Jak to jest z tymi zmywarkami?

1. Data: 2005-02-17 11:16:57

Temat: Jak to jest z tymi zmywarkami?
Od: "news.tpi.pl" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Podstawowym przeznaczeniem zmywarki jest zmycie naczyń, garów.
A mimo to, o zakupie decydują czesto dodatki, bajery, a może przydatne
funkcje.Pomijając firmy (włoskie awaryjne, BSH niezawodne)

1. Wymiennik ciepła. Ponoć dzięki niemu zmywarka jest oszczędniejsza. Czy
oszczędniejsza od zmywarki bez wymiennika?
Przecież wg. specyfikacji , np. zmywarek Bosh, czy z wymiennikiem, czy bez,
zuzywa tyle samo wody i energii.
Rozumiem, że dzięki wymiennikowi cykl przebiega nieco szybciej, i to jest na
plus. Ale czy warty dopłaty 1/3 ceny zmywarki.
2. Program Eco 50 stopni. - do czego to? Chwyt marketingowy?. Z opinii na
grupie wynika, że i tak nikt tego nie stosuje...czy to za niska temperatura
do zmywania? To za przeproszeniem po co ta funkcja? Żeby wykazać mniejsze
zużycie wody i energii przy programuie, jakiego się nie stosuje?
3. System ochrony szkła GlassProtection. Czy bez niego schodzą wzorki z
talerzy? Czy to oznacza, że jak kupię zmywarę poniżej 3500zł to poniszczy mi
naczynia? To jakiś bezsens!
4. Program do garów 70stopni. W asortymencie Boscha ma go mniej niż połowa
zmywarek. Czy więc w innej temp. garnki się nie domyją? Na zmywarkach nie
posiadajacych programu 70st jest rysunek przedstawiający garnek i talerze
(przy temp. 65st, lub auto 55-65st) i pomimo, że to nie 70st, to z rysunku
wynika, że gary jednak domyje.
5. Wyświetlacz czasu do końca cyklu - to moim zdaniem może się przydać.
6. Dodatkowe koszyki na sztućce itp..Czy oznacza to, że standardowe
wyposażenie nie pozwala tego domyć?

Jeśli tylko zmywarki wyposażone w te bajery pozwalają na bezawaryjne domycie
naczyń, to jaki sens ma oferta zmywarek nie posiadających tych "cennych"
funkcji i wyposażenia? A jeśli nie ma to wpływy na efektywność zmywarki, to
po co przepłacać?

Kupiłem zmywarkę Boscha 45M05Eu za 2299 w Saturnie...zmywarka ta z
powyższych funkcji ma jednynie wskaźnik czasu do końca cyklu...czy zatem po
kilku myciach z talerzy zejdą wzory, szklanki i kieliszki poszczerbią się a
gary bedą miały powłokę tłuszczu i spalenizny?

2. Data: 2005-02-17 11:41:31

Temat: Re: Jak to jest z tymi zmywarkami?
Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <p...@a...pl> napisał w wiadomości

Nadmieniam iz jestem poczatkujacym userem zmywarki

> stosuje? 3. System ochrony szkła GlassProtection. Czy bez niego schodzą
> wzorki z talerzy? Czy to oznacza, że jak kupię zmywarę poniżej 3500zł to
> poniszczy mi naczynia? To jakiś bezsens!

Nie wiem, czy te systemy cos daja, ale moja zmywarka go nie ma. Oraz nie
dodaje zadnych preparatów. W kazdym razie z moich ulubionych kufli po kilku
praniach zeszły napisy. A były to firmowe malunki a nie mazakiem czynione.

Po 3 latach uzytkownia zmywarki bez dodawania srodkow ochronnych szklanki u
brat wygladaja troche tak - jakby ktos je poprzecierał drobnym papierem
sciernym

> [...]
> posiadajacych programu 70st jest rysunek przedstawiający garnek i talerze

ja mam boscha z 3ma programami bosch srv33A13 i zmywa mi wszystko ok. Raczej
zastrzezenia mam co do suszenia - na dnach szklanek gromadzi sie woda i nie
odparowuje. Ale moze tak to juz musi byc

> "cennych" funkcji i wyposażenia? A jeśli nie ma to wpływy na efektywność
> zmywarki, to po co przepłacać?

mysle ze ze zmywarki najprostrzej za 999 tez bedziesz zadowolony. Ale zawsze
chce sie cos lepszego - i na tym to polega

> [...]
> po kilku myciach z talerzy zejdą wzory, szklanki i kieliszki poszczerbią
> się a gary bedą miały powłokę tłuszczu i spalenizny?

