Jak ugryźć Mango?

1. Data: 2000-12-29 11:16:54

Temat: Jak ugryźć Mango?
Od: "Edmund" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani dałem namówić sie na zakup owocu Mango.
Niestety w domu córka szybko zrezygnowała z tego delikatesu. nawet pies
wszystkojedzący szybko się zmył.
Musiałem się sam meczyć prostą konsumpcją łyżeczkową. Czym ten owoc pachnie?
Dla mojej żony to eukaliptus a dla mnie to raczej terpentyna.
Czy cos mi doradzicie?

Pozdrowienia
EdMundi
Edmund Wielgo e...@s...pl

1. Data: 2000-12-29 12:04:22

Temat: Re: Jak ugryźć Mango?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edmund" <e...@s...pl> napisał...
> [...]
pachnie?
> Dla mojej żony to eukaliptus a dla mnie to raczej terpentyna.

Daj się namówić jeszcze raz - tylko kup dojrzałe... A może miałeś nie
niedojrzały owoc tylko przejrzały, skoro wyjadałeś łyżeczką? W każdym razie
ani to eukaliptus a ni terpentyna...
Mango jest mniam...
Albo jeszcze lepiej kup sharona... ma smak podobny do mango, ale nie jest
włóknisty....
mniam...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-29 14:07:09

Od: "Edmund" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:92huh7$rjh$1@news.tpi.pl...
> Daj się namówić jeszcze raz - tylko kup dojrzałe... A może miałeś nie
> niedojrzały owoc tylko przejrzały, skoro wyjadałeś łyżeczką?
Dodam, że łyżeczka się strasznie wyginała! To chyba znak, że nie było
przejrzałe.
Jak stwierdzić, że mango jest dojrzałe? Czym sie charakteryzuje taki owoc?

> Albo jeszcze lepiej kup sharona... ma smak podobny do mango, ale nie jest
> włóknisty....
Ten był włóknisty. A jak wyglada sharon?

PS.
Dzięki za szybką reakcje!

Pozdrowionka
EdMundi

1. Data: 2000-12-29 14:12:33

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edmund" <e...@s...pl> napisał...

> Jak stwierdzić, że mango jest dojrzałe? Czym sie charakteryzuje taki owoc?

Hmm... lata prób i błędów... hihi... A tak naprawdę to ma byc
zółtopomarańczowe, miejscami czerwone - nigdzie zielone. Ma być jędrne, ale
delikatnie uginać się pod naciskiem palca...

> A jak wyglada sharon?

To taki ogromny pomarańczowy pomidor... Ale w smaku nie ma dużo wspólnego z
pomidorem... i nie ma pestek... Sam miąższ... mniam...

1. Data: 2000-12-29 14:26:07

Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pachnie?
> Dla mojej żony to eukaliptus a dla mnie to raczej terpentyna.

Cos bylo nie tak ! Mango to jeden z najsmaczniejszych owocow swiata.
Slodkie,soczyste ,aromatyczne ,/ no..aromat ma lekko
zywiczny!-Terpentyna
-napewno nie!/ sprowadzane z Australii,Indii,Pakistanu,Kenii.
Rzeczywiscie klopot jest z jedzeniem bo sok jest lepki i jest go duzo.
Nie wiem jak to zjadles lyzeczka? Najlepsza metoda to obrac i odkrawac
dlugie paski miaszu wzdluz / a jak nikt nie widzi obgryzc pestke/.
To jedyna znana mi metoda aby je ladnie zjesc nie ociekajac sokiem.
Musiales miec jakis marny gatunek lub przejrzale.
Nie zalamuj sie -mango jest warte prob.
Tomek
--
Tam jest gaz!! http://www.angelfire.com/wi/lpg/

1. Data: 2000-12-29 17:34:18

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomek W wrote:
> Nie wiem jak to zjadles lyzeczka? Najlepsza metoda to obrac i odkrawac
> dlugie paski miaszu wzdluz / a jak nikt nie widzi obgryzc pestke/.
> To jedyna znana mi metoda aby je ladnie zjesc nie ociekajac sokiem.

