Jak to jest z miodem?

11. Data: 2005-11-28 07:58:45

Temat: Re: Jak to jest z miodem?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak napisał(a):
> Znaczy zawsze ubiegloroczne kupujesz? Swiezy miod pod koniec lata po
> prostu ma obowiazek byc plynny - scukrzy sie dopiero za pare miesiecy.

O jakim miodzie piszesz?
Niektóre miody scukrzają sie po 3-4 tyg. a inne po paru miesiacach.
pozdr. Jerzy

12. Data: 2005-11-28 11:51:11

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
Dariusz K. Ladziak napisał(a):
> [...]

O jakim miodzie piszesz?
Niektóre miody scukrzają sie po 3-4 tyg. a inne po paru miesiacach.

Właśnie, tak jak pisałam, zależy to od zawartości glukozy.
Pozdrawiam, Agata (aha, miody się nie scukrzają, tylko krystlizują,
strasznie nas na zajęciach z pszczelnictwa gonili za "scukrzanie" ;) )

13. Data: 2005-11-28 13:20:43

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> A co sądzicie o tym miodzie, jest biały jak smalec. Co rok kupuję go od
> znajomego pszczelarza ( duży słoik 0.9 L za 17zł ). Interesuje mnie Wasze
> zdanie na temat miodu rzepakowego. Za 2 tygodnie jadę po ten miód i jeśli
> ktoś chętny ze Szczecina to proszę o kontakt, przywiozę.

uwielbiam, smak dziecinstwa.
wydaje sie taki tlusty wrecz :D

pzdr
marta
http://lilypie.com/baby3/030327/3/4/1/+0

14. Data: 2005-11-28 15:42:14

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> O jakim miodzie piszesz?
> Niektóre miody scukrzają sie po 3-4 tyg. a inne po paru miesiacach.
>
> Właśnie, tak jak pisałam, zależy to od zawartości glukozy.

Ni tam droga pani, raz to to z czego nektar pochodził czyli jaka gęstość
ma patoka, i tak najszybciej krystalizuje rzepakowy, z ognichy, i w
ogóle z roslin krzyżowych, potem gryczany i dalej nie pamietam ale już
tu było na ten temat więc google odpowiedzą.
Dwa to temperatura w jakiej przechowujesz ma bardzo istotne znaczenie,
jeśli robisz to w 16-18*C to na bank ci ulegnie krystalizacji, jeśli
wstawisz do lodówki to dłuzej bedzie płynny a w temp. pow. 41*C
kryształy zanikaja i miód wraca do postaci patoki.

> Pozdrawiam, Agata (aha, miody się nie scukrzają, tylko krystlizują,
> strasznie nas na zajęciach z pszczelnictwa gonili za "scukrzanie" ;) )

I słusznie zresztą, albowiem cukrzenie sugeruje zamiane miodu w cukier,
co jest w ogóle niemozliwe gdyż skład chemiczny miodu nie ulega zmianie
a jedynie zmienia sie jego fizyczna postać.
pozdr. Jerzy

15. Data: 2005-11-28 15:51:44

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wstawisz do lodówki to dłuzej bedzie płynny a w temp. pow. 41*C
kryształy zanikaja i miód wraca do postaci patoki.

Jednak głównym czynnikiem jest zawartość glukozy, miód fruktozowy
krystalizuje bardzo wolno, nawet w niskiej temperaturze :)
Pozdrawiam, Agata

16. Data: 2005-11-28 16:13:18

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> Jednak głównym czynnikiem jest zawartość glukozy, miód fruktozowy
> krystalizuje bardzo wolno, nawet w niskiej temperaturze :)

A widziała wać pani miody w połowie płynne a w połowie wykrystalizowane?
No to czemu one tak i jak zapobiegac?
;-)
pozdr. Jerzy

17. Data: 2005-11-28 16:19:53

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> [...]
> krystalizuje bardzo wolno, nawet w niskiej temperaturze :)

A widziała wać pani miody w połowie płynne a w połowie wykrystalizowane?

Widziała, nierównomierny rozkład obu cukrów. A po co zapobiegać? Zawsze
można delikatnie podgrzać, wtedy wróci do stanu płynnego.
Pozdrawiam, Agata

18. Data: 2005-11-28 16:22:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> Widziała, nierównomierny rozkład obu cukrów. A po co zapobiegać? Zawsze
> można delikatnie podgrzać, wtedy wróci do stanu płynnego.

Eeeee tam podgrzewac, obracać co dwa dni do góry nogami.
pozdr. Jerzy

19. Data: 2005-11-29 00:51:02

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Nov 2005 08:58:45 +0100, JerzyN
<0...@m...pl> wrote:

>Dariusz K. Ladziak napisa=B3(a):
>
>O jakim miodzie piszesz?

Jak troche wyzej - o np. gryczanym. Swiezy byc musi zeby byl plynny...
Albo oczywiscie przegrzany badz falszowany.
--
Darek

20. Data: 2005-11-29 21:35:07

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak napisał(a):
> Jak troche wyzej - o np. gryczanym. Swiezy byc musi zeby byl plynny...
> Albo oczywiscie przegrzany badz falszowany.

Wystarczy temp. pokojowa i 4-6 tyg aby krystalizował.
pozdr. jerzy

Jak zaparzyc cynamon?
fajny przepis na lasagne
awokado co mozna z niego przyrządzic?