Jak siać sasanki?

1. Data: 2006-06-06 20:18:41

Temat: Jak siać sasanki?
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
kupiłam nasiona różnych odmian sasanek i mam pytanie:kiedy i jak je
wysiewać,ponieważ na każdym opakowaniu jest inna informacja,np.na jednej
zaleca się stratyfikację nasion,na innej wysiew teraz,bez stratyfikacji,co
robić??

2. Data: 2006-06-06 21:40:19

Temat: Re: Jak siać sasanki?
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2006-06-06 21:44:00

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaleca się stratyfikację nasion,na innej wysiew teraz,bez stratyfikacji,co

Jeżeli wysiejesz teraz, będzie je stratyfikowała zima

Pozdrawiam, Barbara
P.S. przepraszam za pusty post, przycisnęło mi się :-(

4. Data: 2006-06-07 08:08:50

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Jun 2006 22:18:41 +0200, "Secretgarden"
<s...@t...pl> wrote:

> [...]
>zaleca się stratyfikację nasion,na innej wysiew teraz,bez stratyfikacji,co

W zasadzie co byś nie zrobiła, mała szansa że uzyskasz rośłiny.
Poszukaj w archiwum.
Posiej nasiona świeżo zebrane, stare raczej nie wzejdą.

Pozdrawiam,
Anka :-)

5. Data: 2006-06-08 06:23:48

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kowalska" napisała:

> W zasadzie co byś nie zrobiła, mała szansa że uzyskasz rośłiny.
> Poszukaj w archiwum.
> Posiej nasiona świeżo zebrane, stare raczej nie wzejdą.

A ja mam sasanki siane przez siebie z kupionych nasion - biale i fioletowe
;) Sialam o ile pamietam wczesna wiosna, stratyfikowalam w lodowce.
Wzchodzily bardzo nieregularnie, przez pare miesiecy. Ale w tym roku juz
kwitly ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

6. Data: 2006-06-08 07:55:22

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jun 2006 08:23:48 +0200, "Agnieszka Biernacka"
<a...@g...pl> wrote:

> [...]
>;) Sialam o ile pamietam wczesna wiosna, stratyfikowalam w lodowce.
>Wzchodzily bardzo nieregularnie, przez pare miesiecy. Ale w tym roku juz

O, ciekawe :-)
Ciekawe, komu jeszcze się udało.
Moje próby były nieudane, sasanki krótko zachowują żywotność
nasion. Nawet w ub. roku siałam (znowu) kupne i zebrane świeżo
nasiona dla porównania. Świeże wzeszły bez stratyfikacji, w roku
siewu, a kupnych nie widać, szkoda, bo ładny kolor na zdjęciu
miały :-)

Pozdrawiam,
Anka :-)

7. Data: 2006-06-08 12:24:04

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fllf82tmqsa55ac3ligik2f8jvo18cg6vm@4ax.com Anna
Kowalska <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> nasiona dla porównania. Świeże wzeszły bez stratyfikacji, w roku
> siewu, a kupnych nie widać, szkoda, bo ładny kolor na zdjęciu

Hejka. A mnie się udało ze sklepowej torebki nasion wysianych w doniczce
dwa lata temu. Rosną teraz takie piękne - ciemno, no właśnie różowe czy
czerwone? W każdym razie żona się nimi zachwyca i ma zamiar rozsadzić
wzdłuż trawniczka. :-) W tej chwili mają takie nasienne peruki i lada chwila
pewnie się wysieją. :-)
Pozdrawiam dyferencjalnie Ja...cki

8. Data: 2006-06-08 16:29:18

Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@n...pl> napisał(a):

W tej chwili mają takie nasienne peruki i lada chwila
> pewnie się wysieją. :-)
> Pozdrawiam dyferencjalnie Ja...cki

Hmmm... a myślisz, że mógłbyś kilka nasionek ukraść i przesłać do Opola??
Bardzo ładnie proszę.

Pozdrawiam serdecznie
Ania L.

9. Data: 2006-06-08 17:16:26

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Secretgarden <s...@t...pl> napisał(a):

> kupiłam nasiona różnych odmian sasanek i mam pytanie:kiedy i jak je
> wysiewać.

Sasanki ogrodowe można rozmnażać na dwa sposoby. Najczęściej stosowany
jest siew nasion zaraz po zbiorze, siewki wschodzą po miesiącu a młode
rośliny zakwitają po zimowym przechłodzeniu w następnym roku uprawy.

Ich kwiaty będą się różniły zarówno kształtem jak i kolorem od kwiatów
rośliny matecznej. By mieć pewność, że potomstwo będzie identyczne,
należy je rozmnażać wegetatywnie: najlepszym terminem dzielenia
rozrośniętych kęp jest wczesna wiosna lub jesień, natomiast sadzonki
z pąków wierzchołkowych najlepiej się ukorzeniają na przełomie września
i października.

Na temat sasanek mam sporo informacji, jeśli chcesz to Ci wyślę
wiadomość prywatną. Nie chcę Ci zapychać skrzynki bez pytania.

Jacek

10. Data: 2006-06-08 19:11:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e69j8u$omi$1@inews.gazeta.pl Użytkownik
<a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> Dirko <d...@n...pl> napisał(a):
>
> W tej chwili mają takie nasienne peruki i lada chwila
>
> Hmmm... a myślisz, że mógłbyś kilka nasionek ukraść i przesłać do
> Opola?? Bardzo ładnie proszę.

Hejka. Mam słabość do Ań. :-) Podaj namiary na adres:
X...@X...pl - wyrzucając iksy.
Pozdrawiam efemerycznie Ja...cki

Głupie pytanie o rzodkiewkę...
co robic z przekwitnietymi żonkilami, irysami
Co to sa GLEBY NAMARZLINOWE?
Lampy owadobojcze firmy Nortene (czy dobre?)
Konwalie poza sezonem