Jest jeszcze inna metoda, opisana przez Agate Christie w osobie
Herkulesa Poirota, ktora przytocze z pamieci, w ogromnym skrocie.
Dojrzaly owoc naciac wzdluz naokolo cienkim, gietkim nozem, czujac nim
pestke, nastepnie wsunac w naciecie lyzke brzuszkiem do gory i oddzielic
w ten sposob miazsz od pestki. Te polowke owocu odwrocic miazszem do
gory, jak lodke i naciac caly miazsz az do skory w kratke 2cm, nie
przecinajac skory. Nastepnie wypchnac palcami dno polowki mango tak, jak
odwraca sie korzuch futrem do gory. Powstaje w ten sposob jakby pol
szyszki, z ktorej scina sie malym nozykiem do owocow poszczegolne kostki
i wklada sie je do ust widelcem deserowym.

Ja tak kroje, i uzywam mango glownie w salatce owocowej z dodatkiem
bananow, mandarynek, gruszek i winogron, plus troche brazowego cukru,
soku z cytryny i pol kieliszka cointreau czy grand marnier. Pycha.

Mango posiada w sobie ogromna ilosc enzymow ulatwiajacych trawienie,
szczegolnie miesa, i jest zalecane jako dodatek do sosu przy duszeniu
twardej wolowiny.

Jesli chodzi o zapach, to przypomina mi sosne i mydlo, ale gdy mango
jest dojrzale, mimo tego zapachu ma naprawde wspanialy smak.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-29 19:56:11

Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> szyszki, z ktorej scina sie malym nozykiem do owocow poszczegolne kostki
> i wklada sie je do ust widelcem deserowym.

Dzis juz za pozno na test.Jutro relacja z tej nieco z wygladu
skomplikowanej metody. Ale Hercules P. byl pedantem wiec powinna byc OK.
Pozdrowienia
Tomek W.

1. Data: 2001-01-02 01:13:04

Od: "arokop" <w...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
ale
> delikatnie uginać się pod naciskiem palca...

Jest kilka odmian mango. Roznia sie wielkoscia i kolorem. Niektore odmiany
sa zielone i tylko miejscami maja rozowe plamki. Takie wlasnie uwielbia moj
maz i pod zadnym pozorem nie zje czerwonego mango. Nie wiem czy ta odmiana
jest dostepna w Polsce. Jezeli tak to polecam jej sprobowanie. Chociaz
sama nie przepadam za mango to tez wydaje mi sie, ze zielona odmiana jest
duzo smaczniejsza od czerwonej. Oczywiscie, czy zielony czy czerwony owoc
musi byc dojrzaly.

Pozdrawiam

Joanna

1. Data: 2001-01-02 09:52:19

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek W wystukał w wiadomości <3...@e...net.ae>:

> Cos bylo nie tak! Mango to jeden z najsmaczniejszych owocow swiata.
> Slodkie,soczyste ,aromatyczne, /no... aromat ma lekko
> zywiczny! - Terpentyna - na pewno nie!/

A ja spróbuję przywołać z pamięci zaczytane swego czasu do cna "Dookoła
sadowniczego świata" profesora Pieniążka. Otóż mango miało posmak/aromat
terpentyny, który w nowych odmianach zlikwidowano.osłabiono. Pamiętam
z książki zdanie, ze niektóży nie tkną mango właśnie ze względu na ten
aromat a inni piliby terpentynę bo im przypomina mango. :)

Przy czym zaczytywanie DSŚ miało miejsce pod koniec lat 70, a wydanie było
jeszcze starsze, więc do dzisiaj pewnie wszyscy uprawiają te nowe odmiany.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-01-02 15:49:25

Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..

> owoc?

ma byc miekkie pod naciskiem palca ,ale nie tak znowu miekkie,. ze mozesz
scisnac owoc.Trzeba troche poprobować to sie mozna nauczyć Oprucz zielonej i
czerwonej odmiany jest jeszcze zołta ...chyba najbardziej słodka z nich
wszystkich

Fondue - co zamiast gruyere?
Re: jak piec boczek ?
świeże zioła
Ekspres do kawy
pikantna fasolka - niech zyje kuchnia Cajun