Jesli masz neiodpowiednie sztusce czy talerze to juz po jednym praniu mozesz
sie spodziewać destrukcji.

Moje sztućce z DUKA po jednym praniu nadaja sie na smietnik. POjde je
zareklamowac - nigdzie nei bylo info o tym ze nie nadaja sie do zmywarki

3. Data: 2005-02-17 12:31:27

Od: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 17 Feb 2005 12:16:57 +0100, "news.tpi.pl" <p...@a...pl>
pisze:

>Podstawowym przeznaczeniem zmywarki jest zmycie naczyń, garów.

Teoretycznie tak :-)

> [...]
>do zmywania? To za przeproszeniem po co ta funkcja? Żeby wykazać mniejsze
>zużycie wody i energii przy programuie, jakiego się nie stosuje?

Dokładnie tak. Różne organizacje konsumenckie często robią
porównania produktów w formie tabel. W jednym rzędzie/kolumnie
są poszczególne modele, w drugim rozmaite funkcje. Jak funkcja
jest - kropa, jak nie ma - zero. Pewnie część konsumentów
wybiera towar na zasadzie - im więcej krop - tym lepiej.

A inni patrzyliby zdegustowani: "cooooo, nie ma funkcji eco???
Nieeee, nie kupujemy taiej nieekologicznej zmywarki".

Mam funkcję eco. Dzięki niej wszystko to, co jest w zmywarce
wymaga ponownego umycia (z wyjątkiem rzeczy, które byłyby czyste
po spłukaniu pod zimnym kranem). Dzięki temu, po użyciu programu
Eco myjemy te same rzeczy dwa razy, dzięki czemu do śrdowiska
trafia dwa razy więcej wody, czym przyczyniamy się do walki
z suszą w Polsce. Jest to więc program bardzo ekologiczny.

(Aha, zużywamy dwa razy więcej prądu, przy wytwarzaiu którego
wydzielany jest dwutlenek węgla, który jak wiadomo wzmaga
wzrost roślin, więc przy okazji zazieleniamy naszą małą planetę).

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

4. Data: 2005-02-17 12:41:46

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <garapich malpa isez kropka pan
kropka krakow kropka pl a t...@t...zmyłka> napisał w wiadomości

> [...]
> trafia dwa razy więcej wody, czym przyczyniamy się do walki
> z suszą w Polsce. Jest to więc program bardzo ekologiczny.

To nie tak :). Od kiedy mamy zmywarkę (a mamy dość długo), po
przeczytaniu instrukcji, doszliśmy do wniosku, że używanie tego
programu nie ma sensu. Wobec tego nie został jeszcze jak do tej
pory ani razu użyty. Jakie z tego wnioski? Ano takie:
- zużycie wody przy programie ECO - 0 L
- zużycie energii przy programie ECO - 0 kWh
- zużycie chemii przy programie ECO - 0 kg
Wnioski - najbardziej ekologiczny program :)

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

5. Data: 2005-02-17 12:42:38

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trafia dwa razy więcej wody, czym przyczyniamy się do walki
> z suszą w Polsce. Jest to więc program bardzo ekologiczny.

U mnie program Eco jest najczęściej używanym programem, domywa wszystko,
nawet garnki (jak nie są bardzo zaschnięte, ale z zaschniętymi nie radzi
sobie nawet program auto 55-65 stopni).

Kasia

6. Data: 2005-02-17 13:06:44

Od: barney <"barney[WON]"@adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

news.tpi.pl wrote:

..czy zatem po
> kilku myciach z talerzy zejdą wzory, szklanki i kieliszki poszczerbią się a
> gary bedą miały powłokę tłuszczu i spalenizny?

Jesli to 45-tka to napewno tak, jesli 60-tka to mozesz spac spokojnie ;)

barney

Masz wieksza szanse wygrac na loterii jesli kupisz los - Forrest Gump

7. Data: 2005-02-17 13:07:01

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że dzięki wymiennikowi cykl przebiega nieco szybciej, i to jest
> na
> plus. Ale czy warty dopłaty 1/3 ceny zmywarki.

