek

29. Data: 2006-05-14 18:36:19

Od: Marzena Zasińska <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):
> Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
> Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.

Przetrenujemy :)
Mój patent to mrożone truskawki, najlepiej z Hortexu, do różowego wina,
najlepiej Cotes de Provence, chociaż różowe Carlo Rossi też nie jest złe. :)

Marzena

--
"Człowiek musi coś mówić, żeby nie wyjść z wprawy. Trzeba mieć sprawnie
funkcjonujące narządy głosowe, na wypadek, gdyby się miało coś naprawdę

30. Data: 2006-05-15 10:51:43

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena Zasińska napisał(a):
> Przetrenujemy :)
> Mój patent to mrożone truskawki, najlepiej z Hortexu, do różowego wina,
> najlepiej Cotes de Provence, chociaż różowe Carlo Rossi też nie jest
> złe. :)

Truskawki to jedynie do szampana, ale ten musi byc przynajmniej schłodzony.
pozdr. Jerzy

DLA NIEDOPIESZCZONYCH I GASTRONOMOW
Handelek.com
Sos orzechowy? - kuchnia tajska