Jak sklarowac porterowke?

1. Data: 2005-03-10 13:51:58

Temat: Jak sklarowac porterowke?
Od: barney <"barney[WON]"@adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W jaki sposob moge sklarowac (tak to sie chyba mowi) porterowke?
Jest ona troche metna, na dnie jest osad. Zawsze taka byla ale teraz
postanowilem ze zrobie klarowna i przefiltrowalem przez papierowy filtr
do kawy, i nic, jest taka sama jak przedtem. Probowalem tez z wata ale
efekt ten sam.
Nie bede juz tak przelewal bo mi wszystko wsiaknie w filtry ;)
Macie moze jakis sposob, bede wdzieczny za pomoc.

barney

Masz wieksza szanse wygrac na loterii jesli kupisz los - Forrest Gump

1. Data: 2005-03-10 14:20:57

Temat: Re: Jak sklarowac porterowke?
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

barney schrieb:
> [...]
> Nie bede juz tak przelewal bo mi wszystko wsiaknie w filtry ;)
> Macie moze jakis sposob, bede wdzieczny za pomoc.

Szczerze mowiac nigdy nie klarowalem nalewek. Taki jestem cierpliwy.
Zwykle tez wystarczy filtrowanie. Moze rozpusc w porterowce troche
pokruszonego wegla drzewnego, dstaw na kilka dni i dopiero potem
przefiltruj raz jeszcze. Nie wiem jak jest np. ze swiezym mlekiem,
zelatyna, tanina, bialkiem kurzym czy .... morskim piaskiem. Tym mozna
wina klarowac ale czy da sie tez nalewke? Moze sprobuj na malej ilosc.
Ale zacznij od wegla drzewnego. Nie powinno zaszkodzic.

Irek

1. Data: 2005-03-10 14:29:56

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

barney napisał(a):
> [...]
> Nie bede juz tak przelewal bo mi wszystko wsiaknie w filtry ;)
> Macie moze jakis sposob, bede wdzieczny za pomoc.

napisz jak ja robiles...
Jerzy

1. Data: 2005-03-10 14:43:12

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barney" <"barney[WON]"@adres.pl>
> Witam
> W jaki sposob moge sklarowac (tak to sie chyba mowi) porterowke?
[...]

Zacznij od lekkiego zmrożenia i powolnego rozmrożenia.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-10 15:03:11

Od: barney <"barney[WON]"@adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Kozłowski wrote:

> napisz jak ja robiles...

Chyba klasycznie, litr spirytusu, litr portera (EB), pol szklanki cukru,
czasami waniliowy (teraz nie dalem).
Porter grzeje, rozpuszczam cukier, studze, ostroznie spirytus i na
tydzien do sloika, jak osad osiadzie to ...
No i wlasnie, do tej pory zlewalem a teraz wymyslilem ze przefiltruje.
Dodam ze nad osadem plyn jest klarowny.
Nie wszyscy sa w stanie wytrzymac ale ja po rozlaniu do butelek czekam
jeszcze ok. pol roku.

1. Data: 2005-03-10 15:23:27

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barney" <"barney[WON]"@adres.pl>
> Chyba klasycznie, litr spirytusu, litr portera (EB), [...]

To jakiej mocy ten spirytus? Siekierę robisz?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-10 15:31:39

Od: barney <"barney[WON]"@adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Użytkownik "barney" <"barney[WON]"@adres.pl>

> To jakiej mocy ten spirytus? Siekierę robisz?

No nie powiem, slabe nie jest ;)
Ale pije sie swietnie, probowalem kilku modyfikacji (z piwem + porter, z
kawa i jeszcze jakies) ale ta wersja najbardziej mi odpowiada.
Nawet moja zona czasami wypije kieliszek wiec na pewno nie gryzie w
gardlo jak "czysciocha" (Finlandii nie licze) ;)

1. Data: 2005-03-10 16:12:15

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozdrawiam
> barney
>
> Masz wieksza szanse wygrac na loterii jesli kupisz los - Forrest Gump
Spirytus ze sklepu? Tomek

1. Data: 2005-03-10 16:12:16

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-03-10 16:13:10

Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-03-10, barney wrote:
> [...]
> Porter grzeje, rozpuszczam cukier, studze, ostroznie spirytus i na
> tydzien do sloika, jak osad osiadzie to ...

Przepraszam ale wlasnie odezwaala sie dusza studencka - na tydzien do sloika??
U nas dluzej niz 3 godzinki nie ustala po zrobieniu.

A co do cukru - to glownie waniliowy
Z kawa bede musial sprobowac

Trociu

--
Plain-text over all!!!

zmywarka Electrolux ESF 4150
jak uniknąć puszenia?
Witam...może nowa wersja ziemniaków(może było-to przepraszam)
co i jak na parze?
naczynia żaroodporne