Jak (z czym) zjeść Bloc de foie gras de canard ??

1. Data: 2005-04-21 13:58:39

Temat: Jak (z czym) zjeść Bloc de foie gras de canard ??
Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was.
Dostałem w prezencie puszeczkę tego specjału.
Wiem, że jest na grupie wiele osób mających na codzień styczność z kuchnią
francuską. Zatem korzystając z okazji zapytuję: jak podać i z czym zjeść
Foie gras de canard??
Osobiście z nazwy kojarzy mi się to ze zwykłym pasztetem z kaczych wątróbek,
ale pewnie się mylę:)
Proszę o jakieś pomysły.

Igor

1. Data: 2005-04-21 16:42:12

Temat: Re: Jak (z czym) zjeść Bloc de foie gras de canard ??
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Igor wrote:

> [...]
>Foie gras de canard??
>Osobiście z nazwy kojarzy mi się to ze zwykłym pasztetem z kaczych wątróbek,

Dobrze Ci sie kojarzy, tylko jaki on zwykly ?? Przeciez to Pasztet z
Kaczych Watrobek ;) Potwornie niehumanitarny i bardzo smaczny. Ja
zazwyczaj jadam ze swieza bagietka i zielonym ogorkiem ;)

Kot

1. Data: 2005-04-21 17:26:09

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@g...pl>, t...@g...pl (Kot)
wrote:

> Dobrze Ci sie kojarzy, tylko jaki on zwykly ?? Przeciez to Pasztet z
> Kaczych Watrobek ;) Potwornie niehumanitarny i bardzo smaczny. Ja
> zazwyczaj jadam ze swieza bagietka i zielonym ogorkiem ;)

Bloc de ois gras to nie pasztet z wątróbek, lecz przetluszczone wątróbki
(fois gras), w tym przypadku kacze, tyle że nie całe, ale sprasowane w
blok z małych kawałków. Nadal dość luksusowy produkt. Można jeść jak
leci, można robić różne wytworne dania.

Władysław

1. Data: 2005-04-21 18:01:07

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
>(fois gras), w tym przypadku kacze, tyle że nie całe, ale sprasowane w
>blok z małych kawałków. Nadal dość luksusowy produkt. Można jeść jak

Niby tak, ale wyglada jak pasztet ;)

Kot, co go na cala watrobke nie stac... I moze dobrze...

1. Data: 2005-04-21 18:14:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Apr 2005 19:26:09 +0200, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

> [...]
>(fois gras), w tym przypadku kacze, tyle że nie całe, ale sprasowane w
>blok z małych kawałków. Nadal dość luksusowy produkt. Można jeść jak

Czyli na grzance i zapic Sauterne, jak to mnie jedne takie
nauczyly :))) najlepiej na sniadanie

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-04-21 18:14:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Apr 2005 20:01:07 +0200, t...@g...pl (Kot) wrote:

>Niby tak, ale wyglada jak pasztet ;)
>
>Kot, co go na cala watrobke nie stac... I moze dobrze...

Chyba tak - nie kochasz kaczuszek??

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-04-21 21:58:28

Temat: Re: Jak (z czym) zjeoeć Bloc de foie gras de canard ??
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

>Chyba tak - nie kochasz kaczuszek??

Nie, tylko lubie. ALe to nie powod, zeby im robic takie kuku.

Kot

[OT] Wyborcza i Pascal
Jak jeść w UK?
chińskie jaja - z czym?