Jak sie obraca omlet?

1. Data: 2009-01-31 17:01:12

Temat: Jak sie obraca omlet?
Od: topek <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patelnia 30cm (+/-)
Omlet z jajek 4. Grubosc jaka wychodzi to okolo 1cm
Czym/jak sie obraca taki omlet?
U mnie przy KAZDEJ probie obrotu zlozy mi sie, pozagina ulamie :-/

Wizualizuje sobie takie ogromne "nozyce" Plaskie na koncach i duze jak
dno patelni te konce i bez problemu obracam. Jestt cos takiego?
Z nalesnikami jakos sobie daje rade ale tez roznie bywa :)

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<---napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych--->

2. Data: 2009-01-31 17:47:18

Temat: Re: Jak sie obraca omlet?
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:

> Czym/jak sie obraca taki omlet?

Łopatką teflonową, dużą.
> U mnie przy KAZDEJ probie obrotu zlozy mi sie, pozagina ulamie :-/

W takim przypadku szybko rozprostuj, nic złego się mu nie stanie.

> Wizualizuje sobie takie ogromne "nozyce" Plaskie na koncach i duze jak
> dno patelni te konce i bez problemu obracam. Jestt cos takiego?

A może dwie łopatki równocześnie z dwóch stron?
--
BBjk

3. Data: 2009-01-31 17:54:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Jan 2009 18:01:12 +0100, topek napisał(a):

> Patelnia 30cm (+/-)
> Omlet z jajek 4. Grubosc jaka wychodzi to okolo 1cm
> Czym/jak sie obraca taki omlet?
> U mnie przy KAZDEJ probie obrotu zlozy mi sie, pozagina ulamie :-/

Można na drugą rozgrzaną patelnię przerzucić, jeśli się boisz manewrów z
obracaniem na tej samej. Warto mieć przynajmniej dwie bliźniacze patelnie z
różnych względów.

4. Data: 2009-01-31 18:09:09

Od: vcore <mail*TNIJ*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:
> [...]
> dno patelni te konce i bez problemu obracam. Jestt cos takiego?
> Z nalesnikami jakos sobie daje rade ale tez roznie bywa :)

Jeśli masz głeboką patelnie to moze byc ciężko, ja omletów czesto nie
robie ale radze sobie w taki sposob, najpierw zsunac omlet na talerz a
pozniej z talerza na patelnie, mozna tez tak jak juz omlet lezy na
talerzu to polozyc na niego patelnie i obrocic razem pozniej zdjąc
talerz, prymitywne ale dziala :D

--
_ _ ___ ___ ___ ___
\_/|___|___|_| |___| mail[at]vcore.pl

5. Data: 2009-01-31 19:05:33

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "topek" <topek-s*amerzy-to-mendy-je-PiPi-ne@post.pl> napisał w
wiadomości news:498483e0$1@news.home.net.pl...
> Patelnia 30cm (+/-)
> Omlet z jajek 4. Grubosc jaka wychodzi to okolo 1cm
> Czym/jak sie obraca taki omlet?

Omleta sie nie obraca. Jeśli zbyt dużo jest rzadkiego
to sie lekko podważa brzeg żeby tam spłynęło.
Wierzch omleta ma być ledwie, ledwie ścięty i takiego
__zsuwa__ sie z pateli na talerz i dopiero tu po ewentualnym
dodaniu nadzienia składa na pół.

6. Data: 2009-01-31 20:07:42

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Wierzch omleta ma być ledwie, ledwie ścięty i takiego
> __zsuwa__ sie z pateli na talerz i dopiero tu po ewentualnym

Omlet to raczej nie kotlet. Chyba omletu.

Feah

7. Data: 2009-01-31 22:43:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Jan 2009 21:07:42 +0100, Feahisim napisał(a):

> Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> Omlet to raczej nie kotlet. Chyba omletu.

Masz rację.

Kiedyś mój mąż został w towarzystwie pouczony, że się nie mówi "dęba" (raz
mu się zdarzyło i to żartem), lecz "dębu".
Natychmiast odpalił Pouczającemu (refleks to on ma): "No dobra, jak jesteś
taki mądry, to jak powinno się powiedziec - koń stanął dęba, czuy dębu???"
Zupełna konsternacja - na chwilę. To było super wrażenie, szkoda, że
zdjęcia miny Pouczającego nie zrobiłam.
:-DDD

8. Data: 2009-02-01 18:22:41

Od: Hants <hants@CUT_ITvp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> taki mądry, to jak powinno się powiedziec - koń stanął dęba, czuy dębu???"
> Zupełna konsternacja - na chwilę. To było super wrażenie, szkoda, że
natomiast są zdjęcia jak tfuj monrz ruha psa jak sra

óóó

Degustacja
Jak pomysle o kanapkach z serem/szynka to mam odruch wymitony
Durnie....
No to ryba...
Thai style