Jak się używa wanilię?

1. Data: 2001-07-02 11:07:26

Temat: Jak się używa wanilię?
Od: "Beve" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy mam laskę wanilii i chciałbym ją dodać do ciasta. Czy mam ją jakoś
rozdrobnić (zmielić?? w czym?) i czy całą czy rozciąć i wziąć tylko ze
środka?

1. Data: 2001-07-02 14:22:16

Temat: Re: Jak się używa wanilię?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Jul 2001 13:07:26 +0200, "Beve" <b...@w...pl> wrote:

>To znaczy mam laskę wanilii i chciałbym ją dodać do ciasta. Czy mam ją jakoś
>rozdrobnić (zmielić?? w czym?) i czy całą czy rozciąć i wziąć tylko ze
>środka?

Jesli doraznie, to wygrzebac to ze srodka (naciac wzdluz i nozem
przeciagnac wedle tego wzdluza i wyjac czarne zlepione kropki).
Jesli dlugofalowo to wlozyc do sloika z cukrem pudrem/cukrem i
zrobic sobie cukier waniliowy...albo pogotowac w mleku i potem
zrobic sobie mleczny deser na przyklad.

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-02 14:32:06

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy mam laskę wanilii i chciałbym ją dodać do ciasta. Czy mam ją jakoś
> rozdrobnić (zmielić?? w czym?) i czy całą czy rozciąć i wziąć tylko ze
> środka?

naciąć wzdłuż i wyskrobać nożem wnętrzności. Jak potrzebujesz
mleczko/śmietanę waniliową, to moszesz najpierw wyskrobać a potem tą
skórkę też wrzucić do mleka (jak na ciepło). Potem wyjąć.

Waldek

1. Data: 2001-07-02 15:19:08

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Wloz caly straczek do sloika z cukrem, zakrec szczelnie i poczekaj pare
tygodni - tak sie robi domowy prawdziwy cukier waniliowy. W miare zuzywania
cukru, dosypuj. Starczy na bardzo dlugo. Do deserow ktore wymagaja np
gotowanego mleka, zagotuj mleko z kawalkami wanilii, potem wanilie wyjmij.
Samej wanilii sie nie je, tylko zapach (jak to abstrakcyjnie brzmi :-) )
Slyszalam gdzies, ze mozna laske wanilii rozdrobnic w mozdzierzu, ale nie
jestem pewna...

Ania

1. Data: 2001-07-02 18:13:46

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Sheridan wrote:

> [...]
> Slyszalam gdzies, ze mozna laske wanilii rozdrobnic w mozdzierzu, ale nie

Tylko nasiona wanilii sa jadane. Jesli uzywa sie jej w przepisie, gdzie
jest mleko, lub smietanka, nalezy wlozyc wanilie do mleka, podgrzac,
nastepnie rozciac wzdluz z zawiasem i wyskrobac nasiona, i dodac je do
mleka. Te charakterystyczne czarne kropeczki swiadcza o tym, ze uzywales
prawdziwej wanilii, a nie ekstraktu czy czegos sztucznego. Po
wyskrobaniu nasion nalezy laske wanilii wytrzec sciereczka do sucha i
wsadzic do sloika z cukrem. Mozna tez wyskrobac nasiona na zimno, do
deseru, ktory nie uzywa mleka, ale jest trudniej, bo wanilia jest sztywna.
Wanilia to strak orchidei.
Magdalena Bassett

help - fondue !!!
Akcent meksykański