Re: Jak walczyć ze strachem?

Data: 2016-06-01 15:04:39
Temat: Re: Jak walczyć ze strachem?
Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

W dniu 2016-06-01 o 13:27, Pszemol pisze:

> To mi ktoś tłumaczył jako zabezpieczenie na wypadek katastrofy, wojny.

Właśnie o tym piszę. Dopóki będziemy w sensie globalnym (a wygląda na
to, że jeszcze długo będziemy) oddychać atmosferą państw i nastrojów
nacjonalistycznych, tak długo egoistyczne rozwiązania będą miały
uzasadnienie. Przecież nie tylko u nas niektórzy mają silne ciągoty,
faszystowskie wręcz.

Ale w takim wypadku pytanie "dlaczego nadal jest głód gdzieś tam,
przecież mamy taaaaką technologię..." trąci lekką naiwnością i
niezrozumieniem tego, co się w okół dzieje.

> Rolnika łatwo stracić, przekwalifikować, kopalnie łatwo zamknąć i górnika
> zatrudnić w innym sektorze ale jak będzie potrzebny impuls żywności
> to lepiej ją mieć i przestać jej nadwyżki sprzedawać/niszczyć niż je
> nagle wyprodukować czy uzależnić się od zakupów u innych.
> To taki rodzaj ubezpieczenia.

Pełna zgoda.
Utopią jest myślenie, że za jakiś czas pełny globalizm to będzie "brak
wrogów" i "nikt nikogo w ch... nie będzie chciał zrobić i dostawa
pietruszki będzie na czas".

(Na marginesie, niektórzy mają taką mentalność, że gdyby wroga sobie nie
wymyślili to chyba umarli by na depresję :).
Może jak kosmici się pokażą, to przestaną nienawidzić ludzi bo będą
mieli nowy obiekt... ;))

> Nie wiem czy dobrze byłoby gdyby nagle stracić wszystkich górników
> i rolników.

Bardzo niedobrze.
Przeginanie w dowolną stronę jest niedobre :)

Pozdrawiam
Piotr