Konwalie poza sezonem

1. Data: 2006-06-06 12:24:29

Temat: Konwalie poza sezonem
Od: "look^" <l...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejo,

przegladalem archiwum grupy, ale jedyne co znalazlem to informacje
o tym, ze ktos z grupowiczów znalazl jakas kwiaciarnie nad
morzem, która sprowadzila mu bukiecik konwalii w zimie (niestety nie
napisal na grupe ani nazwy ani nr telefonu - a szkoda, byloby teraz
jak znalazl).
Pod koniec sierpnia bede mial potrzebe wreczenia bukiecika
konwalii (potem jeszcze w zimie). Czy ktos z Was zna
jakas kwiaciarnie, firme, sklep on-line, gdzie mozna kupic te
kwiaty poza majem? Moze byc za granica, byleby mozna zaplacic
karta i dostarczali do Polski :-)
Pare tygodni temu napisalem maila do Poczty Kwiatowej oraz
Euroflorist ale zadna z tych firm nie odpisala.

z góry bardzo dziekuje,
look^

2. Data: 2006-06-06 15:08:19

Temat: Re: Konwalie poza sezonem
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

>Pod koniec sierpnia bede mial potrzebe wreczenia bukiecika
>konwalii (potem jeszcze w zimie). Czy ktos z Was zna

Lepiej zmien sobie babe na mniej kaprysna.

Elfir

3. Data: 2006-06-06 20:16:10

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Dobrze , że nie musisz szukać poziomek w styczniu - jak to w
którejś bajce :-)))))))))))))))
Podejrzewam jednak , że nie masz innego wyjścia , jak wykopać
trochę kłączy konwalii i poczytać o pędzeniu zimą np. cykorii ,
hiacyntów itp. , no a potem działać analogicznie . To może być to
!
Swoją drogą podziwiam Twoją determinację i życzę powodzenia .
A baby nie zmieniaj , widocznie warta jest Twego zachodu :-)

4. Data: 2006-06-06 21:34:57

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik i...@w...pl napisał:

> Podejrzewam jednak , że nie masz innego wyjścia , jak wykopać
> trochę kłączy konwalii i poczytać o pędzeniu zimą

np.Izabela Kijańska:"rośliny ozdobne w mieszkaniu i na balkonie", mam
wydanie VII z 1971 roku :-)

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2006-06-07 01:10:46

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz napisał(a):
> np.Izabela Kijańska:"rośliny ozdobne w mieszkaniu i na balkonie", mam
> wydanie VII z 1971 roku :-)
Otóż to , otóż to !

6. Data: 2006-06-07 09:50:15

Od: "look^" <l...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir Dar'n'Ytta wrote:

> Lepiej zmien sobie babe na mniej kaprysna.

To raczej nie wchodzi w gre :-))
A juz serio - czy naprawde nie ma innej opcji oprocz samodzielnego
wyhodowania sobiei w doniczce?

pozdrawiam zmartwiony,
look^

7. Data: 2006-06-08 11:30:31

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

look^ napisał(a):

> To raczej nie wchodzi w gre :-))
> A juz serio - czy naprawde nie ma innej opcji oprocz samodzielnego
> wyhodowania sobiei w doniczce?

To proste, wykop teraz co najmniej dwuletnie kłącza, włóż na co najmniej
2 tygodnie
do zamrażalnika [temp. maks ok. minus 4-5*C] potem przełóż do komory
warzywnej tj. 0*C a na 1,5 mies. przed wręczeniem wsadź do gleby. Jak
się będą spóźniać z kwitnieniem poddajesz ciepłej kąpieli.
Z takich kwiatów to dopiero dziewczyna będzie zadowolona.
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-06-08 12:45:37

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):
> [...]
> warzywnej tj. 0*C a na 1,5 mies. przed wręczeniem wsadź do gleby. Jak
> się będą spóźniać z kwitnieniem poddajesz ciepłej kąpieli.

Temat jest tak frapujący , że zapragnęłam spróbować - może
podpowiem mojemu mężowi ? Mógłbyś dokładniej wyjaśnić , na ile
przed wręczeniem kwiatów należy wysadzić kłącza i o co chodzi z
tą ciepłą ( jak ciepłą ? ) kąpielą ??? Ja też chcę konwalie w
styczniu ! Ja też ! ;-))))
Aleście narobili ! Wszystkie panie w Polsce , aby nie być zgubionymi
, zaraz popędzą swych lubych do hodowli styczniowych konwalii .
Krokodyl przy tym to betka :-)))))))))

9. Data: 2006-06-08 13:12:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> To proste, wykop teraz co najmniej dwuletnie kłącza, włóż na co najmniej
> 2 tygodnie
> do zamrażalnika [temp. maks ok. minus 4-5*C] [ciach reszta receptury]

Z liśćmi czy oberwać? przecież do jasnej....należałoby chyba przedtem poddać
rośliny naturalnemu zakończeniu wegetacji odpowiadającemu jesieni? Jerzy -
ja bardzo proszę, zrób_to_sam i powieś potem zdjęcie kwiatów. Bo inaczej
będę uparcie twierdzić, że produkujesz bzdury!

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-06-08 13:40:26

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e697se$ihv$1@nemesis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> Jerzy - ja bardzo proszę, zrób_to_sam i
> powieś potem zdjęcie kwiatów. Bo inaczej będę uparcie twierdzić, że
> produkujesz bzdury!

Hejka. Widzisz Jerzy, jak się traktuje prozelitów? :-(
Pozdrawiam prosekwująco Ja...cki

atinidia
Sandevilla
Kret