Jak schować rurę od okapu?

1. Data: 2005-06-29 10:57:03

Temat: Jak schować rurę od okapu?
Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja kuchnia jest malutka i otwarta na pokoj. Mam w niej okap szufladowy i chce
aby byl podlaczony do wentylacji. Niestety komin jest na przeciwnej scianie niz
okap. Zostaje mi tylko pociagnac rure od okapu po gornych szafkach. I tu jest
problem - jak zamaskowac ta rure zeby sie za bardzo nie rzucala w oczy?
Myslalem juz zabudowie rury kawalkiem plyty meblowej z kolorze szafek,
ewentualnie o wstawieniu zamiast rury (tej takiej gietkiej metalowej) kanalu
metalowego (z kwadratem w przekroju) i pomalowaniu go pod kolor sciany. Nie
chcial bym robic w kuchni sufitu podwieszanego tylko aby schowac ta rure. Czy
macie pomysl na jakies inne rozwiazania? A moze linki do zdjec z jakimikolwiek
rozwiazaniami mojego problemu?

Pozdrawiam
the.one

--
Forum Legionowo:

2. Data: 2005-06-29 11:24:51

Temat: Re: Jak schować rurę od okapu?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości

> [...]
> sciany. Nie
> chcial bym robic w kuchni sufitu podwieszanego tylko aby schowac ta

Podstawowy sposób - zasłonić - już wymieniłeś. Nie musi być płytą
meblową, taka rura ułożona na dachu szafek nie będzie znów taka
widoczna, można tam nastawiać kwiatków, bibelotów czy co kto lubi albo
wręcz na górze szafki bardziej wystawiony cokół zrobić. Widziałem
gdzieś ładnie schowaną rurę idącą przez całą kuchnię: po prostu na
wprost na bezczela była puszczona pod sufitem z jednej strony kuchni
na drugą i zabudowana "starymi dechami" tworząc stylizowaną na
rustikal belkę z wmontowanymi pod spód halogenami.

Zamiast karbowanej rury spiro możesz użyć rur bardziej ozdobnych,
sprzedawane sa przez hipermarkety budowlane w dziale z wentylacją:
różnej długości odcinki proste + kolanka, trójniki itp. Są kwadratowe
w przekroju, 10x10cm i albo lakierowane (białe, czarne, brązowe i
takie a'la stary brąz) albo ze stali inox.
Jeszcze innym wyjściem będzie użycie płaskiej rury wentylacyjnej PCV
(do nabycia j.w., przekrój prostokątny, ale nie pamiętam wymiarów,
dość płaska jest), ta ułożona płasko na dachu szafek tez nie powinna
być widoczna.

J.

3. Data: 2005-07-01 21:02:34

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze innym wyjściem będzie użycie płaskiej rury wentylacyjnej PCV (do
> nabycia j.w., przekrój prostokątny, ale nie pamiętam wymiarów, dość płaska
> jest), ta ułożona płasko na dachu szafek tez nie powinna być widoczna.

Mniej więcej 5x25cm. Ja miałem podobny "problem.
Puściłem taki profil po suficie. Obudowałem płytą gips-karton,
wysuwając poza grubość szafek, wstawiłem halogeny.
Trochę kosztowne, ale wyszło super.

Pozdrawiam emarcin

4. Data: 2005-07-02 07:42:58

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> Mniej więcej 5x25cm. Ja miałem podobny "problem.
> Puściłem taki profil po suficie. Obudowałem płytą gips-karton,
> wysuwając poza grubość szafek, wstawiłem halogeny.
> Trochę kosztowne, ale wyszło super.

Nie rozumiem: "wysuwajac poza grubosc szafek" ??? Obudowales tylko ten kanal czy
zrobiles caly sufit podwieszany? Moglbys gdzies zapodac jakas fotke jesli masz
takie mozliwosci (najlepiej na email)?

the.one

--
Forum Legionowo: