Jak utrzymać biel ?

1. Data: 2002-11-25 12:13:41

Temat: Jak utrzymać biel ?
Od: "Mysia" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastawiam się jak sobie radzicie z utrzymaniem białości bielizny. Mnie się
nie udaje i po każdym praniu biel zamienia się caraz bardziej w szarość.
Wiem, że może pranie ręczne było by bardziej skuteczne, ale lenistwo,
wygodnictwo i brak czasu. Czy używacie wybielaczy dostępnych w sklepach:
Acze czy jakieś sprawdzone babine sposoby.

1. Data: 2002-11-25 12:40:47

Temat: Re: Jak utrzymać biel ?
Od: "Asia" <r...@r...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mysia" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wygodnictwo i brak czasu. Czy używacie wybielaczy dostępnych w sklepach:
> Acze czy jakieś sprawdzone babine sposoby.

Ja osobiście mam kłopoty z utrzymaniem białej bieli, więc staram się
kupować coś kolorowego :)
No ale białe też mieć trzeba, i tu problem, bo ręcznie nie mam czasu/niechce
mi się, (chyba że jest nowiutkie, to ze 2 - 5 razy wypiore w rękach bo się
tym cieszę, i wogóle obiecuje sobie że zawsze będe prała w rękach :-)
kłamczuch ze mnie straszny, bo wiem że nie będe)
A jeśli chodzi o wybielacze, to po pierwsze nie wszystko chce się wybielać,
niektóre żółkną po wybielaniu i jakoś tak się rozciągają.
Dzięki tym wszystkim sposobom dość często zaopatruje się w nowe fatałaszki:

Pozdrawiam Asia

1. Data: 2002-11-25 12:46:00

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio zaczelam sobie kupowac bielizne triumpha (dobre ceny na
www.biust.pl ). bardzo chce, zeby to co biale, bylo biale. stosuje wiec
sposob: nakupowac duzo rzeczy bialych (dosc drogich - to dodatkowy
motywator). czekac az sie nazbiera. wrzucic do miednicy lub wanny wraz z
dodatkiem plynu do prania recznego i poczekac pol godziny. metoda tasmowa
wyprac wszystko (delikatnie - fiszbiny ! ;-) a na koncu najlepsze: rozrobic
z woda w rekach szczypte farbki (tzw. ultramaryny - 80 groszy za
opakowanie - starcza na rok lub wiecej) i zaniebieszczone rece wyplukac w
wodzie, gdzie ostatni raz plucze sie bielizna. NIE PRZESADZAC !!!. rzeczy w
zadnym wypadku nie beda zolte ani szare. beda mialy mrozny odcien bieli

ps. moje najstarsze rzeczy z triumpha maja ok. roku i dalej sa biale. chyba
zaczne je wrzucac do pralki i kupie sobie cos nowego.

maja

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2002-11-25 13:44:15

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysia wrote:

> [...]
> wygodnictwo i brak czasu. Czy używacie wybielaczy dostępnych w sklepach:
> Acze czy jakieś sprawdzone babine sposoby.

Wystarczy namoczyc w proszku o prania bialych rzeczy (bardzo dobry Vizir)
i po np. 2 godzinach wyprac.
Osobiscie to namaczam na noc a rano piorę w rękach.
Moja bielizna jest biała....i nie zołknie.

Mich'ata

1. Data: 2002-11-25 14:43:02

Od: "Sowa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie udaje i po każdym praniu biel zamienia się caraz bardziej w szarość.
> Wiem, że może pranie ręczne było by bardziej skuteczne, ale lenistwo,

Bardzo uważać co leci z kranu. Ja praniem ręcznym zabiłam część swojej
bielizny. Nie pomyślałam, że z kranu zamiast ciepłej wody popłynie coś
koloru kawy. Nie dało się już tego uratować. Teraz delikatne rzeczy namaczam
z dodatkiem Vanischa i piorę w pralce jak wełnę, wkładając wszystko do worka
na pranie bielizny.
Sowa

1. Data: 2002-11-25 17:30:55

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja polecam pranie w oryginalnych niemieckich proszkach np. Persil Mega
Perls. Nie wiem jak jest w Twoim mieście, ale w Gdańsku prywatne osoby
jeżdżą do Niemiec do hurtowni i sprzedają "z samochodu" gdzieś po osiedlach,
na ryneczkach, produkty chemii gospodarczej. Są one znacznie lepsze od
polskich, bardziej wydajne. Może spróbuj się rozejrzeć.
Z polskich proszków polecam Vizir.
Pozdrawiam serdecznie
Kasia

1. Data: 2002-11-26 08:10:26

Od: "Martka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja uwazam, ze recznie nigdy nie dopierzesz tak jak w pralce. tylko nalezy
pilnowac, zeby prac razem wylacznie biale rzeczy. biustonosze wrzucam do
takiego siatkowego woreczka do prania delikatnych rzeczy, jesli trzeba to
wyjmuje fiszbiny. no i uzywam proszku do bialego prania - chyba w polowie
sklada sie z wybielaczy optycznych :))) i wszystkie biele sa biale. aha,
najwazniejsze - ja zawsze piore 2 razy. pierwszy raz pilnuje az pralka
wyleje wode i raz przeplucze, zatrzymuje i puszczam program jeszcze raz.
moze to malo oszczedne, ale skuteczne.

pzdr
lubujaca sie w bialych ciuchach marta :))

1. Data: 2002-11-26 10:26:31

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem, te woreczki do prania sa fajne, sama takie mam - ale co z fiszbinami
???? ja mam takie, ktore sa niewyciagalne.... probowalas w pralce ? ale
chyba moga sie zlamac...

maja

1. Data: 2002-11-26 10:30:17

Od: "AsiaS" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja"
> wiem, te woreczki do prania sa fajne, sama takie mam - ale co z fiszbinami
> ???? ja mam takie, ktore sa niewyciagalne.... probowalas w pralce ? ale
> chyba moga sie zlamac...

Ja zawsze piorę w pralce w tych woreczkach, na normalnych programie
prania - nigdy nic się nie stało a o złamaniu nie ma mowy.
Asia

1. Data: 2002-11-26 10:44:38

Od: "Sowa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> wiem, te woreczki do prania sa fajne, sama takie mam - ale co z fiszbinami
> ???? ja mam takie, ktore sa niewyciagalne.... probowalas w pralce ? ale
> chyba moga sie zlamac...

Raz mi się zdarzyło, że fiżbin(a?) wylazł. Włożyłam, zaszyłam i już. ZresztA
one są z plastiku lub metalu sA mocne.
Sowa

Spotkanie - Łódź
OT -> Agata = Abigail