1/3 ceny to może być 500 do 800 zł na zwrot tych pieniędzy z tytułu
oszczędności energi będziesz musił czekać z 15 lat. Jest to chwyt dla
zagorzałych ekologów itp.

> 2. Program Eco 50 stopni. - do czego to? Chwyt marketingowy?. Z opinii na
> grupie wynika, że i tak nikt tego nie stosuje...czy to za niska
> temperatura

Program do mycia szkła po alkocholu, soku, herbacie, itp. Z tłustymi
przedmiotami może sobie nie poradzić.

> 3. System ochrony szkła GlassProtection. Czy bez niego schodzą wzorki z
> talerzy? Czy to oznacza, że jak kupię zmywarę poniżej 3500zł to poniszczy
> mi
> naczynia? To jakiś bezsens!

Typowy chwyt marketingowy.

> [...]
> (przy temp. 65st, lub auto 55-65st) i pomimo, że to nie 70st, to z rysunku

70 stopni b. przydatne do mocno zabrudzonych i przypalonych naczyń.

8. Data: 2005-02-17 13:20:59

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. Program Eco 50 stopni. - do czego to? [...]

Gdyby zmywarki miały szybki, to przynajmniej kotom zapewniłby długotrwałą
rozrywkę :-/ Ja nie używam (na domywanie nie narzekam, ale trwa to jakąś
makabryczną ilość czasu), ale ponoć na świecie jest coraz więcej ludzi, dla
których ekologia jest ważnym argumentem i zupełnie serio są gotowi nawet za
nią dopłacić.

> 3. System ochrony szkła GlassProtection. Czy bez niego
> schodzą wzorki z talerzy?

Noo, czasem schodzą :) (acz z mojej ulubionej szklanki do piwa ohydne logo
browaru nijak zleźć nie chce). Ale nie jestem przekonana, czy to akurat o
wzorki chodzi, mnie się bardziej kojarzy z zarysowaniami na szklankach
(pojawiają się, nie ukrywajmy).

> [...] 4. Program do garów 70stopni. W asortymencie Boscha
> ma go mniej niż połowa zmywarek. Czy więc w innej temp.
> garnki się nie domyją?[...]

Niestety, zdarza się. Nie zakładam automatycznie, że w 70st. by się domyły,
bo nie mam doświadczeń w tym względzie, ale 55-60 przypalonym mieszadełkom,
rusztom z piekarnika itp. czasem nie daje rady. Patelnię po jajecznicy
pomijamy litościwym milczeniem, bo to osobna historia.

> [...] 6. Dodatkowe koszyki na sztućce itp..Czy oznacza
> to, że standardowe wyposażenie nie pozwala tego domyć?

Domyć pozwala, natomiast nie zawsze da się sensownie upakować wszystko, co
się akurat ma brudne. Koszyka do długich noży mi nie brakuje, wrzucam je
luzem na półki licząc, że jak do tej pory nic mi się nie wplątało w ramiona
zmywarki, to i dalej się nie wplącze, ale koszyk do kieliszków to sobie
chyba w końcu sprawię, bo notorycznie po imprezach zmywarka chodzi 2-3 razy
wyłącznie z tego powodu.

> [...] jaki sens ma oferta zmywarek nie posiadających
> tych "cennych" funkcji i wyposażenia?[...]

Nieśmiało zwracam uwagę, że po drogach jeżdżą zarówno maluchy, jak i
beemwice :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

9. Data: 2005-02-17 13:31:09

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):
> (acz z mojej ulubionej szklanki do piwa ohydne logo
> browaru nijak zleźć nie chce).

Na mikrofale też odporne ? ;)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

10. Data: 2005-02-17 13:41:53

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na mikrofale też odporne ? ;)

W tym tygodniu kupujemy mikrofalówkę, to sobie zaraz sprawdzę.

Pozdrawiam
H.

P.S. Chciałbyś ;P
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

pytanie o rolety - czy dobrze je zamontowano
Pytanie do mieszkańców wspólnoty
Jak zamontować?
kontener na gruz a administracja
[WROC] Tanie sklepy AGD.