Re: Jak to jest??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

From: "Chiron" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jak to jest??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Date: Sat, 20 Jul 2013 11:28:01 +0200
<4...@4...net> <ks6si9$3e0$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<ks6tbe$4l5$1@news.icm.edu.pl>
<51e6fb29$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<ks83q6$j6r$1@news.icm.edu.pl> <ks88ae$v2r$1@node2.news.atman.pl>
<ks8aiq$km$1@news.icm.edu.pl>
<51e7b72c$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
<ks8enc$9ej$1@news.icm.edu.pl> <ks8qej$h3a$1@node2.news.atman.pl>
<ks8quf$1d2$2@news.icm.edu.pl> <ks9d40$k7k$1@node1.news.atman.pl>
<2a1hgq2avk1o.rns6k6cgmnm1$.dlg@40tude.net>
<ks9ic4$pqv$1@node1.news.atman.pl> <ksc65i$pa8$3@node2.news.atman.pl>
<ksc6t1$qae$1@node2.news.atman.pl> <ksdjv9$t9i$1@node1.news.atman.pl>

Użytkownik "Sara" <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:ksdjv9$t9i$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2013-07-19 22:17, Chiron pisze:
> Jeśli chcesz- możemy
>
> To popiszmy. Zacznijmy od tego, że opowiesz o swoich wrażeniach ze
> Szwecji: gdzie byłeś, jak długo i jakie zaobserwowałeś oznaki
> zdegenerowania? Interesują mnie Twoje osobiste doświadczenia, a nie jakieś
> linki z internetu.
>
> Mieszkałam kilka tygodni w Sztokholmie i kilka na prowincji, zarówno tam i
> tam mieszkańcy są zintegrowani, ludzie życzliwi, uczynni, a nade wszystko
> niesłychanie uczciwi - zostawisz rower na kilka godzin na ulicy, stoi, nie
> [...]
Nie byłem- choć mam tam rodzinę. Używasz argumentów, które są typową
erystyką. Nie odnosisz się do tego, co podałem- tylko dezawuujesz to tym, że
ja tam nie byłem.
Wiem, jest czysto i schludnie. Jednak pozorny efekt- ten sam (niby)- można
uzyskać traktując ludzi jako wolne, odpowiedzialne istoty- z wszelkimi tego
konsekwencjami. I wolne, świadome jednostki np nie będą kraść ani śmiecić-
bo to rozumieją: np nie ukradnę auta, bo złamię zasady. Jednak można też
wytresować ludzi- jak psy Pawłowa- i też nie będą kraść i śmiecić- bo są
bezmózgimi pieskami

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron