Jak uruchomic zapieczony zawór ?

1. Data: 2011-10-14 07:16:37

Temat: Jak uruchomic zapieczony zawór ?
Od: "_THX" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No trafiło mnie, zawór przed licznikiem 1/2'' na ciepłej wodzie zapiekł się w
pozycji półotwartej (wajcha ok. 45 stopni, tak pozostawał z rok - dwa lata).
Instalacja z zielonych rur (zapomniałem nazwę, cośtamTherm?)), zawór
systemowy wgrzany w instalację.
Jasne że można wycinać, wstawiać nowy itp. ale dostęp jest w szachcie marny.
Zastanawiam się, czy są jakieś pół-domowe sposoby uruchomienia tego zaworu,
typu opukiwanie młotkiem, ultradzwięki jakieś?
Czułbym się bezpieczniej móc zamknąć ten zawór, bo w piwnicy bloku nie mam
pojęcia gdzie pion jest i jakby co to daleko.
THX

2. Data: 2011-10-14 07:21:08

Temat: Re: Jak uruchomic zapieczony zawór ?
Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.10.2011 09:16, _THX pisze:
> [...]
> Czułbym się bezpieczniej móc zamknąć ten zawór, bo w piwnicy bloku nie mam
> pojęcia gdzie pion jest i jakby co to daleko.

Przed licznikiem to zdaje się nie Twój kawałek instalacji... Zerknij
kiedy kończy się data legalizacji wodomierza. Wodomierz ma legalizacje
na 5 lat, co 5 lat wodociągi muszą go wymieniać. A jak przyjadą go
wymienić to niech się pomęczą z tym zaworem. No chyba że nie będzie się
im chciało i cały pion zakręcą...

Jako że masz problem z tym właśnie zaworem, wnioskuje że jesteś bliżej
końca tych 5ciu lat..

3. Data: 2011-10-14 07:49:29

Od: "_THX" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wg stanu nowego licznika wygląda na to, że licznik był wymieniony w tym lub w
ubiegłym miesiącu.

Przy czym nawet jeśli to obowiązek administracji, to spartolą jak zwykle i to
za pół roku, wolałbym więc sam ten zawór uruchomić, akurat chciałem zmienić
jedną z baterii.
THX

-----

4. Data: 2011-10-14 19:42:32

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

_THX napisał(a):
> No trafiło mnie, zawór przed licznikiem 1/2'' na ciepłej wodzie zapiekł się w
> pozycji półotwartej (wajcha ok. 45 stopni, tak pozostawał z rok - dwa lata).
Sprawa jest nienaprawialna. Kula pracuje w miekkim teflonie, który
odkształcił się.

Każdy nowy zawór kulowy załatwisz ustawiając wajchę na 45st.
Zastanawiam się czym kierują się ludzie którzy tak robią.

Zawór taki będzie służył długie lata, ale zasada jest jedna. Abo
otwarty na maksa, albo całkiem zamknięty.
One nie są skonstruowane by działały na pół gwizdka.
--
Krzysiek

5. Data: 2011-10-14 22:19:22

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Oct 2011 21:42:32 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
> Zawór taki będzie służył długie lata, ale zasada jest jedna. Abo
> otwarty na maksa, albo całkiem zamknięty.
...i raz na kilka miesięcy obrócić w jedną i w drugą stronę.

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

6. Data: 2011-10-15 11:55:27

Od: "_THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie tak było, może te kilka przeciagneło się do parunastu.
Sam zawór ma co najmniej tyle, co instalacja wod.-kan., czyli ponad 14 lat.

-----

7. Data: 2011-10-15 14:46:45

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pooh napisał(a):
> ...i raz na kilka miesięcy obrócić w jedną i w drugą stronę.
Dokładnie. A wykonać to należy powoli przy odkręconym kranie. Wtedy
skruszony osadzony kamień spłynie z gniazda kuli i nie uszkodzi
teflonu przy zamykaniu.
--
Krzysiek

8. Data: 2011-10-16 10:12:16

Od: "_THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby jednak próbować uruchomić tak zapieczony przy ustawieniu na 45 stopni
zawór:
Uruchamiać go do pozycji "odkręcony", nie do pozycji "zakręcony"?
Czy naprzemiennie w obie strony?

-----
> A wykonać to należy powoli przy odkręconym kranie.
> Wtedy skruszony osadzony kamień spłynie z gniazda kuli i nie uszkodzi
teflonu przy zamykaniu.

Blacha perforowana, gdzie?
Pończocho wróć!
serwisant Viessmann w Konstantynowie
Malowanie kuchni
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?