Re: Jak sobie radzicie z trollami?

Subject: Re: Jak sobie radzicie z trollami?
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: CookieM <t...@d...not.spam>
Date: Mon, 19 Feb 2018 21:41:01 +0100

W dniu 19.02.2018 o 21:21, z...@g...com pisze:
> Według mnie tyko moderacja rozwiązuje problem. A tak przy okazji też obserwuje
zjawisko niszczenia wszystkich autorytetów poprzez trolli.

Czytałem kiedyś artykuł o kulisach powstania społeczności skupionej
wokół strony 4chan, uchodzącej za prowadzoną przez trolli. Autor
przyznał się, że kiedyś należał do nich ale po tym, jak strona
przerodziła się centrum trollowaia, dał sobie spokój. Stwierdził
jednocześnie, że te trolle są całkowicie świadome ,,przechlapania"
swojego życia ale postanowiły jechać z fasonem autostradą do piekła,
niczym słynni ,,Hell Angels". Czasami kreują siebie właśnie na takich
anarchistów, nie uznających żadnych autorytetów. W rzeczywistości to
kompletni nihiliści: chcą widzieć, jak świat się pali (jak to pięknie
ujął kiedyś _pinokio_) mając w duchu satysfakcję, że się do tego
przyczynili. Nie interesuje mnie, czy ta strona będzie moderowana czy
nie, jak powiedziałem, *jest martwa:* oprócz bandy pacynek, którymi
kieruje moim zdaniem jedna osoba i ,,nawiedzonego" LeoTara, nikogo tu nie ma.